ایسنا – ۱۰ هکتار مزرعه کشاورزان اصفهانی در آتش سوخت

صاحب‌خبر –

منصور شیشه‌فروش ضمن اشاره به همکاری گروه‌های یگان حفاظت از منابع طبیعی، نیروهای مردمی، آتش‌نشانی، بخشداری، دهیاری و تیم‌های حریق در این حادثه به خبرنگار ایسنا توضیح داد: افزایش دما و عوامل انسانی علت این حادثۀ آتش‌سوزی در اصفهان ارزیابی شد. وزش تندباد نیز بر گسترش حریق تأثیر داشت.

او ادامه داد:با توجه به افزایش احتمال وقوع حریق به‌دلیل استقرار موج گرما و افزایش ۳ تا ۴ درجۀ دما درخصوص روشن‌کردن آتش در پوشش‌های گیاهی ازجمله مراتع هشدار می‌دهیم. گردشگران و مسافران، مرتع‌داران و ساکنین مجاور طبیعی باید نهایت دقت را داشته باشند.

این مقام استانداری با تأمل به نقش پررنگ خطای انسانی در این حوادث خاطرنشان کرد: هرگز در حاشیۀ مراتع و جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی آتش روشن نکنید. از انداختن ته‌سیگار، کبریت، اشیای صیقلی، بطری‌های آب معدنی، کنسرو و… در طبیعت خودداری کنید.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: کشاورزان و باغداران نیز نباید بقایای گیاهی مزارع و علوفه‌های کف باغات را آتش بزنند. در صورت مشاهدۀ هرگونه آتش‌سوزی در طبیعت به‌سرعت با یگان حفاظت از منابع طبیعی یا درواقع تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴، همچنین دستگاه‌های امدادی و مسئولین محلی تماس گرفته تا از گسترش حریق پیشگیری شود.

انتهای پیام


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مجوز دسترسی ندارید.

شما به این صفحه دسترسی ندارید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد