بازی Assassin’s Creed Shadows | آنچه از بازی جدید اساسینز کرید انتظار داریم

سری بازی های اساسینز کرید به عنوان یکی از بزرگترین آیپی های دو دهه اخیر یوبی سافت مسیر پر فراز و نشیب های زیادی را طی کرده است. در نسخه های اولیه داستان با دنبال کردن روایت اتزیو در ۳ بازه زمانی مختلف دقیقاً نقطه اوج این فرانچایز محسوب می شد. اما به مرور شخصیت های جدید و سبک های مختلف به این سری وارد شدند که در سه بازی اخیر اوریجینز، ادیسه و والهالا فارغ از پیشرفت های گرافیکی از نظر داستانی به ریشه ها پایبند نماندند.  حالا یوبی سافت از اشتباهات گذشته خود درس گرفته و با عرضه بازی Assassin’s Creed Shadows دوباره دل هواداران قدیمی این سری را بدست می آورد.

انتظارات از بازی جدید اساسینز کرید 

در جدیدترین رویداد ایکس باکس یوبی سافت اعلام کرد که عنوان محبوب Assassin’s Creed قرار است به ریشه‌های خود بازگردد که به نظر این بهترین خبری است که گیمر‌ها در سال ۲۰۲۴ میلادی می شنوند. با معرفی بازی جدید اساسینز کرید؛ اینبار پا به دنیای سامورایی های قرن ۱۶ می گذاریم که از قرار معلوم بیشتر اتفاقات بازی ریشه تاریخی دارن و صرفاً با یک داستان اساطیری با تم خیالی مثل والهالا طرف نیستیم. حالا سؤال اینجاست که به عنوان طرفداران پروپاقرص این فرانچایز، چه انتظاراتی از بازی Assassin’s Creed Shadows خواهیم داشت.

بازی با دو شخصیت مختلف و سبک های مبارزه ای متنوع

بر اساس تریلر منتشر بازی عنوان Assassin’s Creed Shadows مثل اساسینز کرید سیندیکیت دارای دو پروتاگونیست سامورایی و شینوبی به نام‌های یاسوکه و نائوی خواهد بود. با این حساب در طول بازی امکان جابجا شدن بین دو کاراکتر وجود دارد.

در رویداد سامر گیم فست سال گذشته شخصیت یاسوکه به دنبال یک سامورایی خائن بود که با این حساب یوبی سافت روش مبارزه ای مستقیم را برای این کاراکتر در نظر گفته است. با توجه به قدرت بدنی سامورایی مرد بازی توانایی مبارزه مستقیم چیزی دور از انتظاری نیست. از طرفی نائویی شخصیت زن این بازی یک شینوبی است که بیشتر با مخفی کار سروکار دارد.

سبک مخفی کار به عنوان جز جدایی ناپذیر سری بازی‌های اساسینز کرید در بازی جدید  Assassin’s Creed Shadows حفظ شده و حتی  ظرافت بیشتری دارد. نکته قابل توجه در این بخش مجهز شدن یاسوکه به تفنگ است که در مبارزات رو در رو کمک زیادی به پیشبرد بازی خواهد کرد. پس اولین چیزی که از یک اساسین جدید انتظار داریم سبک های مبارزه ای مختلف است که در این عنوان به دو شکل مخفی کاری و مبارزه مستقیم سامورایی ها انجام می شود.

اشاره مستقیم به اتفاقات تاریخی

این بازی در قرن ۱۶ میلادی در زمان اوج مبارزات بین سامورایی های و شینوبی ها رخ می دهد. در این دوره تلفیق هنر کاتانا و تکنیک های نینجوتسو جذابیت این بازی را دو چندان می کند. در واقع اولین بار است که یوبی سافت به تقلید از رقبای خود مثل ساکر پانچ وارد دنیای سامورایی ها می شود، اما باید دید تا چه حدی در این راه موفق خواهد بود. از شخصیت های تاریخی حاضر در این بازی می توان به اودا نوبوناگا و فوجی بایاشی ناگاتو رئیس قبیله ایگا اشاره کرد که نقش برجسته ای در داستان بازی دارند.

از طرفی شخصیت یاسوکه نیز به عنوان یک آفریقایی به همراه نیرو های پرتغالی وارد ژاپن می شود که پس از مدتی به عنوان سامورایی به خدمت لرد اودا نوبوناگا در می آید. به دلیل وجود رفرنس های تاریخی فراوان در این عنوان؛ اساسینز کرید Shadows به عنوان یک بازی تاریخی به ریشه‌های خود بر می گردد که این یکی از انتظارت ما از این عنوان خواهد بود.

تحول در سیستم مبارزات بازی

همانطور که از نام بازی پیداست؛ این عنوان به مخفی کاری بر اساس نور و روشنایی تکیه کرده است که تأثیر بالایی در پیشبرد بازی دارند. سیستم نورسنجی جدید در رابط کاربری بازی میزان اختفای بازیکنان در برابر دشمنان را نشان می دهد که کمک زیادی به انجام ماموریت های مختلف می کند.

از طرفی یکی از المان های جذاب سری اساسینز کرید هیدن بلید بود که امیدواریم در بازی Assassin’s Creed Shadows همچنان از این بخش استفاده شود. در کنار این مورد باید هوش مصنوعی دشمنان ارتقا زیادی پیدا کند و راه های مخفی شدن متعددی پیش روی بازیکنان قرار گیرد. با توجه به انجام ماموریت های مخفی کاری در شب به راحتی در سایه‌های محیط و ساختمان‌ها مخفی شده و دشمنان را از بین ببرید. در کنار این موارد گزینه جدیدی برای مخفی کاری در محیط در دسترس خواهد بود که به کمک آن می‌توانید دشمنان را بیهوش کنید و با این حساب دلیلی برای کشتن وجود نخواهد داشت.

یکی از قابلیت های جذاب بازی اساسینز کرید اریجینز استفاده از قابلیت eagle vision بود که هاله ای از دشمنان را برای کاربر نمایش می داد. انتظار داریم بازی جدید این فرانچایز نیز از این قابلیت استفاده کند. علاوه بر این پرنده ای که در سه بازی اخیر اوریجینز، ادیسه و والهالا برای شناسایی مناطق وجود داشت هم می تواند در این بازی کمک زیادی به بازیکن کند، اما هنوز جزئیات زیادی از این بازی در دسترس نیست.

وجود عناصر مبارزه و نقش آفرینی

با توجه به زمان  اتفاقات بازی هیچ گونه تجهیزات دفاعی مثل سپر برای بازیکنان وجود ندارد. با این حساب سامورایی یاسوکه تنها توسط زره حفاظت می‌شود ولی نائویی تقریباً بی‌دفاع بوده و باید از مخفی کاری استفده کند. انتظار داریم این بازی مثل بازی های اخیر اساسینز کرید همچنان از سیستم نقش آفرینی استفاده کند. شخصیت یاسوکه به عنوان یک سامورایی می تواند از کاتانای خود برای دفاع کردن و پری در مقابل حملات دشمنان استفاده کند. در مقابل نائویی تنها توانایی دفع حملات دشمن از طریق دیفلاک که نوعی تکنیک فرار است را دارد.

مثل تمامی بازی های نقش آفرینی، توانایی بازیکنان در طول بازی از طریق پیدا کردن طومار های نینجایی افزایش پیدا می کند و یا قابلیت های جدیدی باز می شود. با این حساب انتظار داریم این بازی قابلیت شخصی سازی زیادی را در اختیار گیمر بگذارد که از این طریق توانایی شخصیت های بازی بالاتر می رود.

محیط بازی بزرگتر و گسترده تر

فرمول تکراری یوبی سافت “هر چه بزرگتر بهتر” در سه بازی اریجین، ادیسه و والهالا اجرا شد و این عناوین به ترتیب بزرگترین بازی های این سری هستند. با این حساب به عنوان اولین بازی سامورایی محور سری اساسینز کرید انتظار داریم نقشه محیط بازی بزرگ و کامل باشد. اما از طرفی تا زمان عرضه بازی در اکتبر هنوز هم زمان زیادی باقی مانده و قطعاً تغییرات مهمی اعلام خواهد شد.

قابلیت تغییر فصل و اتمسفر سرزنده

از آنجایی که بازی جدید اساسینز کرید در بازه زمانی یک سال اتفاق می افتد پس طبیعتا تغییرات فصلی هم وجود خواهد داشت. گیم پلی Assassin’s Creed Shadows در ۴ فصل مختلف اتفاق می افتد که در مبارزات و ماموریت های مخفی کاری بازی تأثیر بسزایی دارد.

در فصل گرما بوته‌ها و گیاهان بلندی برای مخفی شدن بازیکن وجود دارد. ولی در پاییز و زمستان مسیر رودخانه یخ زده و استتار بازیکنان کمی سخت تر می شود. به همین دلیل بازیکنان باید از محیط داخل شهر برای پیشبرد بازی استفاده کنند.

یکی از جذابیت های تغییر فصل در بازی تغییر رفتار سامورایی ها است که در تابستان، بین بوته ها و درختان  را جستجو کرده و در زمستان در نزدیکی محیط های گرم و آتش حضور دارن. این قابلیت به نوبه خود مسیر های جدیدی را در اختیار بازیکنان قرار می دهد.

از آپشن های جذاب این بخش را می توان شرایط آب و هوایی مختلف نظیر باد، باران و حتی طوفان‌های در نظر گرفت که در استتار بازیکنان از دشمن نقش بسزایی ایفا می کند. با این حساب یکی دیگر از انتظارات ما از این بازی تغییرات فصلی دقیق و مناسب است که در مواقعی به سختی بازی هم اضافه می شود، اما تأثیر بالایی در واقع گرایانه بودن محیط اطراف بازی دارد.

ترور و ماموریت های مختلف در بازی

بازی جدید اساسینز کرید یک بازی غیر خطی است که بیشتر روی قتل اهداف تعیین شده تمرکز دارد. نکته قابل توجه در این بخش عدم توالی ماموریت های مختلف است و لزومی ندارد تمامی ماموریت های را به ترتیب انجام دهید. با توجه به ماهیت خط زمانی مختلف در بازی این انتخاب کمی عجیب به نظر می رسد.

روی این حساب برخی از اهداف در جهان بازی پرسه می زنند و شاید به طور اتفاقی با آن ها برخورد کنید و حتی لازم نیست فرد را قبلاً تعقیب کرده باشید. از طرفی برخی از اهداف نیاز به برنامه ریزی و تعقیب دارند.

با این حساب انتظار داریم در کنار آزادی عمل بازیکنان در ماموریت های مختلف و انتخاب دستی، همچنان روند داستان جذابیتش خودش را حفظ کند. عناوین قبلی اساسینز کرید از جمله اودیسه دنیای بزرگ ولی توخالی بود که حتی سیستم ارتقا هم تأثیری در قابل تحمل شدن بازی نداشت. از طرفی ماموریت های تکراری مختلف و سیستم خسته کننده ارتقای بازیکن این عنوان را به یک نقش افرینی مشابه فاینال فانتزی تبدیل کرد. تقریباً تمامی ماموریت های بازی Assassin’s Creed Shadows را می توانید با هر دو شخصیت یاسوکه یا نائویی به اتمام برسانید. اما گاهی اوقات هر دو شخصیت ماموریت های منحصر به فردی دارند که تنها با همان کاراکتر قابل انجام است.

سخن آخر

به نظر اکثر گیمر ها گل سرسبد سری بازی های اساسینز کرید قطعاً سه گانه اتزیو بود که در زمان خود انقلابی در صنعت بازی های رایانه ای به وجود آورد که از لحاظ داستان و هم گیم پلی در سطح بالایی قرار داشت. اما برای بازی های جدید چیزی بیشتر از یک نوستالژی قدیمی لازم است و رقبای زیادی در انتظار شاهکار جدید یوبی سافت خواهند بود. بازی جذاب Assassin’s Creed Shadows در تاریخ ۲۵ آبان برای کنسول های نسل نهم و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تریلر گیم پلی جدید Death Stranding 2 به زودی پخش می‌شود

گیم پلی جدید Death Stranding 2 به همراه نگاهی جدید به این بازی قرار است …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *