ایمنا – معابر و محلات کلان‌شهر تبریز پاکسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، یکی از اقدامات مهم شهرداری‌ها نحوه نگهداشت شهر است که نقش مهمی در پاکیزگی شهر و افزایش رضایت شهروندان دارد، با آغاز فصل تابستان و در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به شهروندان تبریزی، طرح ضربتی پاکسازی معابر و محلات در نقاط مختلف سطح شهر از سوی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری تبریز در حال اجرا است.

اجرای طرح ضربتی پاکسازی حاشیه اتوبان کسایی

هادی بدری، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای طرح ضربتی پاکسازی حاشیه اتوبان شهید کسایی اظهار کرد: با مشارکت معاونت‌های خدمات شهری منطقه ۳ و منطقه ۷ تبریز، پاکسازی حاشیه اتوبان شهید کسایی به صورت ضربتی اجرا شد.

وی افزود: جمع آوری زباله و نخاله‌های پیرامون اتوبان شهید کسایی، پاکسازی و شست و شوی تابلوهای راهنمایی و انتظامی، دفع علف‌های هرز و حذف زوائد بصری از آیتم‌های مورد اجرا در قالب این طرح ضربتی بود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز عنوان کرد: رسیدگی به وضعیت تنظیف و پاکسازی معابر شهر از موضوعات بسیار با اهمیتی است که به صورت روزانه توسط خادمان مردم تبریز در خدمات شهری در دستور کار قرار دارد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز در ادامه تصریح کرد: در بعضی موارد شاهد رهاسازی نخاله در حاشیه اتوبان و ایجاد مشکلات در این خصوص هستیم که این امر باعث ایجاد نازیبایی بصری و به خطر انداختن بهداشت عمومی، ایجاد هزینه برای شهر و نابودی محیط زیست می‌شود که در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

جمع‌آوری ۲۵ تن نخاله از زمین‌های خالی کوی سینا خطیب و شنب غازان

رضا جان فشان نوبری شهردار منطقه ۶ تبریز نیز از جمع‌آوری ۲۵ تن نخاله و همسطح سازی زمین‌های خالی در خطیب و شنب غازان خبر داد و گفت: به منظور حفظ بهداشت، زیباسازی منظر شهری و محیط زیست، طرح ضربتی پاکسازی و جمع آوری نخاله‌های ساختمانی و عمرانی موجود در زمین‌های خالی کوی سینا خطیب و شنب غازان به صورت گسترده توسط معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ تبریز اجرا شد.

وی افزود: با توجه به دپوی خاک و نخاله در این مکان، عوامل این معاونت با اجرای عملیات طرح ضربتی، بیش از ۲۵ تن نخاله از مسیر خیابان خطیب و شنب غازان جمع آوری و پاکسازی کردند.

شهردار منطقه ۶ تبریزادامه داد: این طرح ضربتی با هدف زیباسازی و خدمات‌رسانی هرچه بیشتر و بهتر به شهروندان در کنار توجه به الگوهای زیست محیطی و بهداشت شهری انجام شد.

جان فشان نوبری تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم به منظور حفظ بهداشت محیطی و پاکیزگی شهر از تخلیه هرگونه نخاله در زمین‌های خالی سطح شهر خودداری کنند، زیرا این موضوع آسیب‌های بهداشتی زیادی برای شهروندان به دنبال دارد.

اجرای گسترده طرح پاکسازی در شهرک خاوران

اکبر دنیادوست، شهردار منطقه ۹ تبریز در این خصوص اظهار کرد: اکیپ خدمات شهری شهرداری منطقه ۹ تبریز چندین طرح پاکسازی کلی شهرک خاوران را طی ۳ روز گذشته اجرایی کرد.

وی افزود: آغازین روزهای تابستان سال ۱۴۰۳، با بارش‌های پی در پی باران همراه شده است، بنابراین، لایروبی، لجن زدایی و نخاله برداری مداوم جدول‌های دوبل، آبروهای شریان‌های اصلی و فرعی و کوی‌ها و کوچه‌ها و کانال‌های هدایت و دفع آب‌های سطحی در شهرک خاوران، بیشتر از پیش اهمیت یافته است. بدین ترتیب، اکیپ خدمات شهری تلاشگر منطقه در ۳ روز گذشته، اقدامات مختلفی در جهت پاکسازی سطح معابر و کوی و گذرهای شهرک خاوران و نیز حریم این منطقه به ویژه جاده تهران (سه راهی اهر تا پلیس راه جاده تهران) به انجام رسانید.

شهردار منطقه ۹ تبریز همچنین ادامه داد: طی این عملیات اجرایی سه روزه، اقدامات مختلفی همچون لایروبی لجن زدایی و نخاله‌برداری جدول‌های دوبل و کانال‌های هدایت و دفع آب‌های سطحی در شهرک خاوران، جوشکاری پل‌های عابر گذر و نرده‌های نیازمند تعمیر و بازسازی، مرمت و تعمیر کفپوش سطوح پیاده‌روهایی که در اثر گذشت زمان دچار نشست شده‌اند، جای‌گذاری مجدد باکس‌های فلزی زباله تعمیر شده و بازسازی گشته به تعداد ۲۰ دستگاه (که در طول ماه گذشته به دلیل فرسودگی و آسیب دیدگی به کارگاه امانی منطقه انتقال یافته، تعمیر شده و رنگ آمیزی گشته بودند)؛ شستشو و گندزدایی باکس‌های زباله در مدت زمان هر دو روز یک‌بار به علت فرا رسیدن گرمای تابستانی، اجرا و اتمام آیتم‌های ساماندهی مسیر سه راهی اهر به پلیس راه جاده تهران، جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب به تعداد ۳۰ قلاده در طی چهار روز گذشته با همت و تلاش بی وقفه اکیپ خدمات شهری منطقه به اجرا درآمد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مجوز دسترسی ندارید.

شما به این صفحه دسترسی ندارید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *