با بنچمارک جدید Basemark Breaking Limit قدرت کارت گرافیک خودتان را محک بزنید! (+لینک دانلود)

اگر به دنبال گرفتن بنچمارک حرفه‌ای از عملکرد گرافیکی سیستم خود هستید، شرکت Basemark به تازگی آخرین بنچمارک خود با نام Breaking Limit را منتشر کرده که می‌تواند برای ارزیابی عملکرد گرافیک در دستگاه‌های مختلف مانند پی سی، لپ تاپ و حتی گوشی مورد استفاده قرار بگیرد. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

همانطور که می‌دانید تعداد بنچمارک‌های معتبر برای سنجش قابلیت ری‌تریسینگ بسیار محدود بوده و در این میان می‌توان به بنچمارک 3DMark اشاره کرد. اکنون اما Basemark بنچمارک جدید خود را با نام Breaking Limit عرضه نموده که طیف گسترده‌ای از پردازنده‌های گرافیکی را پشتیبانی کرده و می‌تواند عملکرد پلتفرم‌های مختلف مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را مورد سنجش قرار دهد.

درباره بنچمارک Breaking Limit بیشتر بدانید

در گزارش techpowerup آمده که بنچمارک Breaking Limit در دو حالت استاندارد و Ultra عملکرد سیستم‌تان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. حالت اولترا برای پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا مانند سیستم‌های گیمینگ مناسب‌تر خواهد بود و بقیه پلتفرم‌ها می‌توانند از حالت استاندارد بهره ببرند.

بنچمارک Breaking Limit می‌تواند عملکرد قابلیت‌های FSR یا همان AMD FidelityFX Super Resolution و DLSS انویدیا را مورد سنجش قرار دهد. علاوه بر این باید به سازگاری این بنچمارک با DirectX 12 و Vulkan API نیز اشاره کرد.

اگر به این بنچمارک علاقه‌مند شده‌اید باید بگوییم که Breaking Limit به صورت رایگان برای دانلود در دسترس قرار گرفته و می‌توانید آن را از این لینک دانلود کرده و از میزان قدرت سخت افزار گرافیکی سیستم خود آگاه شوید.

بر اساس اذعان کاربرانی که از این بنچمارک استفاده کرده‌اند، با فعال کردن APU Vulkan بهترین امتیاز در این بنچمارک ثبت می‌شود. با این وجود زمانی که DirectX 12 API فعال باشد، افزایش عملکرد بیشتری و در محدوده 90 درصد را شاهد خواهیم بود، در حالی که در Vulkan این افزایش عملکرد حدود 87 درصد است.

در همین رابطه بخوانید:

بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark [تماشا کنید]

همچنین با مقایسه عملکرد DLSS2 با FSR2 در این بنچمارک باید گفت که فناوری DLSS2 عملکرد بهتری را در همه تست‌ها در مقابل الگوریتم FSR2 دارد. انتظار می‌رود با اضافه شدن پشتیبانی از XeSS در آپدیت‌های آینده این بنچمارک شاهد گسترده شدن جامعه آماری Breaking Limit باشیم.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

برکناری علیرضا زاکانی جدی تر شد

رییس کمیته نظارت شورای شهر درباره علیرضا زاکانی گفت: علیرضا زاکانی شهردار در شورا موافقین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *