بازیکن خلاق ماینکرفت تکه‌ای از دنیای Nether را به جهان Overworld آورده است

جدیدا یکی از بازیکنان ماینکرفت (Minecraft) تصمیم گرفته تا بخشی از دنیای Nether را در Overworld بازسازی کند و در نهایت بعد از گرفته شدن این تصمبم، شاهد یک نتیجه چشمگیر هستیم. همانطور که برای همه روشن است، ماینکرفت بازی معروفی است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تخیلی‌ترین ایده‌های خود را در این عنوان سندباکس زنده کنند، اما برای آن دسته از بازیکنانی که دوست دارند دنیای بلوکی بازی را کشف کنند، مکان‌های نسبتاً خطرناکی برای گشت و گذار وجود دارد.

در میان این مکان‌های پرخطر، دنیای Nether به چشم می‌خورد، بُعدی که به عنوان دنیای زیرین و جهنمی ماینکرفت عمل می‌کند. وقتی بازیکنان ماینکرفت برای ساخت پورتال Nether ابسیدین می‌سازند، به ابعادی دسترسی پیدا می‌کنند که از مشخصه‌های آن نداشتن چرخه روز و شب و داشتن بیوم‌های منحصربه‌فرد است. برخی از این بیوم‌ها دلتاهای بازالت (Basalt Deltas)، یکی از خطرناک‌ترین بیوم‌های موجود در بازی، و دره سول سند (Soul Sand Valley) هستند. بازدید از Nether مستلزم آماده‌ بودن بازیکنان ماینکرفت برای هر اتفاق خطرناکی است، اما حال شاهد این هستیم که یک ماجراجوی خلاق تصمیم گرفته تا قسمتی را این دنیای جهنمی را در Overworld بازآفرینی کند.

ماجرا از این قرار است که طرفدار بازی و کاربر ردیت به نام Consistent-Hand-3404 قسمتی از دنیای Nether را در Overworld بازی ماینکرفت بازسازی کرده است. او این کار را بدون کمک هیچ مادی و تنها با استفاده از یک بلوک استراکچر (structure)، قسمتی را با چندین فانگی (fungi) بزرگ ساخته که نوعی درخت است که در دو بیوم از Nether به نام‌های Crimson Forests و Warped Forests تولید می‌شود.

ساخته سرگرم کننده بازیکن یاد شده شامل بخشی از گلواستون (Glowstone)، از بلوک تولید شده در Nether است که به دلیل ساطع کننده بودن نور شناخته می‌شود و بخشی از قلعه Nether یا همان Nether Fortress هم به چشم می‌خورد. این قلعه بزرگ خطراتی مانند اسکلتون‌های ویتر (wither skeletons) و ماب بلیز (blaze) را در درون خود دارد. در کنار این قسمت، او پورتالی را قرار داده‌ که توسط بازیکنان ماینکرفت برای بازدید از Nether استفاده می‌شود و لایه‌های پایین‌تری از ابعاد با رودخانه‌های خطرناک گدازه را نیز شامل می‌شود.

بازیکنان ماینکرفت در دنیای Nether چه کاری می‌توانند انجام دهند؟

قسمت ساخته شده از دنیای Nether در Overworld ماینکرفت

اگرچه دنیای Nether یک بعد بسیار خطرناک در بازی ماینکرفت است، اما این بازی آیتم‌هایی را در Nether قرار داده که برای بازیکنان سفر کردن به آنجا ارزشش را داشته باشد. بقایای باستانی (Ancient Debris) در پایین‌ترین نقاط دنیای Nether یافت شده و از آن‌ها برای ایجاد شمش‌های نتریت (Netherite) استفاده می‌شود و در نهایت می‌توان آیتم‌های ارزشمندی که زره الماس را حتی قدرتمندتر می‌کنند، ساخت. اگر یک بازیکن به فکر رسیدن به دنیای The End باشد، به آیتم Blaze Rods نیاز خواهد داشت که برای ساخت Blazing Powder که یک آیتم ضروری برای ساخت Eye of Enders و فعال کردن End Portal است، استفاده می‌شود. Nether Wart ها آیتم‌های کوچکی هستند که کاربرد کمی دارند و اصلی‌ترین کاربرد آن‌ها دم کردن برای ساخت معجون است.

طراحی نوآورانه فارم زیر آب در ماینکرفت طرفداران بازی را شگفت زده کرده است

The Nether یکی از محبوب‌ترین جنبه‌های گیم‌پلی بازی ماینکرفت محسوب می‌شود و در سال ۲۰۲۰ محبوبیت زیادی پیدا کرد. یک پچ با نام The Nether Update با افزودن بلوک‌های جدید مانند soul fire, basalt, و ancient debris توانست به دنیای Nether جانی دوباره ببخشد. آرمور نتریت (Netherite)، ماده‌ای سخت‌تر از الماس است که در Nether Update همراه با ابزار Netherite معرفی شد. سازندگان بازی همچنین خطرات جدیدی را در قالب ماب‌های دشمن مانند Piglin، Strider و Hoglin به ماینکرفت اضافه کردند و همین باعث می‌شود تا Nether سال‌های سال جزو موارد محبوب بازی باقی بماند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: gamerant


ده‌تا از بهترین بازی‌هایی که هیچ وقت منتشر نشدند




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پس از تماشای فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر کدام بخش‌های مانگا را باید بخوانیم؟

پس از آن که فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر به پایان رسید، استودیو Ufotable اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *