بدهی 35 تریلیون دلاری دولت ایالات متحده؛ بیت کوین تنها راه نجات بشریت

در یک فضای داغ سیاسی در ایالات متحده، مایکل گاید، تحلیلگر مالی اخیراً اظهار داشت که افزایش بدهی ملی این کشور به بیش از 35 تریلیون دلار، تهدیدی مهم‌تر از رهبری سیاسی برای دموکراسی است. گاید تأکید کرد که نرخ فزاینده بدهی از درآمدهای مالیاتی و تورم پیشی گرفته و یک محیط مالی متزلزل ایجاد می‌کند.

نسبت بدهی فدرال ایالات متحده به تولید ناخالص داخلی، که از 52.65 درصد در سال 1960 به 122.33 درصد در حال حاضر افزایش یافته است، ماهیت ناپایدار سیاست‌های مالی این کشور را بیشتر نشان می‌دهد. احتمال یک رکود شدید اقتصادی با افزایش بی رویه بدهی‌ها بیشتر می‌شود.

بدهی ملی ایالات متحده اکنون به 34.9 تریلیون دلار رسیده است. این بدهی به ازای هر شهروند 103,568 دلار است، در حالی که بدهی به ازای هر مالیات دهنده به 266,953 دلار افزایش یافته است. کسری بودجه فدرال ایالات متحده نیز قابل توجه است، رقم رسمی 1.8 تریلیون دلار و کسری واقعی بیش از 2 تریلیون دلار است.

در پاسخ به این اظهارات، Erik Voorhees، بنیانگذار ShapeShift و یک فرد برجسته در حوزه کریپتو، تاکید کرد که افزایش بدهی، صرف نظر از دولت‌ها، یک تهدید اقتصادی اجتناب‌ناپذیر است. او پیش‌بینی می‌کند که رشد بی‌امان بدهی ملی به سقوط فاجعه‌بار بازار اوراق قرضه منتهی می‌شود که ویرانی مالی گسترده‌ای به بار می‌آورد.

وورهیس همچنین عقیده دارد که چشم‌انداز سیاسی کنونی، که توسط رهبرانی مانند ترامپ و بایدن نمایندگی می‌شود، نمی‌تواند این مسیر را تغییر دهد. افزایش سالانه بیش از 1 تریلیون دلار در هر سناریوی قابل قبولی، چشم‌انداز مالی وخیمی را نشان می‌دهد. وورهیس استدلال می‌کند که این رشد ناپایدار بدهی، تهدیدی اساسی‌تر از هر شخصیت سیاسی برای دموکراسی است.

پیامدهای چنین فروپاشی اقتصادی عمیق است. وورهیس سناریویی را پیش‌بینی می‌کند که در آن جامعه ممکن است با عزت و اصول از این آشفتگی عبور کند و به طور بالقوه موفق‌تر ظاهر شود. با این حال، این به طور قابل توجهی از مفهوم قرن بیستم از دولت – ملت‌های بزرگ فاصله می‌گیرد. او معتقد است که بیت کوین یا دارایی‌های غیرمتمرکز مشابه برای این تحول بسیار مهم هستند. بیت کوین از طریق تئوری بازی‌های اقتصادی ذاتی خود می‌تواند از تحقیر پولی که رشد دولت – ملت‌های بزرگ را تسهیل می‌کند، جلوگیری کند.

وضعیت بیت کوین به عنوان یک دارایی بادوام‌تر از ارزهای فیات، که هنوز به طور کامل محقق نشده است، می‌تواند در این تغییر محوری باشد.

اگر جمهوری‌خواهان در ماه نوامبر برنده شوند، وورهیس بیان می‌کند که بعید است ترامپ و ونس بدهی را از نظر مادی کاهش دهند، اما می‌توانند محیطی را فراهم کنند که کریپتو در آن رشد کند. با انجام این کار، آن‌ها می‌توانند ریشه‌های ارزهای دیجیتال را در چشم‌انداز فرهنگی و اقتصادی قوی‌تر و به طور بالقوه آن‌ها را به اندازه کافی انعطاف‌پذیر کنند تا در برابر تحولات مالی مورد انتظار از خود مقاومت نشان دهند.

بهترین کاری که ترامپ و ونس می‌توانند در طول دولت خود انجام دهند، زیرا نمی‌توانند (و نمی‌خواهند) وضعیت بدهی را کاهش دهند، ایجاد چهار سال فضای آزادانه است که ارزهای دیجیتال در آن بدون مانع و مشکلی رشد کنند.

دیدگاه وورهیس منعکس‌کننده احساسات گسترده‌تری در جامعه کریپتو است که دارایی‌های دیجیتال غیرمتمرکز را به عنوان یک محافظ بالقوه در برابر بی‌ثباتی اقتصادی بدهی‌های کلان ملی می‌بیند. توانایی صنعت کریپتو برای ارائه جایگزینی برای سیستم‌های سنتی فیات ممکن است در جهت‌یابی چالش‌های مالی آینده حیاتی باشد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مسیر بیت کوین به سمت 100,000 دلار از دیدگاه پیتر برانت

پیتر برانت، تریدری با نزدیک به پنج دهه تجربه، اخیراً نظر خود را در مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد