بازی کتیزن تلگرام چیست؟ آموزش ایردراپ رایگان Catizen

ایده پیاده‌سازی بازی‌های مبتنی بر کسب درآمد از طریق کلیک کردن یا همان «Tap to Earn» در حال حاضر اشباع‌شده به نظر می‌رسد. تعداد بازی‌هایی که مثل نات کوین یک سکه به شما نمایش می‌‌دهند که باید مداوم روی آن بزنید، زیاد شده است. در این میان، برخی سازندگان بازی‌های تلگرامی خلاقیت به خرج داده و ایده‌های متفاوتی را اجرا کرده‌اند که گیم پلی یا روند بازی در آنها پتانسیل بیشتری برای درگیر نگهداشتن افراد دارد. کتیزن (Catizen) یکی از این بازی‌های نوآورانه است که بر خلاف نات کوین یا بازی‌های مشابه آن، مبتنی بر کلیک‌کردن روی صفحه نیست و سازوکار متفاوتی دارد. در این مطلب بازی تلگرامی کتیزن را بررسی و بخش‌های مختلف آن را معرفی می‌کنیم.

توجه داشته باشید که این مطلب صرفاً جنبه آموزشی دارد و به‌هیچ‌عنوان توصیه‌ای برای مشارکت در بازی کتیزن نیست. ضمناً هیچ تضمینی وجود ندارد که موفقیت نات کوین در توزیع ایردراپ بین کاربران، درمورد کتیزن یا سایر بازی‌های تلگرامی نیز تکرار شود.

کتیزن چیست؟

تیم کتیزن محصول خود را یک بازی و ربات تلگرامی در سبک «Play to Earn» معرفی می‌کند. در این بازی، بر خلاف نات کوین یا همستر کامبت، خبری از سکه و کلیک‌کردن روی صفحه نیست. روند بازی به این صورت است که شما صاحب یک مغازه پر از گربه هستید. افراد مرتب به مغازه شما مراجعه کرده، با گربه‌ها بازی می‌کنند و در ازای این کار به شما سکه پرداخت می‌کنند. بنابراین، اولین و کلی‌ترین راه برای جمع‌کردن سکه در این بازی، افرادی هستند که از مغازه شما بازدید می‌کنند.

کتیزن همکاری‌هایی با پروژه‌های وابسته به بنیاد تون (TON)، مثل کیف پول تون کیپر (Tonkeeper) دارد و احتمالاً در آینده به‌عنوان یک توکن مبتنی بر شبکه تون کوین عرضه خواهد شد. کتیزن در حال حاضر حدود ۱۵ میلیون بازیکن و ۳.۵ میلیون کاربر فعال روزانه دارد. ایردراپ توکن این بازی یعنی CATI$ نیز از سوی تیم پروژه تأیید شده و قرار است ۴۰ درصد از عرضه یک میلیارد واحدی این ارز دیجیتال به‌عنوان پاداش بین بازیکنان توزیع شود. البته، ارزش این ایردراپ و قیمت هر یک واحد CATI$ مشخص نیست. توکن کتیزن فعلاً تنها یک دارایی درون بازی است، روی بلاکچین عرضه نشده و در صرافی‌ها نیز خرید و فروش نمی‌شود.

در کتیزن امکان خرید برخی از اقلام مجازی بازی با پرداخت تون کوین یا نات کوین وجود دارد. خرید اقلام مجازی در دنیای ارزهای دیجیتال و بازی‌های بلاکچینی، شیوه‌ای متدوال است که توسعه‌دهندگان می‌توانند از طریق آن درآمد پروژه خود را افزایش دهند. در مورد کتیزن به‌طور خاص، توصیه نمی‌شود که با پرداخت تون کوین یا نات کوین در این بازی، اقلام مجازی خریداری کنید. هیچ تضمینی وجود ندارد که در آینده ایردراپ کتیزن به‌اندازه کافی شما را راضی کند و هزینه‌هایی که مجموعاً در بازی انجام داده‌اید، به حساب شما بازگردد. با وجود این، تصمیم نهایی با خودتان است و باید قبل از هر کاری، ریسک‌های آن را به‌طور کامل ارزیابی کنید. ضمن اینکه امکان انجام این بازی به‌صورت کاملاً رایگان هم وجود دارد و الزامی برای پرداخت هزینه در کتیزن نیست.

آموزش کامل بازی کتیزن

محیط بازی در نگاه اول بسیار شلوغ و پیچیده‌تر از سایر بازی‌های تلگرامی به نظر می‌رسد. با این حال، بعد از کمی بازی‌کردن متوجه جریان بازی شده و ترفندهای آن نیز دست‌تان می‌آید. در ادامه بخش‌های مختلف بازی کتیزن را معرفی می‌کنیم تا در صورت علاقه به انجام این بازی، بتوانید سریع‌تر با آن ارتباط برقرار کنید.

لینک بازی کتیزن

برای ورود به کتیزن بایدبه ربات تلگرام این بازی به آدرس t.me/catizenbot مراجعه کرده و ربات را استارت کنید. کانال رسمی کتیزن در تلگرام t.me/CatizenAnn است که با عضویت در آن می‌توانید اخبار و به‌روزرسانی‌های کتیزن را دنبال کنید. آدرس وب‌سایت رسمی کتیزن هم catizen.ai است. در این وب‌سایت یک وایت پیپر ۱۸ صفحه‌ای نیز قرار داده شده است که نقشه راه این پروژه را توضیح می‌دهد.

صفحه اصلی کتیزن

کار اصلی شما در بازی کتیزن، تا حدی زیاد به صفحه اصلی ختم می‌شود. همان‌طور که بازی شما راهنمایی می‌کند، در این صفحه باید با انجام چند کار، درآمد خود را افزایش دهید. افراد به‌طور مداوم وارد مغاز شما می‌شوند، با گربه‌ها بازی می‌کنند و در ازای این کار مقداری سکه به شما می‌پردازند. برای اینکه سکه دریافتی خود را افزایش دهید لازم است گربه‌هایی بسازید که ستاره‌های بیشتری دارند. ساخت گربه‌های با ستاره بالاتر از طریق یکی‌کردن آنها انجام می‌شود. برای مثال، می‌توانید دو گربه ۳ ستاره را با هم یکی کرده و یک گربه ۴ ستاره بسازید. به همین ترتیب، هرچه گربه‌های سطح بالا‌تری بسازید، دریافتی شما نیز بیشتر می‌شود. خود بازی هم به‌طور مرتب بسته‌هایی برای شما ارسال می‌کند که گربه‌های جدید در آنهاست. می‌توانید از این بسته‌ها برای ساخت گربه‌هایی با ستاره بیشتر استفاده کنید.

موجودی شما وسط تصویر نمایش داده شده و در کنار آن کادر سبزرنگی وجود دارد که نشان می‌دهد در هر ثانیه از بازی چه مقدار درآمد دارید. در مجموع باید هزینه‌های خود را در بازی به‌نوعی مدیریت کنید که هم سرعت دریافتی شما در هر ثانیه بالا باشد و هم بتوانید سکه‌های بیشتری جمع‌آوری کنید. در کتیزن نیاز به حضوری دائمی در بازی نیست و در ساعاتی که آفلاین باشید هم می‌توانید سکه جمع کنید. البته به‌طور طبیعی در زمان‌های حضور خود می‌تواند فعال‌تر باشید و با ساخت گربه‌های جدید، سرعت دریافت سکه خود را بیشتر کنید.

Generate یا اضافه‌کردن گربه

با زدن روی دکمه Generate در بازی، می‌توانید مقدار سکه پرداخت کرده و گربه‌های جدید به مغاز خود اضافه کنید. توجه کنید که با پیشرفت شما در بازی، هزینه اضافه‌کردن گربه‌های جدید از این قسمت نیز به‌مرور بیشتر می‌شود.

Feed یا اصافه‌کردن گربه دلخواه

در بخش Generate نمی‌توانید مشخص کنید گربه‌ای که اضافه می‌کنید چه تعداد ستاره داشته باشد. با این حال، با زدن روی دکمه Feed می‌توانید علاوه‌بر مشخص‌کردن تعداد ستاره‌های گربه قبل از خرید، هر چند دقیقه یک بار، یک گربه رایگان نیز بگیرید.

Invite یا دعوت دوستان به بازی

با مراجعه به بخش Invite می‌توانید لینک ریفرال خود را کپی کرده، برای دوستان‌تان بفرستید و هر دو از بازی پاداش بگیرید. پاداش‌هایی هم که با دعوت هر کاربر به بازی دریافت می‌کنید، در این صفحه توضیح داده شده است.

بخش Earn و دریافت توکن Fish در بازی

با مراجعه به بخش Earn در بازی می‌توانید مأموریت‌های مشخصی مثل دنبال کردن کتیزن در شبکه‌های اجتماعی را انجام داده و در ازای آن توکن Fish$ دریافت کنید. از این توکن می‌توان برای خرید گربه و شرکت در برخی بخش‌های بازی استفاده کرد.

بخش Shop یا فروشگاه

همان‌طور که ابتدا گفته شد، در کتیزن بر خلاف بسیاری از بازی‌های تلگرامی مشابه، امکان خرید اقلام مجازی با پرداخت تون کوین یا نات کوین وجود دارد. این کار از طریق Shop و دیگر بخش‌های بازی انجام می‌شود، اما توجه داشته باشید مثل سایر بازی‌های بلاکچینی، تضمینی وجود ندارد که خرید اقلام مجازی در کتیزن، در نهایت به نفع شما تمام شود. بنابراین، در این مورد جانب احتیاط را رعایت کنید.

بخش Fishing در کتیزن

اگر توکن Fish$ در اختیار داشته باشید، می‌توانید از بالا سمت چپ صفحه اصلی بازی وارد قسمت Fishing شده، مقداری توکن بپردازید و در یک بازی شرکت کنید. در این بازی مجزا، شانس دریافت پاداش بیشتر را دارید که بسته به عملکرد شما، می‌تواند متفاوت باشد.

بخش Speed و افزایش سرعت دریافت سکه

بخش Speed چیزی شبیه به Boost در نات کوین است. با مراجعه به این قسمت می‌توانید از گزینه‌های افزایش سرعت دریافت سکه استفاده کنید. گزینه اول (افزایش سرعت برای ۱۰ دقیقه) در این بخش رایگان بوده و می‌تواند هر یک ساعت یک بار از آن استفاده کنید.

نکات مهم بازی کتیزن

بخش‌هایی که تا اینجا معرفی شدند، قسمت‌های اصلی کتیزن را تشکیل می‌دهند. بخش‌های جزئی دیگری هم در بازی وجود دارد که به‌مرور زمان با انجام بازی با آنها بیشتر آشنا می‌شوید. ضمن اینکه ممکن است قسمت‌های تازه‌ای درآینده به این بازی اضافه شوند. به‌طور کلی چند نکته را هنگام انجام بازی کتیزن در نظر داشته باشید:

  • کیف پول اصلی خود را به بازی وصل نکرده و برای این کار از یک ولت جایگزین استفاده کنید.
  • تضمینی وجود ندارد که خرید اقلام داخل بازی (با پرداخت تون کوین یا نات کوین) در آینده برای شما آورده مالی داشته باشد.
  • موقع پیوستن به بازی مراقب لینک‌های جعلی باشید و روی آدرس‌های مشکوک کلیک نکنید.
  • کتیزن در حال حاضر تنها یک دارایی درون بازی است و ارزشی ندارد، بنابراین برای خرید حساب‌های بازی پول پرداخت نکنید.

روش‌های افزایش درآمد در بازی کتیزن

به‌طور کلی، با انجام چند کار می‌توانید در کتیزن سکه‌های بیشتری دریافت کنید:

  • گربه‌های مشابه را یکی کرده و ستاره آنها را بیشتر کنید.
  • به بخش Earn مراجعه کرده و تسک‌هایی که شرایط آن را دارید انجام دهید.
  • دوستان خود را از بخش Invite به بازی دعوت کنید.
  • در بخش Fishing بازی برای گرفتن امتیاز بیشتر تلاش کنید.
  • به بخش Speed مراجعه و سرعت دریافت سکه‌های خود را بیشتر کنید.

آیا کتیزن معتبر است؟

کتیزن یک بازی مبتنی بر تلگرام است که نزدیک به ۱۵ میلیون کاربر دارد. این پلتفرم تاکنون همکاری‌هایی با مجموعه‌های وابسته به اکوسیستم تون داشته و قرار است توکن آن به‌صورت یک آلت کوین مبتنی بر شبکه تون کوین عرضه شود. با این حال، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آینده این بازی چه می‌شود و موفقیت آن به تصمیمات تیم توسعه پروژه کتیزن بستگی دارد.

ایردراپ کتیزن چه زمانی انجام می‌شود؟

تاریخ دقیق انجام ایردراپ و عرضه توکن کتیزن مشخص نیست، اما در کانال رسمی و ربات این بازی گفته می‌شود که این ایردراپ به‌زودی انجام خواهد شد. طبق اطلاع‌رسانی کانال رسمی کتیزن، تعداد کل توکن‌های CATI در شروع کار، یک میلیارد واحد خواهد بود که ۴۰ درصد یا ۴۰۰ میلیون واحد آن به ایردراپ بین بازیکنان کتیز اختصاص پیدا خواهد کرد.

سهم هر بخش از عرضه یک میلیارد واحدی توکن کتیزن

جمع‌بندی

کتیزن یک بازی تلگرامی متفاوت است که جذابیت و نوآوری آن بین ده‌ها بازی شبیه هم، به چشم می‌آید. کتیزن همکاری‌های قابل‌قبولی با اکوسیستم تون داشته است و این مسئله در کنار گیم پلی متفاوت، آن را از بسیاری بازی‌های تلگرامی دیگر متمایز می‌کند. با همه این ویژگی‌ها، آینده این بازی نامشخص است و همه چیز بستگی به تلاش‌های این تیم برای توسعه پروژه و جذب کاربران بیشتر دارد.

سؤالات متدوال

قیمت کتیزن چقدر است؟

کتیزن فعلاً یک دارایی درون بازی است و توکن آن ارزشی ندارد.

توکن Fish در کتیزن چیست؟

Fish یک توکن جانبی در بازی کتیزن است که امکان خرید برخی اقلام و مشارکت در بخش‌های مختلف بازی را به کاربران می‌دهد.

توکن کتیزن کی لیست می‌شود؟

تاریخ عرضه توکن CATI$ روی بلاکچین و صرافی‌های ارز دیجیتال مشخص نیست.

کتیزن کلاهبرداری است؟

کتیزن یک بازی تلگرامی است و تاکنون فعالیتی مشکوک به کلاهبرداری در آن دیده نشده است.

خرید با تون کوین یا نات کوین در کتیزن به‌صرفه است؟

هیچ تضمینی وجود ندارد که خرید اقلام بازی با پرداخت تون کوین یا نات کوین برای بازیکنان آورده مالی داشته باشد.

نوشته بازی کتیزن تلگرام چیست؟ آموزش ایردراپ رایگان Catizen اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کاردانو چیست؟ همه چیز درباره Cardano و ارز دیجیتال ADA

رمزارز آدا (ADA) که با نام کاردانو هم شناخته می‌شود، کوین بومی یکی از پروژه‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *