بازی های شبیه به Stellar Blade

استودیو Shift Up Corporation، بازی نقش‌آفرینی خود را با نام استلار بلید ساخت که در دنیای پساآخرالزمانی روایت می‌شود که در آن موجودات نفرت‌انگیزی روی سطح زمین زندگی می‌کنند و وظیفه شما این است تا جلوی آنها قد علم کنید و اثر آنها را از روی زمین پاک کنید. این انحصاری سونی که امسال در دسترس علاقمندان بازی‌های نقش‌آفرینی قرار گرفته، به لطف گیم پلی سرعتی و مهیج، داستان 30 ساعته خود را روایت می‌کند که با موسیقی لذتبخش و طراحی مراحل خاص، بدون شک در باب توجهات قرار می‌گیرد. در این مطلب همراه باشید با تعدادی از بهترین بازی های شبیه به Stellar Blade که باید تجربه کنید.

معرفی بازی‌ های شبیه به Stellar Blade

در این مقاله، به معرفی بازی‌های شبیه به Stellar blade می‌پردازیم که همگی ویژگی‌های مشابهی در زمینه مبارزات دارند و درجه سختی، از عناصر مهم این عناوین محسوب می‌شود. علاوه‌براین موضوع، عناوین هک اند اسلش فاخر مانند: Devil may Cry نیز مشاهده می‌شود که با اینکه چندین سال از عرضه آن می‌گذرد، اما به لطف گیم پلی و سیستم مبارزات، همچنان مورد توجه گیمرها و منتقدان قرار می‌گیرند. با ما همراه باشید.

9) Final Fantasy 16

بازی فاینال فانتزی 16 یکی از پرطرفدارترین عناوین انحصاری پلی‌استیشن است که با گذر چندین سال به یکی از بزرگترین عناوین نقش‌آفرینی نیز تبدیل شده است. بااینکه تم و دنیای این بازی، همانند استلار بلید، آینده نگرانه نیست، اما داستان باکیفیت و سیستم مبارزات، از دلایلی هستند که جای خود را در دل شما باز می‌کنند. همانند Stellar blade، شکار هیولاها یکی از بخش‌های لذتبخش بازی است که در کنار مبارزه با باس‌های فوق‌العاده قدرتمند، برای علاقمندان این سبک هیچ حرفو حدیثی باقی نمی‌گذارد.

8) Soulstice

Soulstice یکی از بازی های شبیه به Stellar Blade است که بعضی از المان‌های مشابه در یکدیگر قابل مشاهده است. این عنوان که شاید بعضی از کاربران با اسم آن آشنا نیستند،  از عناوین معروف هک‌اند اسلش  مانند: Devil May Cry الهام گرفته است که در بخش‌هایی مانند: گیم پلی، سیستم مبارزات و کیفیت بصری می‌تواند نظر شما را جلب کند. داستان این بازی درباره‌ی مبارزی به نام Briar است که وظیفه‌ محافظت از شهر Ilden و خواهرش به او محول شده که اگرچه تمام بخش بازی به یک شهر اختصاص داده می‌شود، اما جزئیات خارق‌العاده، قطعا نظر شما را جلب خواهد کرد.

7) Bloodborne

با اینکه بلادبورن به عنوان یکی دیگر از بازی های شبیه به Stellar Blade شناخته نمی‌شود، اما سیستم مبارزات و چالشی بودن آن می‌تواند در جلب نظر شما موفق باشد و حتی شما را به یکی از طرفداران دو آتشه‌ی بازی‌های سولزلایک تبدیل کند. از اول تا پایان بازی، مملو از چالش و باس فایت‌های گوناگون است که با ترکیب موسیقی ارکسترال استودیو فرام‌سافتور، مو به تن شما سیخ می‌کند. بلادبورن از لحاظ اتمسفر در سطح بالاتری نسبت به Stellar Blade قرار می‌گیرد و گاهی به عنوان بازی ترسناک نیز می‌توان آنرا انتخاب کرد.

در این بین، تنوع سلاح‌ها و جزئیات بازی یکی دیگر از عواملی هستند که در موفقیت این اثر تاثیر گذار است و با اینکه بیش از 9 سال از عرضه این بازی می‌گذرد، اما گیمرهای پلتفرم استیم، نسبت به عرضه آن روی این پلتفرم، از فرام‌سافتور خواهش و تمنا می‌کنند و حتی اخباری از سمت میازاکی، مبنی بر  تمایل او به ساخت نسخه ریمستر بلادبورن به گوش می‌رسد.

6) Rise Of The Ronin

اگرچه استلار بلید به عنوان بازی ماجراجویی، یه تجربه غنی از لذت را برای شما به ارمغان می‌‍آورد اما سیستم خطی آن ممکن است در بازه زمانی طولانی، کمی خسته کننده بنظر برسد. بازی Rise of Ronin همانند استلار بلید، در زمینه مبارزات و جزئیات می‌‎تواند به خوبی خودش را نشان دهد. Rise of Ronin امسال در تاریخ 22 مارچ برای کنسول پلی استیشن 5 در دسترس قرار گرفت که در کنار داستان اصلی، چالش‌های بیشتری برای سرگرم کردن شما در نظر گرفته است و بخش آنلاین بازی نیز، شرایطی را برای شما و دوستانتان فراهم می‌کند تا به شکل گروهی از بازی لذت ببرید.

5) Lies Of P

Stellar Blade در زمینه‌های زیادی با Lies of P  تفاوت دارد، اما از بازی‌های سولزلایک است که از نظر سیستم مبارزات، تا حدی شبیه به استلار بلید است و توانست با گیم پلی و باس فایت محور بودن، به موفقیت چشمگیری برسد.

ضد حمله و جاخالی دادن از بخش‌های اصلی سیستم مبارزه است که با بکارگیری مهارت‌ها، می‌توانید به شکل آسان‌تری با باس‌ها مبارزه کنید و هرچقدر که جلوتر می‌روید، با چالش‌های جدیدتر و مهارت‌های قوی‌تری همراه می‌شوید که تجربه بازی شما را چالش‌برانگیزتر می‌کند.

4) Devil May Cry 5

اگر ویژگی هک‌اند اسلش بودن استلار بلید، حس خاصی را در درون شما بوجود می‌آورد، پس تصور می‌شود که حین تجربه Devil May Cry 5 دست از پا نشناسید و عاشق سیستم مبارزات آن شوید. این بازی در زمینه کمبوها و ضربات ترکیبی، متنوع‌تر و حرفه‌ای‌تر از  استلار بلید است و زمانبندی دقیق در وارد کردن ضربات، می‌تواند در افزایش کمبوها و مبارزه با باس‌ها به خوبی نقش‌آفرینی کند. دشمنان و باس‌های خلاقانه‌ای در این بازی  حضور دارند و به لطف سوییچ شدن بین سه شخصیت، می‌توانید از مهار‌ت‌های مختلف لذت ببرید

3) Bayonetta 3

یکی دیگر از سری بازی‌های مبارزه‌ای که به بازی Stellar Blade شبیه است، Bayonetta 3 نام دارد که در دنیای آینده و آخرالزمانی روایت می‌شود و اگر از استلار بلید خوشتان آمده، حتما از این بازی نیز استقبال خواهید کرد. در بخش داستان، نیازی به تجربه دو نسخه قبلی ندارید و با شروع بازی، داستان جدیدی برای شما روایت می‌شود. شخصیت اصلی بازی، شباهت‌های زیادی به شخصیت استلار بلید دارد و قابلیت شخصی‌سازی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

2) Nier: Automata

از همان ابتدا که بازی استلار بلید عرضه شد، با عناوین مشابه و مخصوصا Nier که در سال 2017 منتشر شد مورد مقایسه قرار گرفت که دلیل آن این است که این دو بازی از  جنبه سیستم مبارزات  و همچنین ویژگی‌ها، به یکدیگر شبیه هستند و حتی داستان آن درباره شخصیتی است که باید سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کند را از وجود هیولاها پاک کند. برعکس استلار بلید با داستان خطی، Nier داستانی پیچیده دارد که با در نظر گرفتن چند پایان متفاوت، در این مقوله نسبت به رقیب خود، قد علم می‌کند. سایر ویژگی‌ها مانند: محیط جهان باز زیبا،  مراحل چالش‌برانگیز و پازلی و همچنین سیستم مبارزات، در موفقیت این بازی سهیم هستند.

1) Sekiro: Shadows Die Twice

سکرو، شاهکاری است که در سال 2019 به عنوان اثری نقش‌آفرینی و توسط استودیو فرام‌سافتور منتشر شد و موفق شد تا عنوان بهترین بازی سال را اذعان خود کند و به یکی از بهترین بازی‌های سبک شمشیر زنی و سولزلایک تبدیل شود که گیم پلی و سیستم مبارزات خاصی را به صنعت گیم آورد؛ به گونه‌ای که سیستم مبارزات این بازی کاملا شبیه به بازی‌های دارک سولز نیست و زمان و دقت نیاز است تا به آن عادت کنید.

ضد حمله از روش‌های کلیدی برای رویارویی با دشمنان است که حتی قوی‌ترین ها را نیز با همین روش می‌توانید شکست دهید. علاوه بر این، سلاح‌هایی که در این بازی حضور دارند،  در هیچکدام یک از بازی‌های قبلی دارک سولز دیده نشده‌اند و تجربه‌ی کاملا جدید و چالش‌برانگیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد. هر دو بازی از سیستم مخفی کاری بهره‌مند هستند و این امکان برای شما فراهم شده تا حتی به شکل مخفی، بخشی از HP باس‌ها را نیز از بین ببرید.

بازی Sekiro برای تمامی پلتفرم‌ها به جز نینتندو سوییچ عرضه شده است و یکی از بازی‌هایی است که پس از گذشته سال‌ها همچنان ورد زبان گیمرها باقی خواهد ماند.

جمع بندی

در این مقاله، به معرفی بازی‌هایی پرداختیم که از برخی جنبه‌ها شبیه به بازی Stellar Blade هستند؛ آثاری مانند: Nier، Devil May Cry و حتی Sekiro  در دنیای بازی‌های ویدئویی به نیکی یاد می‌شوند و تجربه آنها حتی برای یکبار هم به شما پیشنهاد می‌شود. در پایان، نظر شما درباره‌ی این فهرست چیست؟ به نظر شما کدام بازی‌ها در این فهرست حضور نداشتند اما از لحاظ برخی ویژگی‌ها، به Stellar Blade شبیه هستند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

توسعه بازی Bioshock 4 سرعت گرفت

اخیرا یکی از توسعه دهندگانی بازی مورد انتظار Bioshock 4، اطلاعات مفیدی را در مورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *