بایننس چیست؟ هر آنچه که باید در مورد صرافی Binance بدانید

با گسترش روزافزون پذیرش فناوری ارزهای دیجیتال و ظهور حوزه‌های نوظهوری نظیر دیفای (DeFi) و ان اف تی (NFT)، شاهد افزایش چشمگیر تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال به منظور پاسخگویی به تقاضای فزاینده در این زمینه هستیم. صرافی‌های ارز دیجیتال، پلتفرم‌هایی مجازی هستند که به کاربران امکان خرید، فروش و مبادله انواع مختلف ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. در حال حاضر، صرافی بایننس (Binance) که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده، به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات شناخته می‌شود؛ اما بایننس چیست و چگونه کار می‌کند؟

پیش از بررسی ویژگی‌های این صرافی، به ارائه مختصری از اطلاعات پایه در خصوص آن می‌پردازیم و در ادامه اطلاعاتی کامل در مورد این صرافی ارز دیجیتال ارائه خواهیم کرد.

بایننس چیست؟

صرافی بایننس به عنوان برترین صرافی ارز دیجیتال دنیا از نظر حجم معاملات، طیف گسترده‌ای از کاربران را در سراسر ۱۸۰ کشور جهان تحت پوشش قرار داده است. این صرافی با ارائه امکاناتی متعدد، گزینه ایده‌آلی برای افراد مبتدی به شمار می‌رود و استفاده از آن بسیار ساده و آسان است.

مرجع کامل و جامع آموزش ارزهای دیجیتال + اعطای گواهینامه معتبر

 

علاوه بر این، کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش آموزشی بایننس آکادمی (Binance Academy) دانش و اطلاعات خود را در زمینه ارزهای دیجیتال ارتقا دهند.

بایننس طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهد که نیازهای هر کاربری، از مبتدیان مطلق تا متخصصان دیفای (DeFi degen) را برآورده می‌سازد. به دلیل افزایش فشارهای قانونی در برخی کشورها، صرافی بایننس با پیاده‌سازی روش‌های قابل اعتماد برای احراز هویت کاربران و حذف (یا محدود کردن) برخی خدمات بحث‌برانگیز نظیر توکن‌های امنیتی و معاملات با اهرم بالا، سطح انطباق خود با قوانین را افزایش داده است.

نکات حائز اهمیت در مورد بایننس چیست؟

  • بایننس به عنوان بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا از نظر حجم معاملات شناخته می‌شود.
  • این صرافی با ارائه امکانات متعدد، گزینه ایده‌آلی برای افراد مبتدی به شمار می‌رود.
  • بایننس آکادمی (Binance Academy) منبعی ارزشمند برای ارتقای دانش و اطلاعات در زمینه ارزهای دیجیتال است.
  • بایننس با پیاده‌سازی روش‌های احراز هویت و حذف برخی خدمات بحث‌برانگیز، سطح انطباق خود با قوانین را افزایش داده است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای راه اندازی صرافی ارز دیجیتال برای مبتدیان

برنامه‌های کاربردی موبایل و دسکتاپ بایننس

صرافی بایننس خدمات خود را بر روی پلتفرم‌های مختلفی ارائه می‌کند، از جمله سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید (از طریق اپلیکیشن موبایل)، وب‌سایت‌های مبتنی بر مرورگر و همچنین یک برنامه کاربردی دسکتاپ برای سیستم‌عامل‌های مک و ویندوز.

در صورتی که کاربر باتجربه‌ای هستید و به دریافت سریع بروزرسانی‌ها با حداقل تأخیر نیاز دارید، استفاده از اپلیکیشن موبایل یا نسخه دسکتاپ بایننس توصیه می‌شود. چرا که با افزایش قابل توجه حجم تراکنش‌ها در صرافی، ممکن است نسخه مبتنی بر وب‌سایت با تأخیر مواجه شود.

احراز هویت در در بایننس چیست؟

با توجه به ماهیت متمرکز صرافی بایننس، فرآیند تایید هویت کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. این فرآیند به منظور انطباق با قوانین ملی و بین‌المللی مربوط به مبارزه با پولشویی (AML) و تامین مالی تروریسم (CFT) و همچنین الزامات جامع «مشتری خود را بشناسید» (KYC) صورت می‌پذیرد. مزیت قابل توجه تایید هویت، افزایش سقف برداشت و واریز ریالی در حساب بایننس است.

فرآیند تایید هویت در بایننس به آسانی و به صورت گام به گام قابل انجام است. در صورت بروز هرگونه مشکل، تیم پشتیبانی مشتری بایننس با وسعت و توان بالا آماده ارائه یاری به شما خواهد بود. برای انجام این فرآیند، کافی است به حساب کاربری خود وارد شوید، گزینه get verified را انتخاب کرده و مراحل تاییدیه اولیه، متوسط و پیشرفته را تکمیل کنید. هر کدام از این مراحل، دارای سقف برداشت و واریز ریالی مجزا هستند.

اطلاعات مورد نیاز برای تایید هویت:

در مراحل اولیه فرآیند تایید هویت، لازم است اطلاعات هویتی خود شامل ملیت، نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس دقیق محل سکونت، کدپستی و شهر را به طور کامل و صحیح درج نمایید. برای ارتقا به سطح تاییدیه متوسط و افزایش سقف تراکنش، ضروری است عکس‌های واضحی از کارت شناسایی معتبر دولتی خود (مانند کارت ملی، پاسپورت یا گواهینامه رانندگی) را مطابق با قوانین کشورتان، بارگذاری کنید.

مرجع کامل آموزش سرمایه گذاری از صفر + اعطای گواهینامه معتبر دوره

 

تکمیل فرآیند تایید هویت:

در مرحله نهایی تایید هویت (تاییدیه پیشرفته)، برای احراز هویت بیومتریک، لازم است یک سلفی یا عکسی از چهره خود را آپلود نمایید. علاوه بر این، جهت اثبات آدرس سکونت، باید مدرکی معتبر نظیر صورت‌حساب بانکی یا قبض خدمات اخیر را بارگذاری کنید.

نکات حائز اهمیت در مورد تائد هویت در بایننس چیست؟

  • تایید هویت در بایننس برای ارتقای سطح امنیت و انطباق با قوانین الزامی است.
  • فرآیند تایید هویت به سادگی و به صورت گام به گام قابل انجام است.
  • تایید هویت منجر به افزایش سقف برداشت و واریز ریالی در حساب بایننس می‌شود.
  • برای تکمیل فرآیند تایید هویت، ارائه اطلاعات هویتی، تصاویر کارت شناسایی، سلفی و مدرک اثبات آدرس ضروری است.

روش‌های واریز وجه به صرافی بایننس

حال که فهمیدیم بایننس چیست و شرایط احراز هویت در آن چگونه است نوبت به بررسی روش‌های واریز وجه در این صرافی بوده که در ادامه این مراحل آمده است.

واریز ارز فیات (اسکناس و وجه رایج):

صرافی بایننس امکان واریز وجه فیات را با پشتیبانی از بیش از ۵۰ ارز مختلف برای کاربران فراهم کرده است. شما می‌توانید از طریق حواله بانکی یا پرداخت با کارت‌های اعتباری یا نقدی، وجه فیات را به حساب خود واریز کنید. پس از انجام تراکنش واریز، امکان خرید ارز دیجیتال و شروع معامله در بایننس، طی مدت تقریبی ۲۴ ساعت برای شما فراهم خواهد شد. باید توجه داشته باشید که اکثر روش‌های واریز وجه فیات در بایننس، رایگان، آسان و بسیار راحت هستند.

پیشنهاد مطالعه: PEPE Miner Bot چیست و آیا پپه ماینر بات آینده روشنی دارد؟

واریز ارز دیجیتال به بایننس:

برای افراد تازه‌کار در حوزه ارز دیجیتال، ممکن است فرآیند واریز ارز دیجیتال به بایننس کمی پیچیده‌تر از واریز وجه فیات به نظر برسد؛ اما با دنبال کردن مراحل زیر، به سادگی می‌توانید این کار را انجام دهید.

شما می‌توانید ارز دیجیتال خود را از یک کیف پول ارز دیجیتال دیگر به کیف پول بایننس خود منتقل کنید. به عنوان مثال، فرض کنید می‌خواهید بیت‌کوین (BTC) را از کوین‌بیس (Coinbase) به بایننس انتقال دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آدرس کیف پول بایننس خود را کپی کرده و آن را در پلتفرمی که قصد برداشت ارز دیجیتال از آن را دارید (در این مثال، کوین‌بیس) برای واریز به بایننس، جایگذاری کنید.
  • ارز دیجیتال دقیق مورد نظر برای واریز (در این مثال، بیت‌کوین یا BTC) را انتخاب کنید.
  • پروتکل (مانند BTC، ERC20، TRC20، BEP2، BEP20 و غیره) را در پلتفرمی که از آن در حال برداشت ارز دیجیتال هستید، انتخاب کنید. این پروتکل باید با آدرس کیف پول بایننس شما سازگار باشد.
  • بر روی دکمه برداشت کلیک کرده و فرآیند تایید برداشت (در صورت وجود) را کامل کنید.

توجه بسیار مهم: انتخاب پروتکل اشتباه ممکن است منجر به از دست رفتن ارز دیجیتال شما شود. با توجه به ترافیک شبکه بلاک‌چین، تأیید درخواست شما کمی طول می‌کشد. برای پیگیری تراکنش‌های خود، می‌توانید از بخش تاریخچه تراکنش‌ها استفاده کنید. در ادامه این مطلب در مورد اینکه بایننس چیست، به آموزش معامله در آن برای مبتدیان خواهیم پرداخت.

آموزش معامله در بایننس برای مبتدیان

یکی از مزیت‌های اصلی صرافی بایننس، سهولت و سرعت معامله ارزهای دیجیتال به صورت لحظه‌ای است. این صرافی با هوشمندی، بسته به میزان تجربه شما، انواع مختلفی از رابط‌های کاربری معاملاتی را ارائه می‌دهد.

آموزش جامع معامله‌گری و تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

 

بایننس برای کاربران تازه‌کار، استفاده از قابلیت تبدیل (Convert) را توصیه می‌کند. این قابلیت با یک رابط کاربری ساده، کل فرآیند را به مراحل قابل فهم تجزیه می‌کند. در قسمت بالایی این بخش، شما باید ارز دیجیتالی که قصد معامله آن را دارید، به همراه مقدار مورد نظر برای معامله، وارد کنید. قسمت پایین برای انتخاب ارز دیجیتال یا وجه فیات دلخواه شماست. پس از اجرای معامله، کارمزد معاملات نیز کسر خواهد شد.

انواع سفارشات معاملاتی در بایننس چیست؟

راحت‌ترین روش معامله، اجرای معاملات لحظه‌ای (Spot Trades) (ترید لحظه‌ای ارز دیجیتال) با قیمت‌های لحظه‌ای است. بایننس چندین نوع مختلف از گزینه‌های معاملات لحظه‌ای را ارائه می‌دهد، از جمله بازار (Market)، حد (Limit)، توقف-حد (Stop-Limit) و OCO.

به طور خلاصه:

معامله‌گری ارزهای دیجیتال و بیت‌کوین

 

  • سفارش بازار (Market Order): این نوع سفارش به شما امکان خرید یا فروش فوری با قیمت فعلی را می‌دهد (توجه داشته باشید که ممکن است با قیمتی کمی بالاتر از قیمت پیشنهادی بخرید یا کمی پایین‌تر از قیمت درخواستی بفروشید. دلیل این امر وجود شکاف بین قیمت‌های سفارش خرید و فروش و در واقع، دور زدن صف و معامله با بهترین پیشنهاد لحظه‌ای است).
  • سفارش حد (Limit Order): این نوع سفارش به شما امکان ثبت سفارش معامله با قیمت دلخواه خود را می‌دهد (بالاتر از قیمت فعلی برای فروش و پایین‌تر برای خرید). به عنوان مثال، می‌توانید یک سفارش خرید برای بیت‌کوین (فرض کنید در آن زمان به ارزش ۴۰,۰۰۰ دلار) تنظیم کنید، در صورتی که قیمت به ۳۵,۵۳۵ دلار کاهش یابد.
  • سفارش توقف-حد (Stop-Limit Order): این نوع سفارش، ترکیبی از «حد ضرر» (Stop Loss) و «حد مجاز» (Limit Order) است و با اجازه ثبت سفارش خرید یا فروش در سطوح بالاتر یا پایین‌تر از قیمت فعلی، از شما در برابر نوسانات شدید بازار محافظت می‌کند. مثال: فرض کنید قیمت بیت‌کوین ۵۰,۰۰۰ دلار است و شما نسبت به آینده آن خوش‌بین هستید (Bullish). می‌توانید یک سفارش فروش توقف-حد را روی ۵۵,۰۰۰ دلار تنظیم کنید. فکر می‌کنید قیمت بیت‌کوین پایین می‌آید؟ پس می‌توانید یک سفارش حد ضرر را روی ۴۶,۰۰۰ دلار تنظیم کنید. اگر قیمت از این آستانه‌ها عبور کند، سفارشات شما به طور خودکار اجرا می‌شوند و به شما کمک می‌کنند تا سود خود را به حداکثر برسانید یا ضرر خود را به حداقل برسانید. تنها مشکل سفارشات توقف-حد این است که شما را مجبور می‌کند یک جهت را انتخاب کنید. اگر اشتباه کنید، ممکن است دچار مشکل شوید. به همین دلیل، بایننس در سال ۲۰۱۹ با معرفی سفارشات OCO، این موضوع را یک گام ارتقا داد.
  • سفارش OCO: این نوع سفارش، بهترین ویژگی‌های هر دو نوع سفارش را در خود جای داده و به شما امکان می‌دهد تا همزمان، سفارش خرید یا فروش را در سطوح بالاتر و پایین‌تر از قیمت فعلی یک دارایی دیجیتال تنظیم کنید. به عنوان مثال، اگر قیمت بیت‌کوین ۴۰,۰۰۰ دلار است و شما نیاز به استراحت دارید اما می‌خواهید معامله به صورت خودکار انجام شود، می‌توانید یک سفارش فروش در ۳۸,۰۰۰ دلار (برای ۵ درصد ضرر) و ۴۴,۰۰۰ دلار (برای ۱۰ درصد سود)، بسته به ترجیح معاملاتی خود تنظیم کنید.

نکات مهم:

  • لطفاً توجه داشته باشید که در زمان‌های با نوسان شدید (مانند تأثیر توییت‌های ایلان ماسک)، زمانی که قیمت یک ارز دیجیتال خیلی سریع تغییر می‌کند، ممکن است سفارشات شما رد شوند.
  • همچنین باید از تأثیر «نهنگ‌های بازار» (Whales) بر قیمت ارزهای دیجیتال، به خصوص در بازارهای با نقدینگی پایین، آگاه باشید. نهنگ‌ها با ثبت سفارشات خرید و فروش بسیار بالا برای پایین آوردن یا افزایش شدید قیمت، می‌توانند بر روی سفارشات حد ضرر یا معاملات با اهرم تاثیر گذار باشند.

پیشنهاد مطالعه: آموزش هولد ارز دیجیتال به زبان ساده

روش‌های خرید ارز دیجیتال در بایننس چیست؟

ممکن است برای کاربر سوال باشد که روش خرید ارز دیجیتال در بایننس چیست و چگونه انجام می‌شود؟ صرافی بایننس به شما این امکان را می‌دهد تا با اتصال کارت بانکی به کیف پول خود یا از طریق انتقال بانکی مستقیم، ارز دیجیتال را با استفاده از ارز فیات خریداری کنید.

خرید از طریق P2P (همتا به همتا):

اگر به دنبال تعامل اجتماعی بیشتری هستید، می‌توانید ارز دیجیتال را به طور مستقیم از سایر کاربران از طریق بخش P2P بایننس خریداری کنید. این روش به شما امکان می‌دهد لیستی از هزاران فروشنده در بایننس را مشاهده کنید و با توجه به گزینه‌های پرداختی مناسب، فروشنده مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

سیستم همتا به همتا (P2P) بایننس به صورت خودکار، بر اساس مقدار ارز دیجیتالی که می‌خواهید خریداری کنید و روش پرداخت مورد نظر شما، فروشندگان منتخب را نمایش می‌دهد. پس از تأیید پرداخت توسط خریدار، ارز دیجیتال به حساب شما منتقل می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در خصوص معاملات P2P بایننس، می‌توانید راهنمای ما را مطالعه کنید.

توجه مهم:

لازم به ذکر است که خرید ارز دیجیتال با استفاده از ارز فیات در بایننس در برخی کشورها پشتیبانی یا مجاز نیست. لطفا اطمینان حاصل کنید که هنگام تعامل با بایننس، قوانین کشور خود را رعایت می‌کنید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای جامع آموزش ثبت نام در ارز دیجیتال

هزینه‌های صرافی بایننس

صرافی بایننس برخلاف بسیاری از صرافی‌ها، فقط برای برداشت وجه کارمزد کم کرده و برای واریز وجه، هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. البته در برخی تراکنش‌ها مثل برداشت ارز دیجیتال، به دلیل شلوغی شبکه، کارمزد ممکن است کمی بالا و پایین شود.

اگر در بایننس معامله می‌کنید و با ارز دیجیتال اختصاصی این صرافی یعنی بایننس کوین (BNB) کارمزد خود را پرداخت کنید، ۲۵ درصد تخفیف می‌گیرید. برای برداشت ارز دیجیتال هم کارمزد هر ارز متفاوت است. محبوبیت بالای بایننس به خاطر کارمزدهای پایین و تخفیف‌های معاملاتی با BNB است.

بایننس کوین (BNB) چیست و چطور آن را بخریم؟

یکی از سوالات رایج دیگر پیرامون اینکه بایننس چیست احتمالا پیش بیاد، سوال در مورد باینس کوین است. بایننس کوین (BNB) ارز دیجیتالی است که زیرساخت‌های صرافی بایننس را تامین می‌کند. در حال حاضر، این ارز دیجیتال بر اساس ارزش کل بازار، در رتبه‌ی سوم ارزهای دیجیتال برتر قرار دارد.

آموزش جامع طراحی و ساخت ربات معامله‌گر خودکار در بازارهای مالی (از صفر تا صد)

 

بایننس کوین در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک توکن کاربردی برای ارائه تخفیف روی کارمزد معاملات در این صرافی ساخته شد؛ اما کاربردهای آن در همین‌جا خلاصه نشده و حالا می‌توانید از بایننس کوین برای خرید رایگان توکن‌های پروژه‌های جدید از بخش لانچ‌پد (Launchpad) بایننس، رزرو سفر، پرداخت هزینه‌های سرگرمی و خدمات مالی استفاده کنید. همچنین برای پرداخت کارمزد تراکنش در بلاک‌چین هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) هم به BNB نیاز دارید.

مثل هر ارز دیجیتال دیگری، بایننس کوین را هم می‌توان از صرافی‌های مختلفی مثل خود بایننس، کوین‌بیس (Coinbase)، اف‌تی‌ایکس (FTX)، گیت (Gate.io)، بیت‌هامب (Bithumb) و پولونیکس (Poloniex) خرید.

بایننس چقدر امن است؟

بایننس به طور کلی صرافی امنی به شمار می‌رود، هرچند در سال ۲۰۱۹ مورد حمله‌ی هکرها قرار گرفت و ۷۰۰۰ بیت‌کوین به ارزش ۴۰ میلیون دلار از این صرافی دزدیده شد. بایننس از آن زمان تا به حال، امنیت خود را تقویت کرده و قول داده است که همه‌ی ضررهای وارده را از طریق صندوق بیمه‌اش جبران کند. بایننس از تایید دو عاملی (۲FA) برای بالا بردن امنیت حساب‌های کاربران استفاده می‌کند.

مدیرعامل بایننس، چانگ‌پنگ ژائو (CZ) برای اطمینان دادن به کاربران، از عبارت «SAFU» استفاده می‌کند که به معنی «ایمن بودن وجوه بایننس» است. در ابتدا فقط به معنای «امن بودن دارایی‌ها» بود اما حالا به معنای «صندوق اضطراری برای کاربران» هم به کار می‌رود.

بایننس همچنین سابقه‌ی همکاری با مقامات ایالات متحده برای مسدود کردن دارایی‌های هک‌شده یا حساب‌های مجرمان را داشته است، اما روی بلاک‌چین اختصاصی خود یعنی بایننس اسمارت چین (BSC)، امکان بازگرداندن تراکنش‌های هک‌شده وجود ندارد.

روش‌های فروش ارز دیجیتال در بایننس

قیمت ارز دیجیتال پایین آمد و حالا می‌خواهید سود خود را نقد کنید؟ فروش ارز دیجیتال در بایننس بسیار ساده است. به راحتی می‌توانید سود خود را به حساب بانکی‌تان منتقل کنید یا آن را تبدیل کرده و در کیف پول فیات بایننس خود نگه دارید.

برای فروش ارز دیجیتال، به بخش «موجودی نقدی cash balance» در بایننس بروید، روی «فروش ارز دیجیتال sell crypto» کلیک کنید، ارز دیجیتالی که می‌خواهید بفروشید را انتخاب نمایید، مقدار آن را وارد کنید، ارز فیات مورد نظر خود را انتخاب کرده و دکمه «فروش» را بزنید!

کل مبلغی که دریافت می‌کنید در گوشه بالا سمت چپ نمایش داده می‌شود. برای تأیید درخواست شما، یک پیام تأیید ظاهر خواهد شد و پس از آن، تراکنش شما پردازش و پول شما به کیف پول فیاتتان منتقل می‌شود.

فروش از طریق P2P (همتا به همتا):

روش دیگر برای فروش ارز دیجیتال، استفاده از معاملات P2P است. ابتدا باید ارز دیجیتالی که می‌خواهید بفروشید را به کیف پول P2P خود منتقل کنید. سپس روی دکمه «فروش» در منوی بالا کلیک کرده و تعداد کوین یا توکن‌هایی که می‌خواهید بفروشید را وارد نمایید.

روش پرداخت را انتخاب کرده و فرایند را اجرا کنید. تا زمانی که خریدار پرداخت را انجام دهد و دریافت آن تأیید شود، وضعیت تراکنش «در انتظار پرداخت» خواهد ماند. پس از دریافت وجه، برای انتقال ارز دیجیتال به خریدار، روی «تأیید» ضربه بزنید.

چگونه ارز دیجیتال خود را از بایننس برداشت کنیم؟

برداشت ارز دیجیتال از بایننس به کیف پول دیگر، فرآیندی آسان بوده اما ممکن است به دلیل ترافیک شبکه و تاییدیه بلاک‌چین مقصد، با کمی تأخیر انجام شود. برای برداشت هر نوع ارز دیجیتال یا وجه فیات، وارد حساب کاربری خود در بایننس شوید و بر روی Wallet و سپس Withdraw کلیک کنید.

سپس، ارز دیجیتالی که می‌خواهید برداشت کنید را انتخاب نمایید. برخی ارزهای دیجیتال می‌توانند بر روی شبکه‌های مختلفی صادر شوند، بنابراین باید شبکه‌ی دقیق را انتخاب کنید. پس از این مرحله، باید آدرس دقیق کیف پول مقصد را کپی کرده و بر روی ارسال کلیک کنید. در نهایت، در کیف پول مقصد، روی ارز دیجیتال مورد نظر ضربه بزنید و بر روی « Receive» کلیک کنید.

چگونه وجه فیات خود را از بایننس برداشت کنیم؟

سوال دیگری که مطرح بوده این است که روش برداشت پول فیات در بایننس چیست؟ بایننس از طیف وسیعی از ارزهای فیات پشتیبانی می‌کند. برای برداشت وجه، وارد حساب کاربری خود شوید، سپس بر روی Wallet و fiat and spot کلیک نمایید. بر روی Withdraw کلیک کرده و سپس Fiat را انتخاب کنید. واحد پولی که می‌خواهید برداشت کنید را انتخاب کرده و سپس روش پرداخت را مشخص نمایید.

این فرآیند بسته به کشور و منطقه‌ی شما ممکن است متفاوت باشد. مبلغ برداشت را وارد کرده و تأیید کنید. در اکثر موارد، وجه باید ظرف ۳۰ دقیقه دریافت شود. به خاطر داشته باشید که برای برداشت، کارمزدی از شما کسر خواهد شد. قبل از تکمیل نهایی هر برداشتی، باید فرآیند تایید دو مرحله‌ای را تکمیل کنید.

بایننس: صرافی محبوب با کارمزد پایین و تنوع گسترده

بایننس به عنوان یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، طیف گسترده‌ای از خدمات و ویژگی‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این صرافی به دلیل کارمزدهای پایین، رابط کاربری آسان، پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال و فیات و همچنین قابلیت‌های معاملاتی پیشرفته، در بین کاربران محبوبیت بالایی کسب کرده است.

آموزش بلاک‌چین و رمزارزها

 

بایننس برای کاربران مبتدی و باتجربه به طور یکسان مناسب است و با ارائه خدمات متنوعی مانند معاملات لحظه‌ای، معاملات مارجین، معاملات آتی و P2P، نیازهای مختلف کاربران را برآورده می‌کند.

با وجود هک شدن در سال ۲۰۱۹، بایننس با تقویت تدابیر امنیتی خود، به تلاش برای جلب اعتماد کاربران ادامه می‌دهد. در مجموع، بایننس به عنوان یک صرافی امن، قابل اعتماد و کارآمد، انتخابی مناسب برای طیف وسیعی از کاربران است که به دنبال خرید، فروش و معامله ارزهای دیجیتال هستند.

نکات مثبت بایننس چیست؟

  • کارمزد پایین
  • رابط کاربری آسان
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال و فیات
  • قابلیت‌های معاملاتی پیشرفته
  • مناسب برای کاربران مبتدی و باتجربه
  • صرافی امن و قابل اعتماد

نکات منفی بایننس چیست؟

  • سابقه هک شدن در سال ۲۰۱۹
  • عدم پشتیبانی از فیات در برخی کشورها
  • پیچیدگی برخی از ویژگی‌های معاملاتی برای کاربران مبتدی

اگر به دنبال یک صرافی ارز دیجیتال با کارمزد پایین، رابط کاربری آسان و طیف وسیعی از ویژگی‌ها هستید، بایننس می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. با این حال، اگر در کشوری هستید که بایننس از فیات پشتیبانی نمی‌کند یا به دنبال یک صرافی با رابط کاربری ساده‌تر هستید، ممکن است لازم باشد به دنبال گزینه‌های دیگری باشید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش خرید ارز دیجیتال در رمزینکس به صورت گام به گام

آموزش ارز دیجیتال با مکتب خونه

مکتب خونه از معتبر‌ترین مراجع آموزش مجازی ایران است بنابراین برای یادگیری صفر تا صد ارزهای دیجیتال، پیشنهاد ما به شما استفاده از دوره‌های آموزش ارز دیجیتال مکتب خونه است. مجموعه ما یکی از کامل‌ترین مراجع آموزش ارز دیجیتال در ایران به شمار می‌رود.

نوشته بایننس چیست؟ هر آنچه که باید در مورد صرافی Binance بدانید اولین بار در مکتوب. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آموزش ثبت حسابداری ارزش افزوده

آموزش ثبت حسابداری ارزش افزوده از موضوعات بسیار مهم و حیاتی در حوزه حسابداری و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *