اگر Alan Wake 2 را دوست داشتید، حتما سراغ فیلم Longlegs بروید

این روزها توجه سینمادوستان به فیلم ترسناک Longlegs جلب شده و خیلی‌ها سبک وحشت آن را با بازی Alan Wake 2 (آلن ویک ۲) مقایسه می‌کنند. حتی وقتی شما به تماشای تریلرهای لانگ‌لگز بنشینید، حروف زرد رنگ FBI پشت ژاکت لی هارکر ناخودآگاه ذهن شما را به سمت ساگا اندرسون می‌برد. گرچه این حس آشنای خیره شدن به لوگوی نمادین اف‌بی‌آی تنها آغاز دژا وو و اتفاقات خاطره‌انگیز دیگر است.

زیرا تشابهی در حد اینکه «شخصیت اصلی هردو اثر مامور اف‌بی‌آی باشند» بسیار ناچیز و حتی احمقانه خواهد بود. اما همان‌طور که اشاره کردیم، این تنها آغاز ماجرا است. افرادی که قبلا Alan Wake 2 را تجربه کرده باشند و اکنون فیلم Longlegs را تماشا کنند، خیلی زود متوجه خواهند شد که ایده‌های موجود در اثر ترسناک آز پرکینز شباهت بسیاری به مفاهیم و عناصر بازی تحسین‌شده رمدی اینترتینمنت دارد.

ردپای Twin Peaks در هردو اثر مشاهده می‌شود

خیلی از آثار در ساب‌ژانر پرونده‌های FBI به موضوعات مختلفی می‌پردازند، اما زمانی که یک مامور دولتی پس از بررسی قدم به قدم جنایات و اتفاقات خشونت‌بار متوجه یک سری پدیده فراطبیعی می‌شود، مخاطبان زیادی را درگیر خود می‌کند. اما خب اینکه بتوانید چنین روایتی را درست در اختیار بیننده قرار دهید تا به یک داستان ضعیف و تکراری تبدیل نشود، نکته کلیدی و مهمی است.

سریال Twin Peaks که از دهه ۹۰ میلادی کار خودش را آغاز کرده بود، سال‌های سال در اوج قرار داشت و یک جریان کاملا تازه در دنیای تلویزیون ایجاد کرده بود. با این حال، یک سری اشتباه مهلک از سوی نویسندگان موجب شد تا سریال در چشم بهم زدنی سقوط کند و به یک شکست تمام‌عیار تبدیل شود. با تمام این اوصاف، تاثیرات Twin Peaks روی آثار دیگری چون آلن ویک، فایل‌های ایکس، Fringe، Deadly Premonition و Top of the Lake مشاهده می‌شود و خب جدیدترین مورد نیز فیلم سینمایی Longlegs است.

نقد و بررسی بازی Alan Wake ۲ | ترکیب سینما با بازی‌های ویدیویی

بسیاری از طرفداران سرسخت Alan Wake 2 علاقه خاصی به Twin Peaks دارند. سریال درام دیوید لینچ همیشه یک تاثیر واضح و قابل توجه روی بازی‌های رمدی داشته – از شخصیت‌های عجیب و غریب گرفته تا حال و هوای شمال غربی پسیفیک، نسخه‌های مثبت و منفی یک کاراکتر خاص، گیر افتادن شخصیت اصلی در دنیایی تاریک برای مدت زمان طولانی و کلی مورد دیگر. به همین خاطر کم نیستند طرفداران آلن ویک که به سراغ Twin Peaks هم رفته‌اند.

حال آنچه خیلی از مخاطبان نمی‌دانند، این است که فیلم جدید Longlegs نیز قدم‌های تامل برانگیزی در این مسیر برداشته و می‌تواند طرفداران خاص این ژانر را راضی کند. در ادامه مطلب قرار است به برخی از اتفاقات دقایق ابتدایی فیلم بپردازیم؛ در نتیجه اگر می‌خواهید همه چیز برایتان دست نخورده باقی بماند، پس از تماشای فیلم ادامه مقاله را مطالعه کنید.

ماموران FBI و کیس‌های فراطبیعی

داستان فیلم Longlegs در قالب یک اثر جنایی و تریلر (Thriller) آغاز می‌شود. مامور هارکر از FBI که نخستین روز کاری خود خارج از دفاتر اورگان را تجربه می‌کند، به همکار خود اطلاع می‌دهد که احتمالا خانه‌ای در همان حوالی محل انجام یک قتل باشد. او هیچ دلیل منطقی و عقلانی برای این گمانه‌زنی ندارد و صرفا دارد به حس ششم خود اعتماد می‌کند. و زمانی که آن‌ها سراغ خانه مذکور می‌روند و زنگ در را به صدا درمی‌آورند، ساکن خانه با یک گلوله به سر همکار هارکر پاشخشان را می‌دهد.

۱۰ مورد از ترسناک‌ترین فیلم‌های ۲۰۲۴

پس از دستگیری قاتل، روسای هارکر از او می‌خواهند که در یک تست منحصر به‌فرد شرکت کند. در این تست او باید اعداد میان ۱ تا ۱۰۰ را حدس بزند، و او در کمال تعجب در ۵۰ درصد مواقع عدد را درست پیش‌بینی می‌کند. به همین خاطر همکارانش او را «نیمه-سایکیک» (Half-Psychic) خطاب می‌کنند. در این دقایق ابتدایی، Longlegs کاملا در محدوده مضمونی و تم آثاری چون Twin Peaks و Alan Wake 2 قدم برمی‌دارد. در اینجا هم یک مامور FBI سر صحنه قتل‌های خشونت‌بار و خونین حاضر می‌شود و می‌خواهد با قدرت ذهنی خاصش راز آن‌ها را کشف نماید. مفهوم Mind Place ساگا اندرسون در آلن ویک ۲ در ابتدا به عنوان پدیده‌ای فراطبیعی معرفی نمی‌شود اما خب با پیش‌روی در داستان متوجه خواهید شد که ماجرایی در پس این ویژگی ساگا نهفته است.

همچنان که خط روایی فیلم پیش می‌رود، داستان‌پردازی پرکینز تاریک‌تر شده و عناصر فراطبیعی عمیق‌تری را مخاطبان معرفی می‌کند. در ادامه هارکر جهت بررسی یک قتل عجیب و هول‌برانگیز به صحنه اعزام می‌شود. این‌بار قاتل هیچ‌گونه شواهد فیزیکی از خود برجای نگذاشته، گویی او اصلا وجود فیزیکی و خارجی ندارد. اتفاقات طوری صحنه‌سازی شده که انگار مقتولین خودشان را کشته‌اند؛ اما یک نام هک شده در صحنه‌های قتل همه چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد: Longlegs. حال هارکر و همکارانش باید برای حل کردن این پرونده پیچیده و دشوار دست به کار شوند و قاتل سریالی را پیدا کنند.

برای جلوگیری از اسپویل کامل داستان ما بیش از این درباره اتفاقات فیلم صحبت نمی‌کنیم. در نهایت می‌توان به این موضوع اکتفا کرد که پایه‌ها و نحوه ارائه روایت در Longlegs شباهت‌های قابل توجهی به Alan Wake 2 دارد و به همین دلیل اگر بازی جدید سم لیک شما را مجذوب خود کرده، باید حتما سری به این فیلم ترسناک و جدید بزنید.

منبع: The Gamer


بازی PES چرا و چطوری از فیفا شکست خورد؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نقد سریال The Chestnut Man | مرد شاه بلوطی

ترس و استرس این که یک روزی کسی پیدا شود و این جنون را داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد