اپل آیدی به اپل اکانت تغییر نام پیدا کرد

به گزارش وب‌سایت The Verge، ظاهر اپل تصمیم گرفته نام اپل آیدی را به اپل اکانت یا همان حساب کاربری اپل تغییر دهد.

از همان ابتدا تاکنون، همه‌ی ما حساب کاربری محصولات اپل را با نام اپل آیدی (Apple ID) می‌شناسیم. همان جیمیل یا ایمیلی که به کاربران اجازه می‌دهد از خدمات مختلف محصولات این شرکت استفاده یا دستگاه‌های مختلف از این برند را با هم همگام‌سازی کنیم.

اما اینطور که به نظر می‌رسد، طبق گفته‌های خود شرکت، با عرضه‌ی رسمی iOS 18 و iPadOS 18 و macOS Sequoia و WatchOS 11، نام اپل آیدی به اپل اکانت یا همان حساب کاربری اپل تغییر پیدا خواهد کرد. هدف از این تغییر نام، ورود یکپارچه و واحد به تمام دستگاه‌ها و سرویس‌های اپل است اما همچنان مبتنی بر همان سیستم قدیمی است.

ابتدا اوایل امسال بود که اپل تصمیم گرفت این تغییر نام را اعلام کند. بسیاری از کاربران این موضوع را شایعه می‌دانستند چون در ابتدا اصلا جدی نبود. اما با انتشار خبر رسمی پیرامون این موضوع، در واقع باید گفت همه غافلگیر شده‌اند. اگرچه اپل آیدی چندین سال است که سر زبان‌ها افتاده و شاید حتی بعد از این هم کمتر کسی اپل اکانت را برای اشاره به حساب کاربری اپل به زبان بیاورد، اما با این حال اپل خواسته این تغییر رخ دهد تا همه چیز سرراست‌تر به نظر برسد.

اپل در پستی که روز سه شنبه منتشر کرد، گفت که یک سری تغییرات در سرویس‌های این شرکت قرار است رخ دهد که در پاییز امسال آن‌ها را رسما اعلام خواهد کرد. برای مثال کاربران برنامه نقشه اپل یا همان اپل مپس می‌توانند مسیرهای پیاده‌روی در پارک‌های ملی ایالات متحده را ببینند. همچنین قرار است اپلیکیشن فیتنس پلاس هم تغییرات ظاهری زیادی داشته باشد. گفته می‌شود یک بخش جدید با نام For You قرار است به این اپلیکیشن اضافه شود که توصیه‌هایی به کاربر برای رسیدن به تناسب اندام پیشنهاد می‌کند.

در حال حاضر هنوز گوشی‌های اپل که از iOS 17 استفاده می‌کنند، اپل ID (اپل آیدی) را در بخش تنظیمات خود می‌بینند اما بعد از دریافت نسخه‌ی جدید iOS، به احتمال زیاد باید اپل اکانت (Apple Account) را در بخش تنظیمات شاهد باشند.

منبع:The Verge

نوشته اپل آیدی به اپل اکانت تغییر نام پیدا کرد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای فعال کردن هات اسپات آیفون؛ به راحتی گوشی را به مودم تبدیل کنید!

احتمالا پس از خرید گوشی آیفون موقعیتی پیش آمده تا با فعال کردن هات اسپات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *