بانک رفاه کارگران مانع بزرگ اقدام ملی مسکن در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار ایرنا، «علی‌اکبر اسدی» روز یکشنبه در نشست قرارگاه مسکن استان مرکزی، افزود: بانک رفاه، معادل تسهیلات علاوه بر سند و تضامین، از پیمانکار برگه چک می‌خواهد که آشکارا مانع ساخت و ساز در این استان است.

وی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در قالب نامه‌ای به اطلاع سرپرست ریاست‌جمهوری برساند که بانک رفاه در استان مرکزی، به معنای واقعی از پرداخت تسهیلات برای اقدام ملی مسکن جلوگیری می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: هر دستگاه اجرایی و یا فردی که دستور رییس جمهور را اجرا نکند و مانع روند ساخت و ساز در این طرح ملی شود، محکم مقابلش می‌ایستم و باید پاسخگو باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شرط اضافه شدن زمین به روستاهای استان این است که سه اداره کل، شامل آبفا، آب منطقه‌ای و بنیاد مسکن از نظر کارشناسی اظهار نظر کنند و لازم است برای بزرگ شدن روستا و الحاق باید این ادارت تایید کننده نهایی باشند.

اسدی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی، ظرف مدت ۴۰ ساعت از زمین‌های نهضت ملی مسکن نقشه برداری را انجام و زمین‌ها را به متقاضیان تحویل دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی هم گفت: روند ساخت پروژه مسکن علوی در ساوه، نسبت به پروژه‌های مسکونی بهشتی و فجر، کند است که علت آن ناشی از فعالیت ضعیف پیمانکار است.

«عباس یوسف‌زاده»، درباره طرح‌های قابل افتتاح بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن افزود: در طرح ۱۰۸ واحدی کارگران در دلیجان باید تا پایان تیرماه قیمت تمام شده اعلام و انتخاب واحد انجام شود تا پایان مردادماه، واحدها به متقاضیان تحویل شود.

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *