با سریع‌ترین خودروهای فستیوال سرعت گودوود آشنا شوید

هر کدام از این خودروها یک بار باعث حبس‌شدن نفس هواداران خودرو در سینه‌شان شده‌اند.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

فستیوال سرعت گودوود یکی از مشهورتین گردهمایی‌های خودرویی جهان به شمار می‌رود که سالانه شرکت‌های مشهور بسیاری را پیرامون خانه گودوود جمع می‌کند. این رویداد مشهور که خود شامل بخش‌های مختلف می‌شود، امسال هم شاهد حضور ابرخودروها، سدان‌ها، مدل‌های تازه و کلاسیک گوناگونی بود که مسیر معینی را برای ثبت رکورد طی کردند. در ادامه به سریع‌ترین خودروهای این پیست در سال ۲۰۲۴ نگاهی خواهیم انداخت.

مقالات مرتبط:

لوتوس کازورث ۷۷

این خودروی فرمول چرخ‌باز کلاسیک که در سال ۱۹۷۶ دیده به جهان گشود، هم‌اکنون به‌عنوان دهمین خودروی سریع پیست گودوود شناخته می‌شود. یک پیشرانه ۸ سیلندر V شکل ۴۶۵ اسب بخاری، قلب تپنده مسابقه‌دهنده لوتوس را که با کمک «کالین چپمن» توسعه یافته بود، تشکیل می‌دهد. لوتوس کازورث مسیر پیست فستیوال را در ۴۹.۸۶ ثانیه طی کرد.

فورد پوما رالی ۱

هر چند مجموعه بزرگ گودوود شامل پیست مسابقه کلاسیک، پیست تپه‌نوردی برای ثبت رکورد و مسیر رالی می‌شود، اما شرکت فورد تصمیم گرفت خودروی رالی خود را به مسیر تپه‌نوردی وارد کند. این خودرو که در سال ۲۰۲۲ بر پایه کراس‌اوور کوچک فورد پوما و با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ توسعه یافته است، ۳۸۰ اسب بخار قدرت دارد و در این فستیوال توانسته رکورد ۴۹.۸۲ ثانیه را به نام خود ثبت کند.

نیسان اسکای‌لاین GT-R R32 گروه آ

یکی از اصیل‌ترین خودروهایی که در این تپه‌نوردی رکوردشکنی کرده است، نیسان اسکای‌لاین GT-R محسوب می‌شود که در سال ۱۹۹۳ رونمایی شد و بعدها در مسابقه ۲۴ ساعتی «اسپا» و سه رقابت قهرمانی سری آ استرالیا به مقام نخست رسید. پیشرانه کلاسیک این خودرو ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما امروزه قدرت آن به ۱,۰۰۰ اسب بخار رسیده است. اسکای‌لاین GT-R گروه آ مسیر تپه‌نوردی گودوود را در ۴۸.۹۱ ثانیه طی کرد.

زینگر ۲۱C

زینگر ابرخودروسازی آمریکایی است که با تکیه‌بر فناوری فلزافزونی و چاپ‌ سه‌بعدی قطعات فلزی در تلاش است تا استاندارد تازه‌ای برای صنعت خودرو معرفی کند. نسخه خاصی از نخستین محصول این شرکت، ۲۱C، در جریان گودوود ۲۰۲۴ رخ‌نمایی کرد و توانست رکورد سریع‌ترین خودروی تولید انبوه این پیست را بشکند و به فهرست ۱۰ خودروی سریع آن وارد شود. راننده این ابرخودرو با تکیه‌بر پیشرانه ۲.۸۸ لیتری V8 تخت آن که ۱,۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، موفق شد مسیر یادشده را در ۴۸.۸۳ ثانیه بپیماید.

آلپین A110 پایکس پیک

این خودرو که مخصوصا برای حضور در تپه‌نوردی مشهور «پایکس پیک» توسعه یافته بود، توانست مسیر گودوود را در ۴۸.۱۹ ثانیه تمام کند. ۵۰۰ اسب بخار قدرت این خودروی آیرودینامیک از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر خطی به دست می‌آید.

پورشه ۹۱۱GT3 کاپ

این نسخه از ۹۱۱ تنها برای حرکت در پیست طراحی شده است و از یک پیشرانه ۴ لیتری ۶  سیلندر تخت استفاده می‌کند. ۹۱۱GT3 کاپ با تکیه‌بر وزن ۱,۲۶۰ کیلوگرمی و ۴۸۵ اسب بخار قدرت پیشرانه‌اش موفق شد مسیر تپه‌نوردی گودوود را در عرض ۴۸.۰۵ ثانیه طی کند.

سوبارو GL فامیلی هاکستر

تا چندی پیش حتی کسی تصورش را هم نمی‌کرد که یک استیشن خانوادگی به ستاره‌ نمایشی رویداد گودوود تبدیل شود اما با کمک مجموعه «هونیگان»، این رویا به واقعیت تبدیل شد. GL فامیلی هاکستر در سال ۲۰۲۲ در گودوود هنرنمایی کرد و رکورد ۴۷.۵ ثانیه را در مسیر تپه‌نوردی آن به ثبت رساند.

گورنی ایگل-شورولت FA74

Gurney Eagle-Chevrolet FA74 – Goodwood Festival of Speed 2018

خودروی مسابقه‌ای فرمول ۵۰۰۰ گورنی ایگل-شورولت در سال ۱۹۷۴ به جهان معرفی شد و هم‌اکنون یکی از قدیمی‌ترین رکوردداران این فستیوال سرعت به شمار می‌رود. این خودروی سبک‌وزن با تکیه‌بر ۶۰۰ اسب بخار قدرت پیشرانه ۵ لیتری V8 خود موفق شد مسیر یادشده را در ۴۷.۳۴ ثانیه به اتمام برساند.

سوبارو WRX: پراجکت میدنایت

خودروی تازه سوبارو امسال موفق شد رکورد محصول دیگر این شرکت را در این رویداد بشکند. این سدان آیرودینامیک که به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر تخت مجهز شده است توان تولید ۶۷۰ اسب بخار قدرت را دارد و تا ۹,۵۰۰rpm دور می‌گیرد. سوبارو با تکیه‌بر مهندسی خود توانست رکورد ۴۵.۱۵ ثانیه را با این خودرو به ثبت برساند.

فورد سوپر ون ۴.۲

سریع‌ترین خودرو گودوود یک محصول عادی و تولید انبوه نیست؛ بلکه رکوردشکن برقی شرکت فورد با نام سوپر ون ۴.۲ است که رکوردهای متعددی را در این پیست به ثبت رسانده است. این خودرو با تکیه‌بر ۱,۴۰۰ اسب بخار قدرت سه موتور برقی خود توانست رکورد ۴۳.۹۹ ثانیه را در این فستیوال مشهور به ثبت برساند و نام خود را در آن جاودانه کند. در ادامه می‌توانید ویدئویی از دور ثبت رکورد سریع‌ترین خودروهای گودوود مشاهده کنید و صدای بی‌نظیر آن‌ها را بشنوید. به نظر شما کدام خودروهای جدید می‌توانند رکورد این غول‌های مهندسی‌شده را بشکنند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

رقابت پاگانی هوایرا و کونیگزگ آگرا در مسابقه درگ

این دو ابرخودرو با اهداف متفاوتی تولید شده‌اند اما همیشه در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد