این دستگاه کوچک با 12 تن فشار اطلاعات شما را نابود می‌کند!

یک شرکت ژاپنی به تازگی از پانچر P30 رونمایی کرده است که می‌تواند به صورت فیزیکی تمام دستگاه‌های ذخیره‌سازی را نابود کند. این دستگاه کوچک به هیدرولیک الکتریکی مجهز شده و با حداکثر 12 تن فشار و ایجاد چهار حفره در انواع دستگاه‌های ذخیره‌سازی مثل HDD و SSD، آن‌ها را غیرقابل استفاده و بازیابی می‌کند.

در حال حاضر راهکار تضمین شده‌ای برای حذف دائمی اطلاعات به صورت نرم‌افزاری وجود نداشته و تمام ابزارهای موجود تنها روند ریکاوری را دشوارتر یا طولانی می‌کنند.

بر همین اساس، متخصصان حوزه امنیت سایبری همواره اعلام کرده‌اند که مطمئن‌ترین راه برای نابودی کامل اطلاعات، از بین بردن فیزیکی دستگاه ذخیره‌سازی است.

دستگاه کوچکی به نام P30 که همه چیز را نابود می‌کند

در همین راستا، یک شرکت ژاپنی به نام Ohden دستگاه پانچر جدیدی به نام P30 را معرفی کرده است که می‌تواند تمام ابزارهای ذخیره‌سازی مانند هارددیسک یا SSD را با فشار حداکثر 12 تن و ایجاد چهار سوراخ از بین ببرد.

به گزارش Tomshardware، این دستگاه به شما کمک خواهد کرد که تا به طور دائم دستگاه ذخیره‌سازی مکانیکی یا مبتنی بر فلش را نابود کنید.

دستگاه پانچر P30 برای تأمین فشار مورد نیاز تا 12 تن از هیدرولیک الکتریکی استفاده می‌کند. این میزان نیرو برای از بین بردن هر نوع درایو ذخیره‌سازی کافی خواهد بود.

در همین رابطه بخوانید:

آموزش حذف دائمی فایل بدون امکان ریکاوری [تماشا کنید]

– بهترین برنامه های پاکسازی گوشی اندروید برای مدیریت حافظه‌ و خالی کردن آن

دستگاه مورد بحث با ابعاد 410 در 289 در 187 میلی‌متر ساخته شده و وزن آن به 18 کیلوگرم می‌رسد. برای حمل و نقل آسان نیز در طرفین این پانچر قدرتمند چند دستگیره در نظر گرفته شده است.

دستگاه پانچر P3- از تاریخ 1 جولای و از طریق وب‌سایت شرکت Ohden در دسترس خواهد بود. این شرکت سه سال ضمانت محدود یا 50 هزار تخریب توسط این دستگاه را تضمین کرده است.

نظر شما در رابطه با این دستگاه کوچک اما قدرتمند چیست؟ آیا برای از بین بردن دائمی اطلاعات به چنین چیزی نیاز خواهد بود؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ببینید | پاسخ حسن روحانی به ادعاهای یک نامزد انتخابات!

حسن روحانی به ادعاهای یک نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری پاسخ داد و تا ساعاتی دیگر منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *