این خودرو برقی رکورد سرعت شارژ در جهان را شکست

ساخته شرکتی ناشناخته رکورد سرعت شارژ خودرو برقی در جهان را شکست. تکنولوژی این شرکت می‌تواند تحولی در عرصه ماشین های الکتریکی به وجود بیاورد.

«نیوبولت» (Nyobolt)، استارتاپ بریتانیایی سال گذشته تصاویر رندر از یک خودرو اسپرت برقی کوچک را منتشر کرد و مدعی شد که این خودرو ظرف حدود 6 ثانیه شارژ می‌شود. در آن زمان کمتر کسی تصور می‌کرد چنین ادعایی صحت داشته باشد، ولی آخرین اخبار خودرو حکایت از این دارند که حالا این شرکت نوپا با ساخت یک نمونه اولیه واقعی از خودرو مذکور، دستاورد خود را به نمایش گذاشته و عملاً رکورد سرعت شارژ خودرو برقی در جهان را تصاحب کرده است.

شکست رکورد سرعت شارژ باتری خودرو برقی

این نمونه اولیه با نام Nyobolt EV Prototype که 1247 کیلوگرم وزن و 250 کیلومتر شعاع حرکتی (بنا به استاندارد WLTP) دارد، طی 4 دقیقه و 37 ثانیه از 10 تا 80 درصد شارژ می‌شود. در واقع این خودرو موفق شده است با اختلاف دو برابری نسبت به سریع‌ترین خودروهای تولید انبوه کنونی در زمینه شارژ، رکورد سرعت شارژ را به نام خود ثبت کند.

دکتر سای شیواردی (Sai Shivareddy)، یکی از موسسان نیوبولت می‌گوید آن‌ها با انجام تحقیقات گسترده در بریتانیا و ایالات متحده موفق به ساخت یک تکنولوژی باتری جدید شده‌اند. او همچنین ادعا کرد که این تکنولوژی حالا «آماده» است و امکان تولید و به‌کارگیری آن در مقیاس گسترده وجود دارد؛ نمونه اولیه نیوبولت هم بر عملکرد آن صحه می‌گذارد.

این خودرو برقی که رکورد سرعت شارژ در جهان را در اختیار دارد، از یک باتری پک 35 کیلووات ساعتی 50 آمپ ساعتی بهره می‌برد. این باتری با توجه به استانداردهای کنونی عرصه ماشین‌های الکتریکی ظرفیت کمی دارد، اما آنچه تکنولوژی نیوبولت را متمایز می‌کند، سرعت شارژ باتری و همچنین استهلاک پایین آن است.

نیوبولت بیشتر از 4 هزار چرخه فست شارژ را تکرار کرده است؛ برابر با این‌که خودرو مسافت 965 هزار کیلومتر را طی کرده باشد. با وجود این، باتری این استارتاپ کماکان بیش از 80 درصد ظرفیت خود را حفظ کرد. همین ثابت می‌کند که باتری‌های کوچک‌تر با زمان شارژ سریع‌تر که حتی به تنها چند دقیقه می‌رسد، می‌توانند کارآمدتر از بازی‌های سنگین‌تر باشند.

قدرت تولیدی نمونه اولیه ساخته شده توسط نیوبولت مشخص نشده است. بنا بر این، این احتمال داده می‌شود که اصلاً برنامه‌ای برای تولید انبوه آن وجود نداشته باشد. به نظر می‌رسد این استارتاپ بریتانیایی صرفاً از این نمونه اولیه برای نمایش دستاورد خود در زمینه سرعت شارژ باتری استفاده می‌کند. آن‌ها حتی ادعا کرده‌اند که برخی از خودروسازان نسبت به این فناوری تمایل نشان داده‌اند.

سایر اخبار مرتبط با خودروهای برقی: هیوندای اینستر معرفی شد؛ یک هاچ بک بامزه مخصوص خیابان‌های تهران خودرو جدید جیپ فقط ۱.۵ میلیارد تومان قیمت دارد خودرو برقی جدید کره شمالی، چینی از آب درآمد خودروساز چینی با معرفی نسل جدید تکنولوژی تعویض باتری، صنعت خودرو را متحول می‌کند


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

شیائومی رکورد فروش ماهانه ۱۰ هزار دستگاه خودرو برقی SU7 را ثبت کرد

به‌گزارش آی‌تی‌هوم، شیائومی در ماه ژوئن (خرداد و تیر) ۱۰ هزار دستگاه SU7 به مشتریانش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *