بازسازی نسخه محبوب نید فور اسپید با استفاده از آنریل انجین ۵

مجموعه نید فور اسپید نسخه‌های محشر متعددی دارد که هر کدام در نوع خود بخشی از زندگی گیمرها را شیرین‌تر کرده‌اند. یکی از این نسخه‌ها که بازی Need for Speed: High Stakes باشد خیلی وقت پیش منتشر شده و با توجه به همین موضوع، یکی از گیمرها تصمیم گرفت که آن را با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ بازسازی کند.

هنگامی که در مورد محبوب‌ترین فرنچایزهای ریسینگ تاریخ ویدیو گیم صحبت می‌کنیم کم‌تر اثری توان مقابله با نید فور اسپید را دارد. این مجموعه کار خود را در سال ۱۹۹۴ آغاز کرد و رفته رفته مسیرهای جدیدی را در پیش گرفت که برخی از آن‌ها موفق و برخی دیگر ناموفق از آب درآمدند. با این حال بازی Need for Speed Unbound که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، به عنوان جدیدترین نسخه سری عملکرد خوبی داشت و توانست به یکی از بهترین نسخه‌های دو دهه اخیر تبدیل شود.

قدرت آنریل انجین ۵.۴ را در این دموی فنی زیبا تماشا کنید

اما هنگامی که بخواهیم نظر مردم را در مورد محبوب‌ترین و بهترین نیدو فور اسپید تاریخ جویا شویم احتمالا بیش‌تر جواب‌ها به Underground، Most Wanted و Hot Pursuit مربوط می‌شوند. با این حال یک نسخه از این مجموعه افسانه‌ای وجود دارد که با گذر زمان از خاطرات محو شد و نتوانست آنطور که باید در ذهن مخاطبین جاودان شود. این بازی که Need for Speed: Hight Stakes است به عنوان چهارمین شماره مجموعه در سال ۱۹۹۹ در دسترس قرار گرفت و خاطرات کودکی بسیاری از گیمرها را ساخت.

High Stakes هیچ وقت به اندازه‌ای که باید توجه دریافت نکرد

اگر در سطح اینترنت چرخیده باشید احتمالا بارها با بازسازی نسخه‌های معروف نید فور اسپید نظیر آندرگراند و ماست وانتد مواجه شده‌اید. با این حال می‌توان گفت که طرفداران در حق Hight Stakes کوتاهی کرده‌اند و هیچ وقت آنطور که باید به تحسین این نسخه نپرداخته‌اند. در ادامه همین موضوع یک توسعه دهنده مستقل که با نام کاربری QuantumRez در یوتیوب فعالیت می‌کند، این بازی را با استفاده از موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ بازسازی کرده تا بفهمیم اگر این اثر در دنیای امروزی منتشر می‌شد چگونه به نظر می‌رسید. شما می‌توانید در ادامه شاهد ویدیو این ریمیک جذاب و چشم‌نواز باشید:

.r1_iframe_embed {position: relative; overflow: hidden; width: 100%; height: auto; padding-top: 56.25%; } .r1_iframe_embed iframe { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; border: 0; }

با توجه به محتویاتی که یوتیوبر مذکور به اشتراک گذاشته می‌توان نتیجه گرفت که او برای مدت زمانی طولانی مشغول بازسازی نیدو فور اسپید: های استیکز بوده است. اگر هم به نتیجه نهایی زحمات وی نگاهی داشته باشید متوجه می‌شوید که او این کار را به نحو احسن به ثمر نشانده است. در ویدیویی که مشاهده کردید ما شاهد یم مسیر برفی و چشم‌نواز هستیم که با الهام مستقیم از بازی اورجینال طراحی شده است. اما با وجود این الهام مستقیم QuantumRez همه چیز را از صفر تا صد طراحی کرده و هرآنچه که می‌بیند نتیجه زحمات خودش به شمار می‌رود. او تمام بافت‌ها، مدل‌ها و حتی افکت‌های صوتی را هم با دقت تمام درست کرده که نشان دهنده توانایی بالای او در این زمین هستند.

بازسازی بازی Tomb Raider: The Last Revelation با آنریل انجین ۵

متاسفانه بعید است که ریمیک این نسخه قدیمی از نید فور اسپید در اختیار عموم قرار بگیرد؛ چرا که شرکت الکترونیک آرتز خیلی سریع از قانون کپی رایت استفاده کرده و جلوی سازنده را می‌گیرد. در واقع خود QunatumRez هم به هیچ وجه دوست ندارد خشم وکلای الکترونیک آرتز را برانگیزد و خودش هیچ وقت دست به انجام چنین کاری نخواهد زد. اما امکان دارد که خود سازندگان روزی دست به ساخت ریمیک این بازی بزنند؟ نمی‌دانیم.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: GamingBible


میزگیم سینمایی با امید لنون و شایان | چی بیینیم؟ چی بازی کنیم؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

Kunitsu-Gami: Path of the Goddess تجربه‌ای حداقل ۲۰ ساعته خواهد بود

تهیه‌کننده بازی Kunitsu-Gami، اخیراً اعلام کرده است که پس از اتمام مراحل اصلی ۲۰ ساعته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *