بازیگر نقش رنگرز در مختارنامه که فکرشو نمی کردی این باشه!+ عکس خانوادگی آقای بازیگر معروف!!

بازیگر نقش رنگرز در مختارنامه بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون است که در شهر شیراز به دنیا آمده است. اکثر مردم او را با محمود شوکت در سریال نرگس می شناسند. در سریال مختار نقش بهرام رنگرز را بازی کرده بود که گریم و هنرنمایی این بازیگر مرد ایرانی، مثل همیشه در نوع خود جالب توجه بود. در بخش فرهنگ و هنر از سری مطالب هنرمندان بیوگرافی حسن پورشیرازی را بخوانید و تصویر همسر و پسر این بازیگر را مشاهده کنید. با مجله گفتنی همراه باشید.

بیوگرافی حسن پورشیرازی بازیگر نقش رنگرز در مختارنامه

نام و نام خانوادگی: حسن پورشیرازی
سال تولد: 1336
محل تولد: شیراز
تحصیلات: لیسانس تئاتر و رشته بازیگری و کارگردان
حرفه: بازیگر و کارگردان
همسر: مهناز افضلی بازیگر و کارگردان
فرزندان: 2 (یک پسر و یک دختر)
بازیگر نقش رنگرز در مختارنامه حسن پورشیرازی فعالیت حرفه‌ای خود را با بازی در تئاتر شروع کرد و سپس به تهران رفت. در سال ۱۳۶۲ در سن ۲۶ سالگی، با مجموعه یک و دو در صنعت سینما و تلویزیون فعالیت خود را به جدیت ادامه داد.

 

عروسک گردانی

حسن پورشیرازی به عنوان عروسک گردان در برنامه های مشهوری چون خونه مادربزرگه، چاق و لاغر و مدرسه موش ها فعالیت داشته است. اسم حسن پورشیرازی در آن زمان ها در میان هفت عروسک گردانِ معروف از جمله مرضیه برومند، مسعود کرامتی، ایرج طهماسب و حمیدجبلی بوده است.

حسن پور شیرازی عروسک گردانی هاپوکومار خونه مادربزرگه

اولین فیلم و سریال

حسن پور شیرازی فعالیت سینمایی اش را با فیلم صف در سال ۱۳۶۳ به کارگردانی علی اصغر عسگریان به عنوان بازیگر و با فیلم بازی بزرگان سال ۱۳۶۹ به کارگردانی کامبوزیا پرتوی به عنوان برنامه ریز و دستیار کارگردان آغاز کرد.

حسن پور شیرازی بعد از تجربه های تئاتر در شیراز و سپس تهران، سال 1362 وقتی 26 ساله بود با مجموعه یک و دو، همه با هم به کارگردانی مرضیه برومند در ژانر کودک و نوجوان وارد تلویزیون شد.

ازدواج

همسر و پسر حسن پورشیرازی

بازیگر نقش رنگرز در مختارنامه حسن پورشیرازی سالهاست با مهناز افضلی بازیگر و کارگردان ازدواج کرده است، فرزندان ، این زوج سال 1368 در سریال راز با یکدیگر همکار بودند.آیدین و آیدا پورشیرازی فرزندان حسن پور شیرازی هستند.

پسر حسن پورشیرازی

مهناز افضلی در سال ۱۳۴۲ در قصر شیرین به دنیا آمده است. او از دانشگاه تهران با مدرک کارشناسی هنر فارغ التحصیل شده و همچنین در مدرسه هنرپیشگی آناهیتا در تهران دوره آموزشی را گذرانده است. او از سال ۱۳۵۷ با بازیگری آغاز کرده است، اما در حال حاضر به عنوان مستندساز مشغول به کار در موضوعاتی ارتباطی با زنان می باشد.

آثار به یاد ماندنی

از کارهای بی‌نظیر استاد پورشیرازی، می‌توان به بازی در سریال‌های «ریحانه» در سال ۸۴، «نردبام آسمان» در سال ۸۸، «آسمان من»، «تنهایی لیلا» و «کیمیا» در سال ۹۴ اشاره کرد.

حسن پورشیرازی در سریال نرگس

یکی از بازی‌های ماندگار حسن پورشیرازی، نقش محمود شوکت در سریال نرگس در سال ۱۳۸۵ بود. بسیاری از مردم هنوز هم او را با این نقش منفی به یاد می‌آورند. شوکت، چهره‌ای منفور بود که برخی افراد شب‌ها کابوس او را می‌دیدند و روانشناسان پس از پخش این سریال، افزایش میزان افسردگی در جامعه را به عنوان یکی از پیامدهای آن اعلام می‌کردند.

حسن پورشیرازی، مهرانه مهین‌ترابی، ستاره اسکندری، زنده یاد پوپک گلدره، مهدی سلوکی، زهره فکورصبور، پوراندخت مهیمن و میرطاهر مظلومی بازیگران سریال نرگس را تشکیل می دادند.

بازیگر نقش رنگرز در مختارنامه

حسن پورشیرازی در سریال مختار نقش بهرام رنگرز را بازی کرده بود که گریم و هنرنمایی این بازیگر مرد ایرانی، مثل همیشه در نوع خود جالب توجه بود.

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازیگر نقش وهب در مختارنامه پسر واقعی کارگردانه!+ عکس های پدر و پسر!

بازیگر نقش وهب در مختارنامه: در میان صحنه‌ها، سکانس‌ها و اتفاقات حادثه کربلا بگردیم، یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *