بازخوردهای مثبت نسبت به سرمایه‌ گذاری جدید «هیوندای»

با اعلام این خبر، ارزش سهام گروه هیوندای در روز دوشنبه ۳.۹ درصد افزایش یافت. گفته می‌شود کمپانی مادر جنسیس حدود ۲.۵میلیارد دلار از سهام خود را به‌صورت عمومی عرضه کند. بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس، این عرضه تا پایان سال جاری میلادی صورت خواهد گرفت. البته باید دانست عرضه سهام بیمه زندگی در سال ۲۰۲۲ رکورد بزرگ‌ترین عرضه عمومی سهام کشور هند را در اختیار دارد هرچند عرضه سهام هیوندای نیز به آن نزدیک است.

رقبای سنتی در مقابل چشم بادامی‌ها

هیوندای رقابت فشرده‌ای با شرکت‌هایی همچون ماروتی سوزوکی و ماهیندرا دارد چراکه مشتریان در این کشور به خودروهای شاسی‌بلند و برقی علاقه بیشتری نشان می‌دهد. ازسوی‌دیگر با انتشار این خبر ارزش سهام سوزوکی موتور به عنوان کمپانی مادر ماروتی ۳.۶درصد در بازار بورس توکیو کاهش یافت.

یکی از کارشناسان بازار سرمایه دراین‌باره می‌گوید: «عرضه عمومی سهام هیوندای پیام واضحی را ارسال می‌کند مبنی‌بر اینکه سرمایه‌گذاری این برند در هند افزایش خواهد یافت. درحالی‌که سرمایه‌گذاران انتظار تزریق سرمایه بیشتر به شاخه‌های آمریکای‌شمالی و اروپای هیوندای را داشتند، کسی فکر نمی‌کرد چنین سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در هند صورت بگیرد. سرمایه‌گذاران به دنبال شرکت‌هایی هستند که وارد بازار هند شده‌اند و انتظار رشد بالایی را در این کشور دارند.»

انتظار می‌رود تامین‌کنندگان و زیرمجموعه‌های هیوندای نیز از گسترش کسب‌وکار این شرکت در هند سود ببرند و همین امر باعث شد ارزش سهام برخی از این شرکت‌ها همچون ماندو و کیا نیز افزایش یابد.

یکی دیگر از تحلیلگران بازار تصریح می‌کند: «سرمایه‌گذاران می‌گویند هیوندای‌موتور در هند به عنوان یکی از چهار بازار درآمدزای این برند در کنار آمریکا، کره‌جنوبی و غرب اروپا رشد قابل‌توجهی خواهد داشت. با عرضه اولیه و عمومی سهام، هیوندای‌موتور بهتر می‌تواند برنامه‌های خود در هند را پیش ببرد. ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به عرضه بیشتر خودروهای برقی اشاره کرد.»

تلاش‌های برقی برای بازاری بکر

یکی از برنامه‌های هیوندای برای بازار هندوستان، تولید محصولات برقی است. به عنوان مثال می‌توان به کراس‌اوور اینستر اشاره کرد. اینستر در حقیقت همان کسپر است که با پیشرانه تمام‌الکتریکی و نامی متفاوت به فروش خواهد رسید.

برای استقبال از این خودرو اقتصادی، هیوندای اخیرا چند تیزر از آن را منتشر کرده است. تیزرهای موجود نشان می‌دهند اینستر در مقایسه با کسپر تفاوت‌هایی دارد. طبق تصاویر اولیه و اطلاعات موجود، فاصله محوری در این خودرو افزایش پیدا کرده و جزئیات بدنه آن اندکی متفاوت خواهد بود.

همانند آیونیک۵، اینستر نیز از چراغ‌های پیکسلی بهره می‌برد. چراغ‌های جلوی این کراس‌اوور کوچک برقی همچون کسپر گرد هستند، اما در گرافیک چراغ‌های روشنایی در روز بازنگری‌هایی انجام شده است. تیزرهای منتشرشده حاکی از آن هستند که اینستر با یک کلاستر (نمایشگر پشت فرمان) تمام دیجیتال به دست مشتریان خواهد رسید.

هیوندای اینستر برای کشورهای درحال توسعه ساخته شده، به همین جهت هندوستان یکی از بازارهای هدف اصلی محسوب می‌شود. در این کشور اینستر باید به مصاف تاتا تیاگو EV برود. از لحاظ مسافت قابل‌پیمایش این دو مدل در یک رده جای می‌گیرند.

ناگفته نماند هیوندای حساب ویژه‌ای روی بازار هند باز کرده و قصد دارد شماری از مدل‌های الکتریکی خود را در داخل خاک این کشور تولید کند. نسخه الکتریکی کرتا اولین مدل برقی هیوندای است که در هند مونتاژ خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، تا سال ۲۰۳۰ هیوندای ۵ مدل برقی دیگر را در داخل مرزهای هند تولید خواهد کرد.

مقصدی برای ماندن
زمانی که هیوندای در سال ۱۹۹۶ وارد هندوستان شد، اسم و رسم خاصی در این کشور نداشت. کمپانی کره‌ای در حالی پا به هند گذاشت که تنها خودروسازان هندی شامل ۵ تولیدکننده اصلی، یعنی ماروتی، هندوستان‌موتور، پرمیر، تاتا و ماهیندرا مشغول ساخت خودرو بودند.

شرکت‌هایی مثل دوو (با خودرو سیلو)، فورد، هوندا و اوپل پیش‌تر خود را به بازار هند معرفی کرده بودند و هیوندای باید به نحوی در مرکز توجهات قرار گیرد.

غول خودروساز کره‌ای با عرضه مدل سانترو در سال ۱۹۸۸ به خوبی توانست به هدف خود برسد و به قلب هندی‌ها نفوذ کند. هیوندای هند برای نخستین‌بار توانست انحصار دیرینه ماروتی سوزوکی را در بخش خودروهای سواری به چالش بکشد.

این شرکت با دسترسی به فناوری‌های پیشرفته و تمرکز بر تولید محصولات متمایز، به یکی از محبوب‌ترین برندهای خودرو در دو دهه گذشته تبدیل شده است و در سال ۲۰۱۸، به لقب بزرگ‌ترین صادرکننده هندی دست پیدا کرد. پرفروش‌ترین خودروهای هیوندای ایندیا شامل النترا، اکسنت، ورنا، توسان، کرتا، i10، i10 گرند و Eon می‌شود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

شرایط به نفع کوتاه‌ قامتان در حال تغییر است

جدیدترین آمار فروش خودروها نشان می‌دهد محصولات کوچک و اقتصادی در بازارهای مهم جهانی هنوز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد