برای انتخاب بهترین اسکیت باید به چه نکاتی دقت کنید؟

اسکیت‌سواری یکی از مهیج‌ترین و جذاب‌ترین ورزش‌های دنیا است که هر ساله افراد بسیار زیادی به سراغ امتحان کردن آن می‌روند. فرقی نمی‌کند که در این رشته‌ی ورزشی تازه‌کار باشید یا حرفه‌ای، انتخاب بهترین اسکیت و تجهیزات مناسب به منظور داشتن یک تجربه‌ی لذت‌بخش و جذاب برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است.

در نظر گرفتن سطح مهارت، ترجیحات شخصی و سبک اسکیت‌سواری خودتان در هنگام خرید و گرفتن قیمت اسکیت باید در اولویت شما باشد. با وجود دانستن همه‌ی این‌ها، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که بهترین مارک اسکیت چیست یا یک اسکیت خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در این مطلب از دیجی‌کالا مگ می‌خواهیم به سراغ بررسی و معرفی انواع برندهای اسکیت برای هر سبک اسکیت‌سواری برویم. با ما همراه باشید.

انواع کفش‌های اسکیت برای خرید بهترین اسکیت

پیش از آنکه بخواهید به سراغ خرید راهنمای خرید اسکیت بروید باید بدانید که اسکیت‌ها مدل‌های مختلفی دارند و هر کدام هم برای سبک‌های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این یعنی اسکیتی که شما در خیابان یا پارک از آن استفاده می‌کنید با اسکیتی که در سالن‌های اسکیت‌سواری می‌پوشید تفاوت دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که با انواع اسکیت و ویژگی‌های هر کدام آشنا شوید تا بتوانید خرید بهتر و هوشمندانه‌تری داشته باشید.

اسکیت سرعتی (Speed Skates)

اسکیت‌های سرعتی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند نسبت به اسکیت‌های دیگر شتاب و سرعت بیشتری را برای فرد فراهم کنند و دقیقا همین موضوع باعث شده است که این مدل اسکیت‌ها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار باشند. کفش یا بوت‌های این نوع اسکیت‌ها کوتاه هستند و به همین دلیل احساس راحتی بیشتری را به اسکیت‌سوار می‌دهند. اسکیت‌های سرعتی چرخ‌ها و بلبرینگ‌هایی دارند که امکان انجام حرکات چرخشی و داشتن سرعت بیشتر را به طور همزمان برای شما فراهم می‌کنند.

اسکیت مخصوص فضای باز (Outdoor Skates)

برخلاف تصور اکثر مردم برای اسکیت‌سواری در فضای باز شما باید اسکیت مخصوص این محیط را برای خودتان تهیه کنید. چرخ‌های این نوع اسکیت‌ها به طور ویژه برای فعالیت ورزشی در فضاهایی طراحی شده‌ است که زمین آن‌ها معمولا صاف نیست. مهم‌ترین تفاوت این نوع اسکیت‌ها با اسکیت‌های سالنی میزان نرمی چرخ‌هایشان است؛ چرخ‌های اسکیت‌های سالنی کمی نرم‌تر از این مدل هستند چرا که روی سطوح سختی چون آسفالت قرار نمی‌گیرند. اسکیت‌های مخصوص فضای باز می‌توانند کفش‌های کوتاه یا بلندی داشته باشند؛‌ این یعنی شما می‌توانید با توجه به ترجیحات خود مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید. با این وجود،‌ بهتر است بدانید که اسکیت‌سواران فضای باز بیشتر به سراغ مدل‌هایی می‌روند که بتوانند از مچ پاهایشان محافظت کنند.

اسکیت سالنی (Indoor Skates)

اسکیت سالنی که با نام اسکیت هنری هم شناخته می‌شود برای کسانی مناسب است که می‌خواهند در پیست اسکیت حرکات چرخشی و ریتمیک انجام دهند. کفش‌های این اسکیت‌ها ساق‌ بلند هستند و به اسکیت‌سوار اجازه می‌دهند تا در حین انجام چرخش یا پرش کنترل بیشتری روی پاهای خود داشته باشند. علاوه بر این، بهتر است بدانید که اسکیت‌های سالنی چرخ‌های باریک‌تری دارند و به همین دلیل مانور دادن و چرخیدن با آن‌ها بسیار راحت‌تر از مدل‌های دیگر است.

اسکیت رولر دربی (Roller Derby Skates)

اسکیت رولر دربی مخصوص ورزشی با همین نام است که در کشورهای اروپایی و همینطور آمریکا محبوبیت بسیار زیادی دارد. این اسکیت‌ها چهار چرخ دارند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتوانند به ورزشکار در مدیریت کردن چالش‌هایی که با آن‌ها روبرو می‌شوند کمک کنند. اسکیت‌های رولر دربی از دوام زیادی برخوردار هستند و حفظ سرعت و گذشتن از پیچ‌وخم‌های زمین بازی را برای فرد راحت‌تر می‌کنند.

اسکیت مخصوص کودکان (Kids Skate)

اسکیت‌های کودکان به طور ویژه برای اسکیت‌سواران کم سن طراحی شده‌اند. این مدل اسکیت‌ها ممکن است در نگاه اول بسیار حرفه‌ای به نظر برسند اما در حقیقت طوری طراحی شده‌اند که سرعتشان به اندازه‌ی اسکیت‌های دیگر نباشد. علاوه بر این، باید بدانید که اسکیت‌های مخصوص کودکان روکش و کفش مقاوم‌تری دارند تا از پاهای فرزند شما در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنند.

اسکیت درون خطی (Inline Skates)

به طور کلی ۳ نوع اسکیت درون خطی در بازار وجود دارد که آن‌ها را هم در زیر به شما معرفی کرده‌ایم.

  • اسکیت‌های خطی تفریحی: اسکیت‌های خطی تفریحی که با نام اسکیت فیتنس هم شناخته می‌شوند برای استفاده‌ی اسکیت‌سوارانی طراحی شده‌اند که می‌خواهند در فضای باز ورزش کنند. این نوع اسکیت‌ها کفش‌های ساق بلندی دارند تا بتوانند به خوبی از مچ و ساق پای فرد محافظت نمایند.
  • اسکیت‌های مسابقه‌ای: اسکیت‌های مسابقه‌ای برای داشتن سرعت حرکت سریع طراحی شده‌اند. کفش‌های این اسکیت‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شوند که بتوانند به خوبی جذب پاهای شما شوند و کمترین مقاومت را در برابر باد ایجاد کنند. چرخ‌های اسکیت‌های مسابقه‌ای به راحتی قابل تعویض هستند تا اسکیت باز بتواند در داخل یا خارج از خانه به تمرین کردن بپردازد.
  • اسکیت رولر هاکی: این نوع اسکیت‌ها برای کسانی مناسب هستند که به ورزش هاکی علاقه‌مند هستند.

بهترین برندهای اسکیت سرعت

برندهای ایرانی و خارجی زیادی هستند که می‌توانید برای خرید بهترین اسکیت سرعت به سراغ آن‌ها بروید. در زیر چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین اسکیت از برند فیلا (Fila)

برند کره‌ای فیلا می‌تواند برای کسانیکه به دنبال خرید بهترین اسکیت سرعتی موجود در بازار هستند، انتخاب بسیار عالی و هوشمندانه‌ای باشد. کیفیت و دوام اسکیت‌های این برند آنقدر بالا است که برای مدتی طولانی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اسکیت‌های فیلا با در نظر گرفتن راحتی پاهای اسکیت‌سوار طراحی شده‌اند و می‌توانند به خوبی از پاهای شما در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت کنند. فرقی نمی‌کند که مبتدی باشید یا حرفه‌ای، برند فیلا با داشتن بهترین اسکیت حرفه‌ای ثبات و کنترل بی‌سابقه‌ای را در هنگام حرکت برای شما به ارمغان می‌آورد.

برند روسز (Roces)

برند روسز یکی از بهترین مارک‌های اسکیت در سطح جهان است که سابقه‌ی زیادی در تولید تجهیزات مخصوص اسکیت‌سواری و پاتیناژ دارد. طراحی‌های نوآورانه‌ و خلاقانه‌ای که برند روسز در ساخت اسکیت‌های خود به کار برده است باعث شده تا خریداران بتوانند بدون نگرانی درباره‌ی راحتی و دوام آن‌ها به سراغ این مارک بروند. اسکیت‌های روسز به داشتن ساختار قوی، توجه به جزئیات و طراحی ارگونومیک معروف هستند. بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که حتی بهترین اسکیت سرعت بازار هم پاهایشان را اذیت می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به سراغ مدل‌های این برند بروید.

برند SLM

مارک SLM یک برند اسکیت چینی معروف در حوزه‌ی تولید اسکیت‌های سرعتی و فری استایل است. قیمت مناسب و در عین حال کیفیت بالای اسکیت‌های این برند باعث شده تا بسیاری از افراد تازه‌کار برای شروع فعالیت ورزشی خود به سراغ آن بروند. چرخ‌ها و بلبرینگ‌های این برند از کیفیت خوبی برخوردار هستند و می‌توانند سرعت و در عین حال هیجان زیادی را برای شما به ارمغان بیاورند. برند SLM همچنین دارای تنوع بسیار بالایی است و شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ی خود مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بهترین برندهای اسکیت فری استایل

اگر به سبک اسکیت‌سواری فری استایل علاقه‌مند هستید می‌توانید از برندهای زیر بهترین اسکیت فری استایل را خریداری کنید.

بهترین اسکیت از برند سبا (Saba)

برند اسکیت سبا در کشور چین و تحت لیسانس کشور فرانسه مشغول به تولید تجهیزات مخصوص اسکیت‌سواری است. اگر به دنبال خرید بهترین اسکیت سبک فری استایل و فری راید هستید در خرید محصولات این برند تردید نکنید. اسکیت‌های برند سبا از استحکام و کیفیت بالایی برخوردار هستند و برای کسانیکه چندین سال است به صورت حرفه‌ای به سبک فری استایل اسکیت می‌کنند مناسب خواهند بود.

برند رولربلید (Rollerblade)

برند رولربلید یکی از بهترین و قدیمی‌ترین برندهای فعال در حوزه‌ی تولید انواع اسکیت است که به دلیل داشتن طراحی مدرن، کیفیت ساخت فوق‌العاده، کفش‌های سبک و تنوع محصولات بالا یکی از گزینه‌های اول اسکیت‌سواران حرفه‌ای به شمار می‌آید. همه‌ی افراد،‌ حتی کودکان و نوجوانان، با خرید اسکیت‌های برند رولربلید می‌توانند تجربه‌ی رضایت‌بخش و هیجان‌انگیزی را از این رشته‌ی ورزشی برای خود رقم بزنند.

برند کبالت

اگر به دنبال یک اسکیت فری استایل یا سرعتی مقرون به صرفه می‌گردید تا بتوانید به سراغ امتحان ورزش اسکیت‌سواری بروید پیشنهاد می‌کنیم که حتما برند ایرانی کبالت را در هم در نظر داشته باشید. این برند در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده است و برای کودکان و نوجوانان و حتی افراد حرفه‌ای مدل‌های باکیفیت و استانداردی را طراحی و تولید می‌کند.

برندهای دارای بهترین اسکیت درون خطی

همانطور که می‌دانید اسکیت‌های درون خطی انواع مختلفی دارند؛ به همین دلیل برای خرید آن‌ها باید دقت بیشتری به خرج دهید و به سراغ بهترین برند اسکیت بروید.

برند رولر استار (Roller Star)

رولر استار یکی از بهترین برندهای اسکیت موجود در بازار است که با توجه به کیفتی که ارائه می‌دهد قیمت بسیار مناسبی دارد. نکته‌ی جالبی که باید درباره‌ی اسکیت‌های مارک رولر استار بدانید این است که طراحان آن‌ها سعی می‌کنند با تعبیه آسترهای پددار و کفش‌های ارگونومیگ احساس ناراحتی اسکیت‌سوار را در هنگام حرکت کاهش دهند. ویژگی‌هایی مهمی چون داشتن چرخ‌ها و بلبرینگ‌های بسیار مقاوم، قفل چرخ نوآورانه برای کاهش سرعت اضطراری و بست‌های محکم اسکیت‌های برند رولر استار را زبان‌زد همه‌ی افراد علاقه‌مند به این ورزش کرده است.

بهترین اسکیت از برند ریسپورت (Risport)

برند ایتالیایی ریسپورت سالیان سال است که در حوزه‌ی تولید تجهیزات مخصوص اسکیت‌سواری فعالیت دارد؛ به همین دلیل بسیاری از اسکیت‌سواران معروف جهان در مسابقات مهم خود از اسکیت‌های این برند استفاده می‌کنند. از همین موضوع می‌توان نتیجه گرفت که اسکیت‌‌های ریسپورت مخصوص افراد حرفه‌ای هستند و کسانی باید به سراغ آن بروند که مدت‌ها است در این رشته‌ی ورزشی تجربه کسب کرده‌اند.

برند فلایینگ ایگل (Flying Eagle)

برند فلایینگ ایگل یکی از معروف‌ترین برندهای سازنده‌ی اسکیت است که بیشتر به ساخت و طراحی بهترین اسکیت درون خطی شناخته می‌‌شود. اسکیت‌های این برند در میان کسانیکه به اسکیت‌سواری در فضای باز علاقه‌ دارند از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار هستند. بلبرینگ‌های سرعتی، چرخ‌های باکیفیت و کفش‌های سبک اسکیت‌های برند فلایینگ ایگل آن‌ها را به گزینه‌های مناسبی برای تازه‌کاران و حرفه‌ای‌ها تبدیل کرده است.

ویژگی‌های بهترین اسکیت

حال که به خوبی با بهترین مارک اسکیت سرعت و بهترین مارک اسکیت فری استایل آشنا شده‌اید،‌ می‌توانید انتخاب‌های بهتری داشته باشید. با این وجود، یک سری نکات مهم‌ هستند که بهتر است پیش از خرید اسکیت به‌ آن‌ها توجه داشته باشید تا از میان مدل‌های مختلف یک برند گزینه‌ی مناسب را برای خودتان تهیه کنید.

  • نوع اسکیت: شما باید پیش از هر چیزی سبک اسکیت‌سواری خود را مشخص کنید و بدانید که می‌خواهید چه نوع اسکیتی بخرید؛ چرا که هر کدام از اسکیت‌ها برای یک نوع خاصی از فعالیت در این ورزش مناسب هستند.
  • سایز مناسب: سایز اسکیت باید دقیقا به اندازه‌ی پاهای شما باشد. اسکیت‌های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک می‌توانند باعث ایجاد آسیب‌های شدید یا حتی غیرقابل جبران شوند.
  • کیفیت چرخ‌ها: چرخ‌های اسکیت‌ها از هر بخش دیگری مهم‌تر هستند. به کیفیت و جنس آن‌ها بیشتر از هر چیز دیگری توجه کنید.
  • بلبرینگ‌ها:‌ بلبرینگ‌ها در راحت و سریع حرکت کردن شما با اسکیت‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند؛ پس حتما پیش از خرید به آن‌ها هم توجه داشته باشید.
  • جنس بدنه و کفش اسکیت: بدنه‌ی اسکیت باید مستحکم و در عین حال سبک باشد. از طرف دیگر، کفش‌های اسکیت هم باید راحت و قابل تنظیم به نظر برسند.
  • نوع بسته شدن اسکیت: شما باید اسکیتی را انتخاب کنید که با نوع بسته شدن آن راحت باشید. معمولا مدل‌هایی که با بند و سگک بسته می‌شوند برای اکثر افراد مناسب هستند.
  • آیا خرید اسکوتر برای کودکان کار درستی است؟

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم علاوه بر معرفی بهترین مارک اسکیت شما را با نکات مهم خرید بهترین اسکیت هر یک از این برندها آشنا کنیم. اسکیت‌سواری یکی از لذت‌بخش‌ترین و جذاب‌ترین ورزش‌های جهان است و شما با انتخاب تجهیزات مناسب می‌توانید تجربه‌ای منحصر به فرد و متفاوت را از آن برای خود رقم بزنید.

منابع: RollerSkateNation ,Medium

نوشته برای انتخاب بهترین اسکیت باید به چه نکاتی دقت کنید؟ اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

۵ روش آسان برای پاک کردن لکه‌ی شاتوت از روی لباس

چه چیزی جذاب‌تر از خوردن یک کاسه شاتوت تازه در عصر بهاری است؟ توت‌های نوبرانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *