بررسی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon | دارک‌ سولز رباتیک

بازی Armored Core 6 با استفاده از طراحی متفاوت و خاص خود توانسته به خوبی راه فرانچایز آرمورد کور را ادامه دهد. با نقد و بررسی Armored Core 6: Fires of Rubicon همراه مجله‌ بازار باشید.

برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ نسخه‌ی اول بازی Armored Core منتشر شد. این بازی به واسطه‌ی ارائه‌ی تجربه‌ای متفاوت موفق شد طرفداران بازی‌های ویدیویی را مجذوب خود کند. بعد از نسخه‌های اول و دوم این سری بازی نتوانست گیمرها را راضی نگهدارد و عمل کرد ضعیف آن واضح بود. حالا پس از ۱۰ سال نسخه‌ی ششم این بازی با نام Armored Core 6: Fires of Rubicon معرفی و منتشرشده است و سازندگان توانسته‌اند با ایجاد تغییرات کوچک و بزرگ در بخش‌های مختلف اثری ماندگار و ارزشمند را خلق کنند.

روایت داستانی Armored Core 6: Fires of Rubicon

داستان بازی در دوره‌ای روایت می‌شود که انسان‌ها تمدنی بین ستاره‌ای را ساخته‌اند و تمامی مقامات و شرکت‌ها به دنبال ماده‌ای با ارزش به نام کورال می‌گردند. استفاده از این ماده باعث می‌شود مزیت‌های زیادی از لحاظ تکنولوژی در اختیار این شرکت‌ها قرار بگیرد همچنین قدرت و نیروی بسیار زیادی هم دارد. شما در نقش یک شخصیت به نام C4-621 قرار می‌گیرید و به دستور هندلر والتر به سیاره‌ی روبیکان ۳ اعزام می‌شوید. بنظر می‌رسد که در این سیاره کورال زیادی وجود دارد. می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین مشکل Armored Core 6: Fires of Rubicon داستان و نحوه‌ی روایت داستانی است.

هدف اصلی فرام‌سافتور از عرضه‌ی این بازی بعد از این همه مدت را می‌توان ارائه‌ی تجربه‌ای سرگرم کننده و خاطره انگیز دانست. با اینکه Armored Core 6 مشکلات ریز و درشت بسیار زیاد دارد نمی‌توان جذابیت‌های آن را نادیده گرفت چرا که این جذابیت‌ها باعث‌ شده‌اند با یک اثر سرگرم کننده و با کیفیت رو برو باشیم. بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon دارای داستانی کلیشه‌ای است. در این اثر خبری از قافل‌گیری نیست و تفریبا پس از گذشت یک فصل بازی می‌توان تمامی داستان ادامه‌ی بازی را حدس زد. در پایان بندی اما تاحدی این موضوع بهتر می‌شود. Armored Core 6: Fires of Rubicon دارای سه پایان‌ متفاوت است، تصمیمات مختلفی که در مراحل بازی می‌گیرید می‌توانند باعث تغییر پایان بازی شوند.

بررسی بازی Hi-Fi Rush | ریتمیک و رباتیک

Armored Core 6 از شخصیت پردازی مناسبی استفاده نمی‌کند، با این‌حال در طول بازی با کرکترهایی رو بروی می‌شویم که به دلیل نحوه‌ی معرفیشان می‌توان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. در بخش گیم‌پلی اما فرام‌سافتور سرمایه‌گذاری بزرگی انجام داده است که باعث شده تجربه‌ی گیم‌پلی Armored Core 6: Fires of Rubicon بسیار هیجان‌انگیز و سرگرم کننده باشد. ساختار آرمورد کور به صورت مرحله محور است. در هر مرحله  ماموریت‌های مختلفی مانند به دست آوردن اطلاعات، به قتل رساندن اهداف و خرابکاری‌های مختلف وجود دارد که به واسطه‌ی طراحی خوب و چشم‌نواز خود می‌توانند اوقات خوشی را برای گیمر‌ها رقم بزند.

شاید به نظر برسد که فعالیت‌های داخل بازی بعد از مدتی به دلیل تکراری بودن خسته‌کننده می‌شوند اما به لطف طراحی خوب و متنوع بخش‌های مختلف همواره امکان کسب تجربه‌های جدید وجود دارد. به‌طور کلی مراحل طولانی و خسته‌‌کننده نیستند همچنین به‌خاطر طراحی مختلف مناطق و تنوع محیطی شاهد مراحلی لذت بخش در Armored Core 6 هستیم. در بخش مبارزه‌ای کرکتر اصلی قابلیت استفاده از چهار سلاح مختلف را به‌صورت همزمان دارد. دست راست و چپ و همچنین بازوی راست و چپ هرکدام قابلیت استفاده از یک سلاح اختصاصی را دارند. سلاح‌های بازی هم به سه دسته‌ی کینتیک، انرژی و اکسپلوسیو دسته‌بندی می‌شوند. یکی از مواردی که در Armored Core 6: Fires of Rubicon باعث بهتر شدن گیم‌پلی شده است آزادی عمل شما در استفاده از سلاح‌های مختلف است.

بررسی بازی Men of War ۲ | جنگ جهانی خونین

قابلیت شخصی سازی گسترده Armored Core 6: Fires of Rubicon

مهم‌ترین موضوع در آرمورد کور ۶ شخصی‌سازی است. مواردی که در بازی قابل شخصی‌سازی هستند به سلاح‌ها خلاصه نمی‌شوند، شما می‌توانید آرمور، تراشه شلیک، تاثیر ضربات، افزایش‌دهنده سرعت و حتی ژنراتورتان را هم کاستومایز کنید. یکی دیگر از موارد هائز اهمیت در Armored Core 6: Fires of Rubicon تغییر استراتژیک مبارزاتی است. بعضی از باس‌های بازی شما را مجبور می‌کنند تا از قابلیت های مختلفی استفاده کنید. اهمیت به نقاط قوت و ضعف کرکترتان همچنین شیوه‌های مبارزاتی باس‌ها موضوعی است که استراتژی‌های مبارزاتی مختلف را خلق می‌کند.

شاید اگر برای بار اول به تجربه‌ی بازی بنشینید هماهنگ کردن تمامی این بخش‌ها کار دشواری بنظر برسد. سازندگان برای این موضوع هم راه حلی قرار داده‌اند، در صورتی که برای بارهای متوالی در مبارزه با یک باس بمیرید یک سیستم راهنمای ویدیویی به شما بهترین راه پیروزی در آن مبارزه را نشان می‌دهد. پس از گذشت مدتی با توجه به جزئیات مختلف می‌توانید استراتژی‌های مبارزاتی مخصوص به خود را خلق کنید. یکی از مشکلاتی که در مبارزات شلوغ می‌تواند اذیت کننده باشد، قفل شدن دوربین روی دشمنان است. به این صورت که با تغییر کردن نشانه‌گیری به صورت متوالی نمی‌توان هدف اصلی را از بین برد. برای حل این مشکل می‌توان از ویژگی هدف‌گیری دستی در بازی استفاده کرد. استفاده از این قابلیت باعث افزایش مدت مبارزات می‌شود و برای هماهنگ شدن با این سیستم باید زمان زیادی را صرف کنید. به‌ صورت کلی این موضوع همیشگی نیست و در مراحل کمی‌ از بازی امکان مواجه شدن با آن وجود دارد.

بررسی بازی Remnant ۲ | سولزلایکی با گان‌پلی جذاب

به‌غیر از بخش داستانی آرمورد کور ۶ دارای حالتی با نام آرنا است. در این مود باید با سایر دشمنان مبارزه کنید. در نبرد‌های یک به یک شاهد مبارزات جذابی هستیم و همچنین پاداش‌های خوبی هم برای این بخش در نظر گرفته شده. به علاوه‌ی بخش کاستومایز بخش دیگری با نام OS Tunning وجود دارد که در آن می‌توان قدرت مکا را از نظر نرم‌افزاری تقویت کرد. به عنوان مثال میزان تخریب سلاح‌های اکسپلوسیو، انرژی و کینتیک را می‌توان از این قسمت افزایش داد همچنین این امکان وجود دارد که نوار سلامتی را تقویت کنیم یا از آرمورهای مختلف برای بهبود آن بهره ببریم.

تاثیر ارتقا‌های مختلف در بخش او اس تیونینگ به‌ صورت محسوس در بازی حس می‌شود. اگر خرید اشتباهی انجام دادید جای نگرانی وجود ندارد زیرا این امکان وجود دارد تا با پرداخت پول درون بازی تمامی تیونینگ‌های انجام شده را ریست کنید و دوباره تغییراتی که می‌خواهید را اضافه کنید. حالت چند‌نفره‌ی آرمورد کور ۶، Nest نام دارد. در این حالت امکان شرکت در نبرد‌های یک‌به‌یک و سه‌به‌سه وجود دارد. بخش چندنفره تجربه‌ی مفیدی را منتقل می‌کند. در بخش پیداکردن سرور و پینگ مشکلی وجود ندارد و می‌توان به سادگی از این بخش لذت برد. قسمت چندنفره‌ی بازی از پتانسیل خوبی برخوردار است طوری که می‌توان برای مدت طولانی به تجربه‌ی آن نشست. البته در نظر داشته باشید که برای تجربه‌ی این بخش باید بهترین مکای ممکن را شخصی سازی کنید چرا که بازیکنان حاضر در قسمت چندنفره مانند ربات‌های بخش داستانی به سادگی در برابرتان شکست نمی‌خورند.

کیفیت بصری چشم‌نواز Armored Core 6: Fires of Rubicon

در Armored Core 6: Fires of Rubicon همه‌چیز از لحاظ بصری زیبا است. افکت‌های مختلف، نورپردازی فضا، دقت رنگی پس از آسیب اجسام و استفاده از سیستم ری‌تریسنگ باعث شده تا این بازی از نظر بصری بسیار جذاب باشد. در بخش هنری هم همه‌چیز خوب از آب در آمده است. دشمنان در Armored Core 6: Fires of Rubicon از تنوع خوبی برخوردار هستند و باس‌ها هم هرکدام طراحی مخصوص به خود را دارند. اکثر باس‌ها شیوه‌های مبارزاتی خاصی دارند که می‌توانند شما را به چالش بکشند. فرام‌سافتور با دقت به جزئیات و استفاده از فرمول بازی‌های سولزلایک، توانسته طراحی باس‌ها را طوری انجام دهد که نبرد‌های هیجان‌انگیز و دلچسبی را تجربه کنیم.

در بخش فنی بازی‌ شاهد مشکل خاصی نیستیم و تمامی بخش‌ها عملکرد روان و مناسبی را ارائه می‌دهند. باگ در بازی به چشم نمی‌خورد و افت فریم ریت حتی در مبارزات شلوغ هم دیده نمی‌شود. یکی از قسمت‌هایی که آثار فرام‌سافتور به آن معروف هستند موسیقی است. Armored Core 6 هم از این قائده مستثنی نیست. موسیقی‌های بازی بسیار گوش‌نواز هستند و شما را به اعماق مبارزات فرومی‌برند. افکت‌های صوتی شلیک و انفجار هم به خوبی ساخته‌ شده‌اند تا تجربه‌‌ی کم‌نقصی را در این بخش برجای بگذارند.

بررسی بازی Star Wars Jedi: Survivor | دنباله غنی جنگ‌ستارگان

بازی Armored Core 6: Fires of Rubicon در بخش داستانی و بعضی از مراحل مشکلاتی دارد که نمی‌توان از آن‌ها گذشت اما به واسطه‌ی طراحی گیم‌پلی هیجان‌انگیز و منحصر به فرد توسط فرام‌سافتور برای این اثر می‌توان برای مدت طولانی از آن لذت برد و مشکلات را نادیده گرفت. انتشار نسخه‌ی ششم این بازی بعد از گذشت بیش از ۱۰ سال باعث شد تا این فرانچایز روحی دوباره بگیرد و به میادین بازگردد. اگر شماهم علاقه‌مند به سبک بازی Mecha هستید Armored Core 6 یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شما است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود بازی Still Wakes the Deep برای کامپیوتر

آموزش نصب نسخه REPACK بازی کامپیوتر Still Wakes the Deep : دقت داشته باشید طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *