بایننس صدها حساب را در جریان یک ایردراپ مسدود کرد! ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تیم صرافی بایننس اعلام کرده که پس از برگزاری رویداد عرضه اولیه و توزیع بحث‌برانگیز توکن لیست (List) با نماد LISTA در پلتفرم مگادراپ (Megadrop) خود، ۲۹۷ حساب را به دلیل حملات سیبل (Sybil) مسدود کرده است.

حمله سیبل یا سیبیل به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن، کاربران برای دریافت توکن‌های بیشتر، با ایجاد حساب‌های جعلی اقدام به فریب صاحبان پروژه می‌کنند. با این حال، با گذشت زمان، استراتژی‌های برخورد با چنین تخلف‌هایی در حال بهبود و گسترش است.

طبق گزارش‌ها، بیش از یک میلیون کاربر در رویداد عرضه اولیه LISTA در مگادراپ شرکت کردند که سطح بالای مشارکت کاربران را نشان می‌دهد. با این حال، ۱۰۲ هزار حساب توسط رویه‌های کنترل ریسک بایننس، کلاهبردار شناخته شدند و این رقم همچنان در حال افزایش است.

پس از بررسی کامل، ۲۹۷ حساب اصلی که اقدام به ایجاد حساب‌های جعلی کرده بودند، توسط این صرافی مسدود شدند. به عنوان نمونه، یکی از این حساب‌ها به تنهایی تا ۹۰۰۰ حساب تأییدشده را ایجاد کرده بود.

مبالغ ضبط شده از این حساب‌ها به جبران هزینه‌های پروژه و سایر کاربران اختصاص خواهد یافت. بایننس امیدوار است از طریق اقدامات پیشگیرانه، از سودجویی مجرمان در رویداد‌های ایردراپ جلوگیری کند.

بایننس به کاربران خود اطمینان داده که رویه‌های نظارتی آن با دقت بالایی روی حساب‌های متخلف اعمال خواهد شد و کاربران واقعی نباید نگران باشند.

چنانچه یک حساب کاربری به اشتباه در دسته متخلفین طبقه‌بندی شود، صاحب حساب می‌تواند برای حل مشکل با پشتیبانی صرافی تماس بگیرد.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته بایننس صدها حساب را در جریان یک ایردراپ مسدود کرد! ماجرا چیست؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

همستر در صرافی کوکوین لیست شد! قیمت همستر در کوکوین چقدر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه ارز دیجیتال همستر کامبت با نماد HMSTR امروز 28 خرداد در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *