ایسنا – از ماجرای «دموکراسی با طعم همبرگر» تا چند داستان دیگر

اجرای نمایش «دموکراسی با طعم همبرگر» از ۱۴ تیر ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، نمایش «دموکراسی با طعم همبرگر» به نویسندگی و کارگردانی حامد شفیع‌خواه و تهیه‌کنندگی محمد قدس از ۱۴ تیر ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش پیش از این در چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه رفت.

حامد شفیع‌خواه در مورد این نمایش گفت: این اثر با رویکردی مدرن به تقابل نسل‌ها می‌پردازد. خانواده‌ای برای گذر از سنت به مدرنیته دچار مشکلات فراوانی هستند و خواسته‌های هر نسل چالش‌های جدیدی را ایجاد می‌کند. فرم اجرایی و جنس بازی و دکور، فضایی ابزرود و فانتزی را ایجاد می‌کند و در مسیر نگارش متن نیم‌نگاهی به آثار یونسکو و بکت نیز شده است.
وی در مورد بازیگران این نمایش گفت: تمامی بازیگران و عوامل اجرایی از دانشجویان منتخب شش دانشگاه هنر کشور هستند.
کارگردان نمایش «شط-رنج» در ادامه افزود: با وجود تمام بی‌مهری‌هایی که در جشنواره فجر به «دموکراسی با طعم همبرگر» شد، این نمایش توانست نظر مثبت تماشاگران را به خود جلب کند و همین مسئله باعث شد اجرای آن تمدید شود.
طراحی صحنه این نمایش را علی ساسانی‌نژاد، طراحی لباس را ریحون شکری و ساخت موسیقی محمود والانژاد عهده‌دار هستند. مجری طرح علی اکباتانی، برنامه‌ریز امین سجادی و دستیاران کارگردان کورش دستورانی، مهران درخشان، ستاره یوسف‌زاده و امیرشاهان پورحکمت هستند.
حسام زرنوشه، حنانه جعفری‌نژاد، محسن اسدی، شکیلا احمدزاده، هادی آبیاری، آریانا عباسی، آینوش ضیائی، صادق صبح‌زاهدی، علی روزبه، آرامه سلطانیه و مروارید اسدی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
«دموکراسی با طعم همبرگر» از فردا شب (۱۴ تیر ماه ۱۴۰۳) ساعت ۲۱ در سالن ناظرزاده کرمانی مجموعه ایرانشهر روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت‌های این نمایش می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

نمایش «در انتهای گلو» به تئاتر شهر رسید 
 
نمایش «در انتهای گلو» با کارگردانی سیدمحمدجواد سیدی‌زاده از چهاردهم تا سی‌ویک تیر مهمان سالن قشقایی تئاترشهر می‌شود.  
 
نمایش «در انتهای گلو» به نویسندگی یوسف الگیندی با ترجمه اسماعیل نجار و نیکی نصیری با کارگردانی سیدمحمدجواد سیدی‌زاده از چهاردهم تا سی‌ویکم تیر ساعت ۱۸ در سالن قشقایی تئاترشهر روی صحنه می‌رود. 
 
در خلاصه داستان این اثر آمده است: « اینا گزینه‌هاییه که داری یا بی گناهی که نمیتونی ثابتش کنی یا که گناهکاری در این صورت به نفعته که الان بهمون بگی چون در هر صورت ما خیلی زود میفهمیم، یا از مجرم بودن بی گناهی نمیدونستی داری وارد چه بازی خطرناکی میشی و خنگ بازی در آوردی که اونم ایرادی نداره میتونیم یه کاریش بکنیم.»  
 
مرسده افشار، علی پیمان، امید رهبر، علیرضا شعاعی و امیربهادر قرقانی بازیگران به ترتیب حروف الفبا هستند.  
 
 دستیار کارگردان: مریم امیرپور، عماد محبی و زینب عباسی، طراح صحنه: سعید یزدانی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح لباس: مهرناز عباسی، آهنگساز: بابک کیوانی، طراح گرافیک: فاطمه عرب، مدیر تبلیغات و رسانه: نگار امیری، برنامه‌ریز: میرم امیرپور، بازیگردان: عمادالدین محبی، مدیر صحنه:  محمد ضخیمی، عکاس: الهام محمدی‌نظر و فاطمه عرب، ساخت تیزر: محمدعلی منصوریان، ساخت دکور: غلامرضا عربی، عباس شوقی، امید سرلک و احمدرضا عربی (دکوراسیون ناوک).  
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

فراخوان چهارمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری منتشر شد.

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای پویا نگه‌داشتن جریان مردمی تئاتر بچه‌های مسجد و ارتقاء کیفی نمایشنامه‌های ویژه‌ اجرا در مساجد از تمامی نویسندگان علاقمند دعوت می‌کند آثار خود را  تا ۱۲ مردادماه به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

نقش مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، محله و جامعه و همچنین تربیت نامداران و نام‌آوران عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، جهاد تبیین در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سرفصل‌های هفتگانه توصیه شده از سوی مقام معظم رهبری (علم و پژوهش؛ معنویت و اخلاق؛ اقتصاد؛ عدالت و مبارزه با فساد؛ استقلال و آزادی؛ عزت ملی؛ روابط خارجی و مرزبندی با دشمن؛ سبک زندگی اسلامی-ایرانی)، اقتباس از قصص قرآنی؛ داستان‌های پیامبران و ائمه اطهار؛ کتاب‌های داستان، رمان، خاطرات و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مناسبت‌های‌مذهبی؛ ملی و انقلابی و نقش مسجد محله و خانواده در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت از محورهای جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» به شمار می‌رود. در بخش ویژه نمایشنامه هایی که با محوریت سیره علمی و منش اخلاقی امام رضا علیه السلام به نگارش در آمده باشند، در اولویت خواهند بود.

بر اساس گاه‌شمار این رویداد، نتایج طرح‌های پذیرفته شده و شروع نگارش متون نمایشی از ۲۷ مردادماه خواهد بود و با تحویل متون نهایی در ۱ آبان‌ماه، جشنواره نمایشنامه‌نویسی «گلدسته‌ها» ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

پس از اعلام طرح‌های برگزیده، نویسنده‌ طرح‌های تأیید شده شروع به نگارش متون نمایشی خواهند کرد. نمایشنامه‌ها پس از آماده شدن توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. به آثار تأیید شده نهایی مبلغ ۴۰میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و جهت چاپ به انتشارات سوره مهر معرفی خواهند شد. همچنین به نمایشنامه هایی با موضوع امام رضا علیه السلام مبلغ ۴۵ میلیون تعلق خواهد گرفت.

شرکت‌کنندگان برای پاسخ به سوالات خود می‌توانند با تلفن‌های دبیرخانه به شماره ۹۱۰۸۸۵۷۲-۹۱۰۸۸۸۴۱۸-۰۲۱ تماس بگیرند.

محمود فرهنگ، دبیر سیزدهمین رویداد تئاتر صاحبدلان شد

طی حکم مدیرکل هنرهای نمایشی، محمود فرهنگ دبیر سیزدهمین رویداد سراسری تئاتر صاحبدلان شد.

با حکم حمید نیلی (مدیرکل هنرهای نمایشی) محمود فرهنگ به‌عنوان دبیر سیزدهمین رویداد سراسری تئاتر صاحبدلان منصوب شد.

در بخشی از حکم دبیری محمود فرهنگ چنین آمده است:

«ارتقای سطح کیفی آثار، تمرکز بر تولید آثار جدید در حوزه تئاتر دینی، برنامه‌ریزی جهت افزایش مخاطبین و ارائه الگوی مناسب در زمینه‌ خلق آثار تأثیرگذار و استمرار ارتباط این آثار با عموم مخاطبین و به‌ویژه نسل جوان، در زمینه‌ تئاتر دینی مورد توقع و انتظار از جنابعالی است.
امید است با استعانت از درگاه خداوند متعال و با بهره‌مندی از توان کارشناسی هنرمندان و همکاران اداره کل هنرهای نمایشی و ظرفیت‌های تئاتر کشور در برگزاری این رویداد موفق و سربلند باشید.»

انتهای پیام 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

برگزاری نمایشگاه های قربان تا غدیر در کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی | آستان نیوز – پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی – حرم مطهر امام رضا علیه السلام

کتابخانه های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان ها، با برگزاری نمایشگاه، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *