ماینکرفت در طی این ۱۵ ساله همیشه جزو محبوب‌ترین عناوین بوده و نه تنها رکوردها را در زمینه فروش جابه‌جا کرده بلکه حتی اغلب محتواهای این بازی هم جزو محبوب‌ترین‌ها بوده‌اند و همیشه بازی را در صدر نگه داشته‌اند. این حجم از محتوا طبیعتا بدون مشکل نبوده و از روز عرضه موجانگ سعی داشته تا باگ‌ها و مشکلات بازی را در غالب آپدیت‌های مختلف مخصوصا در نسخه Bedrock برطرف کند. سالانه به محتوای این بازی اضافه می‌شود و به طبع آن باگ‌ها و مشکلات جدید هم خلق می‌شوند. نکته جالب این است که ماینکرافت باگ‌هایش هم خلاقانه هستند و بازیکنان سعی می‌کنند تا بعضا از این مشکلات فنی هم به نفع خودشان استفاده کنند. در ادامه با ما در مجله بازار همراه باشید تا نگاهی به یکی از جالب‌ترین این باگ‌ها بیندازیم.

ردیت، دایره المعارف ماینکرفت

این تصویر که ظاهرا از تلویزیون گرفته شده نشان می‌دهد ماینکرفت هنوز هم عجایب زیادی دارد

یکی از بازیکنان ماینکرفت با نام Spuder-anonimus ویدیو کوتاهی در یک ساب‌ردیت منتشر کرده که به یک باگ بسیار بزرگ و عجیب برخورد کرده و متعجب شده که چگونه این مشکل در بازی رخ داده است. در این ویدیو، کاربر چند cobblestones و یک trap door قرار داده و در وسطش هم مقداری آب قرار داده است. یک پیستون در کنار قرار گرفته که کنارش یک TNT و رویش هم یک بلوک Redstone قرار دارد.

وقتی که TNT فعال می‌شود، پیستون با استفاده از یک دکمه در کنارش فعال می‌شود . این انفجار باعث می‌شود تا مطابق انتظار تمامی بلوک‌های اطراف از بین بروند، اما همین موضوع باعث می‌شود تا یک بلوک آب در وسط فضا معلق باقی بماند و جاری نشود. ممکن است برخی مدعی شوند که تمام این ویدیو در زیر آب ضبط شده، اما اصلا اینطور نیست. مشخص است که ویدیو اصلی از روی صفحه نمایش ضبط شده و به همین خاطر که کیفیت ویدیو پایین است. با توجه به اینکه به نظر می‌رسد ویدیو از روی تلویزیون ضبط شده، حدس ما این است که فوتیج مربوطه متعلق به ماینکرفت Bedrock است.

حتی کاربرانی که طرفدار دوآتشه ماینکرفت هم هستند از این تصاویر متعجب اند

کامنتی که کاربری با نام Striking-Reason5792 گذاشته بیشترین آپ وت را داشته که نوشته: “ما تمام مدت فکر می‌کردیم این ویدیو زیر آب ضبط شده است. همچنین شخص دیگری به نام Gh0st287 نیز با کاربر پیشین هم نظر بود و فکرش را هم نمی‌کرد که این ویدیو بر روی خشکی ضبط شده باشد. شخص دیگری به نام wojtekpolska گفتکه هنوز متعجب است که چرا در آپدیت‌ها این باگ برطرف نشده و کنجکاو است که بداند آیا پس از سیو کردن و خروج از بازی هم آیا آن بلوک آب به همان شکل مانده یا نه. WhoWouldCareToAsk در پاسخش نوشت: صاحب ویدیو در همان ابتدا اشاره کرد که پس از خروج و ورود به ماینکرفت این گلیچ برطرف شده بود.

یک باگ عجیب در ماینکرفت بازیکنان را به سرزمین باربی می‌برد

coladoir با تعجب نوشت: عجیب است! بلوک آب حتی با TNT هم از بین نمی‌رود، پس چه بلایی سر این بلوک آمده است؟ nicohero12 از منتشر کننده ویدیو پرسید: شما چگونه این باگ عجیب و غریب و مبهم را در ماینکرفت پیدا کردید؟ anbu_ops1211 اضافه کرد: احتمالا آن‌ها مشغول ساخت یک airborne launcher بوده‌اند که اشتباه در ساختش که باعث شده چنین اتفاقی رخ بدهد. سازنده هنوز پاسخی به این کامنت‌ها نداده است. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: sportskeeda