بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora | شکست دوباره یوبیسافت

بازی Avatar: Frontiers of Pandora شاید بتواند اثر سرگرم کننده‌ای برای طرفداران آواتار باشد اما دارای مشکلات بسیار زیادی است که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. با نقد و بررسی بازی Avatar: Frontiers of Pandora همراه مجله بازار باشید.

با نگاهی به کارنامه‌ی یوبیسافت در سال‌های گذشته می‌توان به سادگی متوجه این موضوع شد که این کمپانی بزرگ در ساخت بازی‌های داستانی از فرمول‌های تکراری استفاده می‌کند و به دنبال اضافه کردن نوآوری و تغییرات بزرگ در بازی‌های خود نیست. مشکل اینجاست که حتی در بعضی از آثار همان فرمول‌های تکراری هم به خوبی اجرا نمی‌شوند و بازی‌ها تاحد زیادی خسته کننده و تکراری هستند.

بررسی بازی Bodycam | خیره کننده یا معمولی؟ (نسخه Early-Access)

حتی در زمان معرفی Avatar: Frontiers of Pandora هم این نگرانی وجود داشت که یوبیسافت سعی کند با استفاده از فرمول‌های موفق بازی‌های محبوبی مانند فارکرای و اساسینز کرید دست به ساخت این بازی بزند. درست است که نداشتن نوآوری در ساخت بازی همیشه موضوع بدی نیست و همچنین شاهد آثار موفق بسیاری هستیم که از نوآوری‌های خاصی بهره نمی‌برند اما بعضی از آثار هم با استفاده از همین نوآوری شکوفا می‌شوند. آواتار پاندورا از دسته بازی‌هایی است که می‌توانست تجربه‌ی هیجان‌انگیزی را رقم بزند اما به واسطه‌ی توجه نکردن یوبیسافت به آن تمامی محاسبات را بهم می‌ریزد.

داستان Avatar: Frontiers of Pandora

داستان بازی آواتار از جایی شروع می‌شود که تعدادی از بچه‌های قبیله‌ی سارنتو ناوی در پایگاه انسان‌ها در زمین پاندورا هستند. جان مرسر به همراه دکتر آلما کوتز که TAP را راه اندازی کرده بودند تلاش می‌کنند تا با استفاده از سفیرهایی میان ناوی‌ها با آن‌ها ارتباط بگیرند. هدف مرسر این است که این کودکان را بزرگ کند و در قالب سفیر‌هایی برای انسان‌ها از آن‌ها استفاده کند. کودکان قبیله‌ی سارنتو علاقه‌ای به انجام این کار نداشتند و قصد فرار داشتند اما همه چیز آن‌طور که باید پیش نرفت.

در بخش داستان، Avatar: Frontiers of Pandora تا نیمه‌ی اول داستان روایت کند و خسته‌ کننده‌ای دارد. ولی در قسمت دوم وضعیت کمی‌بهتر می‌شود و داستان بازی با سرعت و روند بهتری پیش می‌رود. پایان بندی آواتار پاندورا هم مناسب است. مشکلات بخش اول داستان بازی طوری است که گیمرها به اندازه‌ای که باید درگیر آن نمی‌شوند. شخصیت پردازی کرکترها مختلف مناسب است و قهرمان بازی به واسطه‌ی موضوعی داستان گذشته‌ی خود را به خوبی به خاطر نمی آورد. با پیش روی در داستان بازی متوجه گذشته می‌شویم، همچنین با انجام بعضی از فعالیت‌های مختلف که در پاندورا قرار دارد پیش زمینه‌ی داستانی کرکتر اصلی را تاحد زیادی متوجه می‌شویم.

بررسی بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom | قدرت نینتندو

شخصیت‌های منفی بازی از داستان پردازی مناسب و درخوری برخوردار نیستند و نمی‌توانند حس‌وحال شرور واقعی را القاء کنند. داستان کلی Avatar: Frontiers of Pandora از زمان شروع بازی مشخص است. در همان ساعات اولیه می‌توان پایان بازی را تاحد بسیاری حدس زد و می‌توان گفت که یوبیسافت نتوانسته‌ است اقتباس داستانی مناسبی را در اختیار گیمرها قرار دهد.

ساخت شخصیت و تنوع سلاح‌ها در Avatar: Frontiers of Pandora

در شروع بازی باید کرکتر خود را بسازید. در بخش گیم‌پلی آوارتار پاندورا یک اکشن ماجراجویی اول شخص است. قسمت شخصی‌سازی کرکتر دارای کمبود‌های واضحی است که می‌توان به سادگی آن‌ را حس کرد. بهترین قسمت Avatar: Frontiers of Pandora را می‌توان سیستم و مکانیک مبارزاتی بازی دانست. برای مبارزات سلاح‌های مختلفی مانند سه نوع کمان، اسالت رایفل، شاتگان، نیزه و اسلحه‌های مختلف دیگری قابل استفاده هستند. زمانی می‌توان گفت که سلاح‌های مختلف برای مبارزات مناسب و کارآمد هستند که از طراحی خوبی برخوردار باشند. در Avatar سلاح‌های هرکدام دارای نقاط قوت و ضعف متفاوتی هستند که باعث می‌شود هر سلاح در زمان‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.

کمان‌ها دارای دو تیر مختلف هستند، یک تیر برای تمامی کمان‌ها مشترک است و در مبارزات از آن استفاده می‌شود و تیر دوم نسبت به کمان متفاوت است. این موضوع در اسالت رایفل و شاتگان‌ها هم وجود دارد. موارد محیطی مختلفی در روند بازی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به دشمنان آسیب وارد کنید یا حتی حواسشان را پرت کنید.  درخت مهارت هم در بازی وجود دارد که تاثیر مناسبی در روند بازی ایجاد می‌کند. با استفاده از درخت مهارت می‌توانید کرکتر خود را در بخش‌های دفاعی، تهاجمی یا حتی پرواز کردن بازی ایکران‌ها تقویت کنید. درخت مهارت دارای یک شاخه ی دیگرهم هست که نمی‌توان با انجام ماموریت‌ها و استفاده از اسکیل پوینت‌ها آن‌ را آزاد کرد. برای به دست آوردن مهات‌های این شاخه باید به مناطقی در نقشه که Collectible نام دارند بروید. کالکتیبل‌ها موارد مختلفی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

سیستم‌ مبارزات در Avatar: Frontiers of Pandora

مبارزات در Avatar: Frontiers of Pandora حتی زمانی که با ایکران‌ها در حال پرواز هستیم بسیار جذاب است. مونت قهرمان بازی از طراحی خوبی برخوردار است و با گشت و گذار و پرواز کردن حس بسیار لذت بخشی را انتقال می‌دهد. با استفاده از سیستم افزایش سطح کرکتر و استفاده از آرمورها می‌توان قدرت شخصیت اصلی بازی را هم افزایش داد و مبارزات بهینه‌تری را تجربه کرد. یکی از مشکلات اصلی گیم‌پلی آواتار پاندورا در بخش نقشه‌ی بازی است. به‌طور معمول یک مپ کوچک در قسمت بالایی صفحه وجود دارد که می‌توان با استفاده از آن به مکان‌های مختلف دنیای بازی سفر کرد.

بررسی بازی Diablo IV | سرزمین لیلیث

برای رفتن به مراحل فرعی و اصلی بازی نمی‌توان از نقشه‌ کوچک استفاده کرد اما به واسطه‌ی داشتن قابلیت طراحی شده می‌توانید این قسمت‌ها را در محیط بازی مشاهده کنید. مشکل اصلی این بخش زمانی نمایان می‌شود که نقشه را باز کنید. با وجود اینکه فروشندگان در کمپ‌ها حضور دارند اما خبری از علامت گذاری‌ها برای این بخش نیست و نمی‌توان ماموریت‌هایی که نیاز به جستجو در محیط دارند را روی نقشه‌ بازی مشاهده کرد.

آواتار پاندورا یک بازی میان نسلی محسوب می‌شود، با این‌حال جلوه‌های مختلف آن از طراحی خوبی برخوردار هستند. به‌واسطه‌ نورپردازی متنوع و طراحی مناسب مکان‌های مختلف بازی می‌توان از بخش هنری Avatar: Frontiers of Pandora لذت برد. البته ناگفته نماند که یوبیسافت می‌توانست جزئیات دقیق‌تری را در قسمت طراحی سلاح‌های مختلف به نمایش بگذارد. ماموریت‌های اصلی و فرعی دارای پاداش‌های مناسب و متنوعی هستند ولی در بخش ماموریت‌های اصلی فقدان تنوع در طراحی به وضوع قابل لمس است. بعد از تجربه‌ی طولانی مدت Avatar: Frontiers of Pandora می‌توانید یک نواخت شدن روند آن را کاملا حس کنید. در بخش فنی اما شاهد مشکلات زیادی هستیم. مشکلات موجود به اندازه‌ای نیستند که روند بازی را مختل کنند اما به‌طور کلی شاهد آن‌ها در بخش‌های مختلف هستیم.

در بخش صداپردازی آواتار پاندورا همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد و می‌توان به واسطه‌ی موسیقی‌های گوش‌نواز در دنیای بازی غرق شد. افکت‌های صوتی مختلف بسیارخوب طراحی شده‌اند و به طور محسوسی روی گیم‌پلی و روند بازی تاثیر می‌گذارند. به‌صورت کلی Avatar: Frontiers of Pandora همانند بسیاری دیگر از آثار کمپانی یوبیسافت آن‌طور که باید و شاید نمی‌تواند خود را دل گیمر‌ها جا کند و به‌واسطه‌ داشتن مشکلات و ایرادات مختلف تنها برای سرگرمی‌های کوتاه مدت و زودگذر مناسب است. قبل از تجربه‌ی Avatar: Frontiers of Pandora باید حتما این موضوع را در نظر داشته باشید که مشکلات متعددی در روند بازی مانند بخش فنی و روایت داستان وجود دارد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود Infinite Innocence – بازی بی گناهی بی نهایت

دانلود بازی بی گناهی بی نهایت برای کامپیوتر Infinite Innocence یک بازی ویدئویی در سبک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *