بای‌بیت با پشت سر گذاشتن کوین‌بیس، جایگاه دومین صرافی بزرگ را از آن خود کرد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

صرافی ارزهای دیجیتال بای‌بیت (Bybit) مستقر در سنگاپور، با پیشی گرفتن از رقیب آمریکایی خود، یعنی کوین‌بیس، به دومین پلتفرم بزرگ معاملات دارایی‌های دیجیتال در جهان تبدیل شده است.

به گزارش پلتفرم تحلیلی کایکو (Kaiko)، سهم بازار بای‌بیت از ۸ درصد در اکتبر ۲۰۲۳، به ۱۶ درصد فعلی افزایش یافته است. این در حالی است که سهم بازار کوین‌بیس در همین زمان، تنها ۱ درصد افزایش داشته است. بای‌بیت اکنون پشت‌ سر بایننس قرار دارد.

عوامل متعددی در رشد صرافی بای‌بیت نقش داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در آمریکا و کاهش تسلط بایننس به دلیل مشکلات قانونی، اشاره کرد.

در حالی که این رویدادها به افزایش حجم معاملات تمامی صرافی‌های رمزارزی منجر شده‌اند، بای‌بیت بیشترین سود را کسب کرده و کوین‌بیس نیز رشدی جزئی داشته است.

بر اساس داده‌های موجود، بایننس از زمان جریمه ۴.۳ میلیارد دلاری آن در ایالات متحده در اواخر ۲۰۲۳، شاهد کاهش تسلط خود از ۶۰ درصد به ۵۴ درصد بوده است. سایر پلتفرم‌ها مانند آپ‌بیت (Upbit) و او‌کی‌ایکس (OKX) نیز به دلایل نامشخص، شاهد کاهش حجم معاملات خود بوده‌اند.

علاوه بر عوامل خارجی، بای‌بیت با دریافت کارمزدهای رقابتی از تراکنش‌ها توانسته کاربران بیشتری را جذب کند. میزان کارمزد دریافتی توسط بای‌بیت، در کنار اوکی‌ایکس و بایننس، از پایین‌ترین‌ کارمزدها در بازار ارزهای دیجیتال است.

بای‌بیت همچنین در فوریه ۲۰۲۳ کارمزد تراکنش‌ها برای یو‌اس‌دی کوین (USDC) را به صفر رساند.

تقویت بازار معاملات اسپات بای‌بیت، به خصوص برای بیت‌کوین و اتریوم، عامل دیگری برای رشد این صرافی به شمار می‌رود. از سال ۲۰۲۳، سهم بازار معاملات اسپات BTC و ETH از ۱۷ درصد به ۵۳ درصد افزایش یافته است. همچنین، بازار مشتقات بای‌بیت از سال ۲۰۲۳، دومین بازار بزرگ پس از بایننس بوده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته بای‌بیت با پشت سر گذاشتن کوین‌بیس، جایگاه دومین صرافی بزرگ را از آن خود کرد! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

همستر در صرافی کوکوین لیست شد! قیمت همستر در کوکوین چقدر است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه ارز دیجیتال همستر کامبت با نماد HMSTR امروز 28 خرداد در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *