بازی های کو-آپ از هر زمان دیگری در استیم محبوب‌تر هستند

بر اساس گزارش جدیدی از VG Insights، سال گذشته تعداد بازی های کو-آپ منتشر شده در استیم، بیشتر از هر سال دیگری بوده است. 

در سال ۲۰۲۳، تعداد ۷۹۹ عنوان co-op در استیم منتشر شدند، که بیش از سال ۲۰۲۲ (با ۷۰۱ بازی)، ۲۰۲۱ (با ۶۵۰ بازی) و ۲۰۲۰ (با ۶۴۷ بازی) است. این آمار نشان می‌دهد که تقریباً ۵.۷ درصد از تمام بازی‌های منتشر شده در سال‌های ۲۰۲۳، ۲۰۲۲ و ۲۰۲۱، بازی های کو-آپ بوده‌اند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که بسیاری از بازیکنان پس از پاندمی کرونا به بازی‌های کو-آپ روی آورده‌اند و این عناوین همچنان بخش بزرگی از فروش بازی‌ها در استیم را تشکیل می‌دهند. سال گذشته، ۳۶ درصد از تمام بازی‌های فروخته شده در استیم، بازی‌های کو-آپ بودند. این روند در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه دارد، به طوری که تقریباً نیمی از بازی‌های فروخته شده در استیم (۴۶٪ تا به امروز) دارای ویژگی کو-آپ هستند.

یکی از عوامل اصلی این موفقیت، بازی‌های Palworld و Helldivers 2 هستند که با هم ۷۵٪ از فروش بازی‌های کو-آپ امسال را به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر این، گزارش اشاره می‌کند که حتی در میان بازی‌های مستقل کوچک‌تر، بازی‌های کو-آپ تمایل به فروش بهتری دارند. 

به طور متوسط، یک بازی‌ کو-آپ حدود ۴۰۰۰۰ واحد در استیم فروش می‌کند، در حالی که یک بازیی به غیر از کو-آپ به طور متوسط ۵۰۰۰ واحد فروش دارد. این گزارش همچنین اشاره می‌کند که ۱۰۶ بازی کو-آپ در استیم بیش از ۵ میلیون نسخه در طول عمر خود فروخته‌اند. 


منبع: https://vigiato.net/p/480710

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

Skate Sim از مرز دو میلیون نفر عبور کرد

پس از عرضه بازی Session: Skate Sim در سپتامبر ۲۰۲۲، اکنون مشخص شده که ساخته‌ی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *