اگر هر روز یک لیوان آب انار و ۳ عدد خرما بخوریم…

خواص آب انار: انار برای جلوگیری و درمان طبیعی همه چیز از التهاب و کلسترول بالا گرفته تا فشار خون بالا و قند خون موثر و مفید است. خواص خرما چندین مزیت برای بهبود سلامت بدن دارد که می توانید فقط با مصرف روزانه ۳ عدد از آن ها به مدت یک هفته از این مزایا بهره مند شوید

خرما و سلامتی بدن را جدی بگیرید. مصرف روزانه سه عدد خرما و یک لیوان آب انار برای سلامتی قلب مفید است. به خاطر اینکه باعث باز شدن سرخرگ ها شده و خطر ابتلا به مشکلات قلبی را کاهش می دهد. نشان می‌دهد که مصرف میان وعده‌ی خوشمزه و مقوی برای قلب لازم است. با این مطلب سلامت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: خواص انار برای کبد چرب: چه‌مقدار آب انار برای درمان کبد چرب موثر است؟

خرما و سلامتی بدن

خواص آب انار، نتایج پژوهشی که اخیراً سایت «مدی سایت» به چاپ رسانده است نشان می‌دهد که مصرف میان وعده‌ی خوشمزه و مقوی برای قلب لازم است. به عقیده‌ی محققان نوشیدن ۱۲۰ سی سی آب انار و همچنین خوردن ۳ عدد خرما در روز، چربی‌های تجمع یافته در سرخرگ‌ها که باعث افزایش خطر سکته‌ی مغزی می‌شود را کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که انار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با استرس اکسیداتیو مسئول ذخیره‌ی چربی‌ها مقابله می‌کند.علاوه بر این، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خرما نیز با کلسترول بد خون (LDL) مقابله می‌کند.

کلسترول بد خون: ۲۸ درصد کاهش

برای رسیدن به این نتایج محققان موش‌های آزمایشگاهی را که دچار میزان بالای کلسترول بد خون بودند با خرما و آب انار تغذیه کردند.نوشیدن ۱۲۰ سی سی آب انار و همچنین خوردن ۳ عدد خرما در روز، چربی‌های تجمع یافته در سرخرگ‌ها که باعث افزایش خطر سکته‌ی مغزی می‌شود را کاهش می‌دهد

خواص آب انار برای سلامتی

خواص آب انار، آن‌ها بعد از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که ترکیب این مواد غذایی میزان کلسترول خون موش‌ها را به میزان ۲۸ درصد کاهش می‌دهد.بر اساس همین نتایج محققان توصیه می‌کنند که از این دو ماده‌ی غذایی به عنوان میان وعده‌ای سالم و مفید برای نجات دادن قلب خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: رب انار شیرین و ترش معجزه ای برای سلامت + طبع و مضرات آن

نوشته اگر هر روز یک لیوان آب انار و ۳ عدد خرما بخوریم… اولین بار در مجله خبری چشمک. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

عادات صبحگاهی که بر خلاف تصویر غلط هستند | چگونه روزی شاد داشته باشید!؟

عادات صبحگاهی غلط: اگر در طول روز احساس تنبلی، خستگی یا استرس می‌کنید، وقت آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *