بازی Valorant روی پلی‌استیشن ۵ از هدف‌گیری ژیروسکوپی بهره نمی‌برد

طبق جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد که نسخه‌ی پلی‌استیشن ۵ بازی ولورنت (Valorant) از هدف‌گیری ژیروسکوپ پشتیبانی نمی‌کند، زیرا استودیوی رایوت گیمز (Riot Games) نمی‌خواهد بازیکنان ایکس‌باکس را در تنگنا قرار دهد.

در حین بحث در مورد ترفند‌های انجام شده برای نسخه‌های کنسولی آینده‌ی بازی در توییتر، کلمن پالم (Coleman Palm)، سرپرست مدیریت محصول، در پاسخ به سوال یکی از دنبال‌کنندگان در مورد پشتیبانی بازی از هدف‌گیری ژیروسکوپ بیان کرد که این فناوری با اینکه چیز جالبی است و می‌خواهد بیشتر آن را بررسی کند اما در نسخه‌ی کنسولی بازی پشتیبانی نمی‌شود.

در این میان کاربری خاطرنشان کرد که حتی با وجود اینکه این ویژگی دسته را تا حد زیادی مانند ماوس می‌کند، بسیاری از توسعه‌دهندگان از آن چشم‌پوشی می‌کنند، پالم اشاره کرد که این یک تصمیم آگاهانه بوده است و یکی از دلایل آن این است که به طور بومی روی دسته‌های ایکس‌باکس پشتیبانی نمی‌شود.

پالم همچنین تایید کرد که اگر به ژیروسکوپ به عنوان راهی برای تجربه‌ی بازی روی کنسول‌ها اتکا کنند، پلی‌استیشن ۵ در این زمینه نسبت به ایکس‌باکس برتری خواهد داشت؛ چیزی که به هیچ وجه به دنبال آن نیستند. او در نهایت گفت که تیم سازنده می‌خواهد روی ساخت یک سیستم کنترلی تمرکز کند که در حال حاضر از همه کنسول‌ها به خوبی پشتیبانی کند اما این بدان معنا نیست که با هدف‌گیری ژیروسکوپ به طول کامل مخالف باشند بلکه یکسان کردن هرچه بیشتر شرایط تمامی بازیکنان کنسول‌های مختلف اولویت دارد. گفتنی است که بحث هدف‌گیری ژیروسکوپ این روزها بسیار داغ شده است و برخی معتقدند که بازی‌های شوتر در آینده از این نوع کنترل استفاده خواهند کرد.

رایوت گیمز در جریان رویداد بازی‌های تابستانی (Summer Game Fest) اعلام کرد که بازی ولورنت در اواخر امسال برای پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس‌/اس عرضه می‌شود. این بازی هم اکنون روی رایانه‌های شخصی در دسترس است. در این میان بازیکنان می‌توانند هم اکنون برای تجربه‌ی در یک نسخه‌ی بتا که از ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) در دسترس قرار می‌گیرد، ثبت نام کنند.

منبع: VGC

نوشته بازی Valorant روی پلی‌استیشن ۵ از هدف‌گیری ژیروسکوپی بهره نمی‌برد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

با این ماد جدید استارفیلد را با نرخ فریم ۶۰ روی ایکس‌باکس سری اس تجربه کنید

همانطور که می‌دانید کنسول‌های سری اس و سری ایکس، کنسول‌های نسل نهمی شرکت مایکروسافت هستند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *