بررسی بازی Animal Well | پیکسلی چالش‌برانگیز

بازی Animal Well شاید یکی از بی‌نظیرترین اثرهایی باشد که حداقل تا به‌اینجا، در سال ۲۰۲۴ در کنسول بازی نینتندو سوییچ تجربه کردم. از نظر من، این بازی یکی از خاص‌ترین آثار سبک مترویدوینیا محسوب می‌شود. با بررسی بازی Animal Well همراه مجله بازار باشید.

فرض کنید به‌عنوان یک استودیو بازی‌سازی بسیار کوچک (یک‌/دونفره) به سراغ تولید یک موتور گرافیکی اختصاصی برای خود بروید و از سال ۲۰۱۷ تا به الان مشغول ساخت اثری به‌نام Animal Well باشید، آیا شما اگر جای بیلی بسو بودید چنین ریسکی را انجام می‌دادید؟ و از آن بدتر و شدیدتر، اگر جای ناشر بازی که شرکت بیگ‌مود است بودید حاضر می‌شدید این محصول مستقل و کوچک را وارد فاز انتشار کنید و مسئولیت این موضوع را بپذیرید؟ این مورد کاملا به‌خودتان بستگی دارد اما چیزی که حداقل الان مشخص است این است که این دو شرکت، با همکاری یک‌دیگر یکی از بهترین بازی‌های مستقل تاریخ بازی‌های ویدیویی را خلق کرده‌اند.

بررسی بازی Senua’s Saga: Hellblade ۲ | نفس تازه ایکس‌باکس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بازی Animal Well در پلتفرم رایانه‌های شخصی میانگین نمره ۹۰ از ۱۰۰ را در وب‌سایت متاکریتیک کسب کرده و به ترتیب در کنسول‌های پلی استیشن ۵ و نینتندو سوییچ متای ۸۸ و ۹۰ را برای خود ثبت کرده است و یوزر اسکور این بازی هم، عدد قابل توجه و مثبت ۷.۹ از ۱۰ را از طرف کاربران، تا به اینجا دریافت کرده است. چیزی که در بیشتر نقدها و نظرها وجود دارد این است که هرچه در Animal Well جلو می‌روید بیشتر از پیش درگیر بازی می‌شوید و این یکی از برترین ویژگی‌هایی است که یک بازی ویدیویی می‌تواند در خود داشته باشد.

ممکن است زیادی مرموز بودن Animal Well همه را جذب نکند

من شخصا در اوایل ماجرا وقتی که پای تجربه‌ی Animal Well نشستم این موضوع را حس می‌کردم که ممکن است نتواند جذبم کند چرا که کمی از لحاظ چشمی اذیت می‌شدم و نمی‌توانستم محیط پویای بازی را به‌خوبی بررسی و تحلیل کنم تا بهترین انتخاب را اتخاذ کنم؛ این مورد برای شما نیز صادق است و بسیار مهم محسوب می‌شود. بازی Animal Well برای آن‌دسته از بازیکنانی که صرفا می‌خواهند همه‌چیز آماده باشد و زحمتی به مغز، دست و چشم‌هایشان ندهند اصلا مناسب نیست اما از آن طرف، اگر جستجوگر و علاقه‌مند به جهان‌های مرموز و بسیار پیچیده باشید، یکی از زیباترین تجربه‌های زندگی‌تان را به‌دست خواهید آورد.

بازی Animal Well روایت‌گر داستان موجودی گرد، دایره‌ای شکل و بانمکی است که در کیهانی سورئال و خیالی حضور دارد که این کیهان منحصربه‌فرد، پر شده از حیواناتی است که همه‌شان به چشم‌مان زیبا به‌نظر می‌رسند. این موجود کوچک و بامزه تسکی را برای خود در نظر می‌گیرد و با همراهی شما سعی می‌کند به وظیفه‌اش برسد و جواب سوال‌های درون ذهنش را پیدا کرده و تکمیل کند. جهان بازی کاملا غیر خطی طراحی شده پس اگر در طول بازی کردن‌تان گاها نمی‌دانستید که کجا قرار دارید و الان چه شده است، نگران نباشید، کمی فکر کنید به جواب می‌رسید. هرچه جلوتر هم بروید معماها، پیچیدگی‌ها، پازل‌ها و چالش‌ها بیشتر خواهند شد؛ در نتیجه از اینکه آیا اکسیژن کافی‌ای برای تجربه‌ی Animal Well دارید یا خیر مطمئن شوید.

معرفی بهترین بازی های ابرقهرمانی که حتما باید تجربه کنید

مشخص است که بازی Animal Well در سبک مترویدوانیا یا مترویدوینیا تولید شده که با استفاده از یک نقشه‌ی بسیار بزرگ و غیرخطی سعی دارد ساختار این ژانر طراحی را به‌خوبی حفظ نماید تا شکسته نشود. بعضی اوقات ممکن است بارها و بارها مسیری که در گذشته رفته بودید را دوباره در آینده تکرار کنید و این یکی از شاخصه‌های سبک مترویدوینیا به حساب می‌آید. خداروشاکر هستم که به‌لطف خلاقیت پروگرمر، آیکون‌ها و سیستم علامت‌گذاری در Animal Well وجود دارند که از گم شدن‌تان جلوگیری می‌کنند و نمی‌گذارند که بیش از حد و اشتباه در جهان بازی گم شوید.

جهان Animal Well یکی از زیباترین آبی‌های پیکسلی است که دیده‌ام، آنقدر خوش‌رنگ، عجیب و زیبا طراحی شده است که بعضی اوقات همین موضوع باعث می‌شود دست از بازی کردن بر ندارید و هرطور شده به بازی کردن ادامه دهید. نکته‌ی مثبت دیگر این است که در این کیهان سورئال تنها نیستید و حیواناتی نیز در گوشه و کنار جهان بازی قرار دارند که بعضی از آن‌ها دوستان شما محسوب می‌شوند و بعضی دیگر از دشمنان شما به حساب می‌آیند. بالاخره می‌دانید دیگر، در هر قشری از جامعه «خوب» و «بد» داریم و در تمامی داستان‌ها به «خیر» و «شر» می‌پردازیم. شاید باز جالب باشد که بدانید در این بازی ارواح حیوانات هم موجودند که از نظر من جذاب بودند.

بررسی بازی Dead Space Remake | ترس در سفینه

ساوند دیزاین محیط پویای بازی به‌بهترین شکل ممکن طراحی و جای‌گذاری شده‌اند و موسیقی بازی نیز به‌خوبی در پس‌زمینه‌ی اجرایی پخش می‌شود و با تنظیم مناسبی به‌گوشتان برخورد می‌کند. همه‌چیز از صدای ذرات آب گرفته تا انفجارها، موجودات و حیوانات بازی، همه‌وهمه از جزئیات و کیفیت بالایی برخوردار هستند که نشان دهنده‌ی زحمت بسیار زیاد سازنده بازی است. ترکیب صداگذاری، گیم‌پلی، اکشن و داستان Animal Well یک پکیج کامل در صنعت بازی‌های ویدیویی مستقل و محصولات سرگرمی‌محور است.

در طول بررسی Animal Well متوجه شدم که شوخی بامزه‌ای نیز سازنده بازی در زمان معرفی اثر انجام داده بود، خالق Animal Well در زمان معرفی بازی گفته بود که این اثر مانند این است که هیلو ۲ با هیلو ۳ ملاقات کند؛ البته در حالت عادی این شوخی هیچ‌چیز خنده‌داری ندارد اما اگر در کانسپت و حال‌وهوای بازی قرار بگیرید و هیلو را نیز بشناسید آن‌موقع متوجه خواهید شد. مشخص است که این طنزگفتار هیچ ربطی به تخریب فرنچایز هیلو ندارد چرا که در طول بازی بارها و بارها قرار است روحیات شوخی‌وار گیم‌دیزاینر را ببینید و با آن‌ها لبخند بر لب‌تان بگذارید.

بررسی بازی Horizon Forbidden West | ماجراجویی در دنیای رباتیک

یکی از فیچرهای بسیار مهم بازی، صندوق‌های گنج آن است که گاهی اوقات، قابلیت‌های مختلفی را در اختیار شما می‌گذارد. در طول تجربه‌ی این اثر متوجه شدم که سازنده، تخم‌مرغ‌هایی را طراحی کرده است که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به ویژگی‌های همچون Fast Travel دسترسی پیدا کنید. همین موضوع باعث می‌شود در پایان‌بندی نیز به ادامه دادن بازی ترغیب شوید و محتوای پس از پایان را نیز تجربه نمایید. Animal Well به زیبایی سیستم طراحی ریچارد بارتل را رعایت می‌کند و بعد از موفقیت‌هایی که دریافت می‌کنید، پاداش‌های خوبی را نیز می‌گیرید.

شاید مهم باشد شاید هم مهم نباشد اما ترجیح می‌دهم که در رابطه با محتوای پس‌ازپایان بازی نیز صحبت کنم. طبق گفته‌ی بیلی بسو، معماهای بازی به سه‌سطح مختلف طبقه‌بندی می‌شوند؛ سطح اول توسط عموم بازیکنان قابل حل کردن است، سطح دوم پیچیدگی‌های زیادی دارد که افراد کمی می‌توانند این مدل سطح را حل کنند، حال این را در نظر بگیرید که سطح سوم چیست؟ بیلی بسو می‌گوید برای حل معماهای سطح سوم ممکن است به سال‌ها زمان نیاز داشته باشید و شاید کسی نتواند آن‌ها را تکمیل کند چرا که نیازمند وقت بسیار زیادی از سوی بازیکنان حرفه‌ای است. در نتیجه این را می‌خواستم بگویم، بعد از اینکه بازی را تمام کردید، آن را ادامه دهید همان موقع متوجه می‌شوید که چه میزان معمای حل نشده وجود دارد که هنوز به آن‌ها نرسیده‌اید.

بازسازی شخصیت‌های هری پاتر به سبک کمیک بوک‌های مارول

بازی Animal Well به‌جز اینکه در بحث نقشه‌خوانی و جذب اولیه کمی ضعف دارد، در دیگر مقادیر طراحی بازی‌های ویدیویی به‌خوبی عمل می‌کند و یکی از بهترین آثار تولید شده در سال ۲۰۲۴ و در سبک مترویدوینیا را تحویل شما می‌دهد. اگر می‌خواهید به‌سراغ یک بازی جمع‌وجور بروید که حسابی سرگرم‌تان کند و به‌عنوان یکی از بهترین بازی‌های مستقل امسال شناخته شود، قطع‌به‌یقین بازی Animal Well یکی از برترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برداشت کنید و به تجربه‌ی این اثر خوش‌ساخت بپردازید.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بررسی بازی Street Fighter 6 | بازگشت مبارزات خیابانی

استودیو بازی‌سازی کپکام با به همراه داشتن سابقه‌ای درخشان در ساخت بازی‌های مبارزه‌ای پس از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *