اپل امیدوار است که با هوش مصنوعی، فروش آیفون را ۱۰ درصد افزایش دهد

اپل برنامه‌ریزی می‌کند تا حداقل ۹۰ میلیون نسخه‌ی آیفون ۱۶ را در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه کند. طبق گزارش بلومبرگ، اپل به تأمین‌کنندگان قطعات و شرکایش گفته است که قصد دارد فروش آیفون را ۱۰ درصد افزایش دهد. در سال ۲۰۲۳، کوپرتینویی‌ها حدود ۸۱ میلیون نسخه از مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۵ را فروخته‌اند.

مدل‌های مختلف آیفون ۱۶ از تراشه‌ی جدید A18 بهره می‌برند که از قابلیت هوش مصنوعی Apple Intelligence پشتیبانی می‌کند. در‌حال‌حاضر، تنها دو گوشی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌توانند هوش مصنوعی جدید اپل را اجرا کنند. کاربران مدل‌های قدیمی‌تر گوشی آیفون، برای استفاده از Apple Intelligence باید گوشی خود را به مدل‌های جدیدتر ارتقا دهند.

Apple Tech IG

قیمت آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار شروع می‌شود. احتمالاً نسخه‌ی پایه‌ی آیفون ۱۶ نیز با همین قیمت به بازار عرضه شود. اپل انتظار دارد که قابلیت Apple Intelligence تقاضا برای خرید گوشی های سری آیفون ۱۶ را افزایش دهد. اپل امیدوار است که در سال ۲۰۲۴ حضور قدرتمندی در بازار چین داشته باشد.

اپل درزمینه‌ی توسعه‌ی هوش مصنوعی تا حدودی از رقبای چینی خود عقب مانده است. برند‌های چینی مختلف ازجمله هواوی مدت‌ زیادی است که از قابلیت‌های هوش مصنوعی در گوشی‌هایشان استفاده می‌کنند.

هنوز اطلاعات چندانی از نحوه‌ی عملکرد Apple Intelligence در چین منتشر نشده است. ChatGPT متعلق به OpenAI که در بسیاری از کشور‌ها دردسترس است، در چین اجازه‌ی فعالیت ندارد؛ بنابراین، اپل باید به‌جای OpenAI با یکی از شرکت‌های فعال در چین همکاری کند. اپل مذاکراتش را با گروه Baidu و Alibaba آغاز کرده است؛ اما تا کنون به توافق نرسیده‌اند.

در زمان عرضه‌ی آیفون ۱۶، Apple Intelligence فقط به زبان انگلیسی دردسترس خواهد بود. همچنین، هوش مصنوعی اپل هم‌زمان با عرضه‌ی آیفون ۱۶ در اروپا، دردسترس اروپاییان قرار نمی‌گیرد. ظاهراً اپل به زمان بیشتری نیاز دارد تا هوش مصنوعی جدیدش را با الزامات قانون بازارهای دیجیتال سازگار کند.

اپل با عرضه‌ی Apple Intelligence، فهرست بلندبالایی از قابلیت‌های جدید را به آیفون اضافه کرد. از Apple Intelligence برای بازسازی سیری استفاده می‌شود. سیری جدید حداقل تا سال ۲۰۲۵ معرفی نخواهد شد.


منبع: https://www.zoomit.ir/mobile/423740-apple-ai-iphone-16-sales-growth/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تراشه‌ساز محبوب، TSMC، به مرده یا زنده‌بودن قانون مور اهمیتی نمی‌دهد

دکتر کوین ژانگ، معاون ارشد و همکار مدیرعامل TSMC در مورد قانون مور می‌گوید: «تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد