با این مکانیزم جذاب اپل کار تعویض باتری گوشی‌های آیفون جدید ساده‌تر می‌شود

چندی پیش بود که اتحادیه اروپا شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند را ملزم کرد از سال 2025 محصولاتی را تولید کنند که باتری آن‌‌ها بدون استفاده از هیچگونه ابزاری توسط کاربران قابل تعویض باشد. اکنون به نظر می‌رسد اپل قصد دارد از همین امسال با ایجاد تغییر در طراحی گوشی‌های آیفون 16 این قابلیت را به آن‌ها اضافه کند. قرار است در این گوشی‌های جدید از مکانیزم جدیدی برای نگه‌داری باتری در بدنه استفاده شود.

شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند هم اکنون از چسب و ورقه‌های فلزی برای نگه داشتن باتری درون بدنه این محصولات استفاده می‌کنند. اما به موجب قانون جدید اتحادیه اروپا این رویه باید از سال آینده میلادی تغییر کند و گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شوند تا کاربران به راحتی بتوانند باتری آن‌ها را تعویض کنند. به نظر می‌رسد اپل زودتر از دیگر شرکت‌ها کار تغییر طراحی گوشی‌های هوشمند خود را آغاز کرده است و قصد دارد در گوشی آیفون 16 از روش جدیدی برای قرار دادن باتری درون بدنه استفاده کند.

براساس گزارش Androidauthority، اپل قصد دارد بزودی استفاده از چسب را برای نگه داشتن باتری درون بدنه گوشی‌های آیفون کنار بگذارد. خبرهای جدید نشان می‌دهند که این شرکت قصد دارد برای قرار دادن باتری درون بدنه گوشی‌های خود از روش جالبی استفاده کند که در صورت نیاز به کاربران اجازه می‌دهد ساده‌تر از گذشته باتری را از درون بدنه این دستگاه‌ها خارج کنند. قرار است در گوشی آیفون 16 باتری درون یک محفظه فلزی مجزا قرار بگیرد و سپس این محفظه با استفاده از مکانیزمی درون بدنه اصلی قرار بگیرد.

این محفظه فلزی به کاربران گوشی‌های اپل اجازه می‌دهد با برقراری یک جریان الکتریکی، باتری دستگاه خود را خارج و سپس آن را با یک باتری دیگر جایگزین کنند. با استفاده از این مکانیزم دیگر به استفاده از چسب و ورقه‌های نازک فلزی نیازی نخواهد بود. البته همچون گذشته کاربران باید برای دسترسی به این محفظه فلزی از پیچ گوشتی استفاده کنند که کار راحتی نیست. همچنان قرار است برای اتصال اجزای بدنه گوشی‌های آیفون از چسب و پیچ استفاده شود و فعلاً اپل ایده‌ای برای رفع این مشکل ندارد.

در همین رابطه بخوانید:

اتحادیه اروپا هم تایید کرد: از سال 2027 تمامی گوشی‌های هوشمند باید به باتری قابل تعویض مجهز شوند

– قانون جنجالی پارلمان اروپا برای استفاده اجباری از باتری‌های تعویض پذیر در گوشی‌های هوشمند

– 19 روش کاربردی برای بهبود و افزایش عمر باتری آیفون

در گزارش‌های منتشر شده نام این مکانیزم و فناوری جدید اپل Electrically Induced Adhesive Debonding عنوان شده است و با استفاده از آن دیگر برای قرارگیری باتری در محل خود به استفاده از چسب نیازی نخواهد بود. این فناوری به کاربران اجازه می‌دهد برای جایگزین کردن باتری گوشی خود تنها محفظه آن را از درون بدنه اصلی خارج کنند. سپس با ایجاد یک جریان الکتریکی کوچک باتری می‌تواند از درون این محفظه خارج شود. گفته می‌شود ممکن است این مکانیزم در تنها یک نسخه از گوشی‌های آیفون 16 به کار گرفته شود.

به نظر می‌رسد اپل فعلاً قصد دارد در گوشی‌های آیفون 16 این مکانیزم جدید الکتریکی برای نگه‌داری از باتری را جایگزین روش های موجود کند. سپس گوشی‌های آیفون 17 به گونه‌ای طراحی خواهند شد که کاربران بتوانند مطابق با قوانین جدید اتحادیه اروپا باتری آن‌ها را بدون استفاده از هیچگونه ابزاری تعویض نمایند. باید دید در گوشی‌های آیفون 17 این مکانیزم چه خواهد بود و اپل چگونه قصد دارد آن را به صورت همزمان همراه با قابلیت ضد آب و ضد گرد و خاک در دسترس کاربران قرار دهد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

غش و ریسه مشاور اسبق دولت آمریکا برای فعالیت انتخاباتی مدعیان اصلاح‌طلبی(خبر ویژه)

      هم‌میهن در مطلبی با عنوان «بازنگری نظام و دغدغه کارآمدی» بخش‌هایی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *