اپل‌واچ سری ۱۰ باریک‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود؛ اما قابلیت‌های جذابش به‌تعویق می‌افتد

اپل امسال تغییرات بزرگی برای نسل جدید ساعت‌های هوشمندش در نظر گرفته است. گفته می‌شود اپل واچ سری ۱۰ از نمایشگر بزرگ‌تر و طراحی ظریف‌تر و عملکرد سریع‌تر از نسل قبل بهره خواهد برد؛ اما به‌نظر می‌رسد غول فناوری اهل کوپرتینو در مسیر افزودن قابلیت‌های جدید سلامتی با موانعی مواجه شده است.

مارک گرمن از بلومبرگ گزارش می‌دهد هر دو مدل اپل واچ سری ۱۰ که با نام رمز N217 و N218 شناخته می‌شوند، از نمایشگرهای بزرگ‌تر از نسل قبلی خود بهره خواهند برد. در‌واقع، گرمن معتقد است ابعاد نمایشگر مدل بزرگ‌تر اپل واچ سری ۱۰ به‌اندازه‌ی ابعاد نمایشگر اپل واچ اولترا خواهد بود.

جزئیات شایعه‌شده برای اپل واچ سری ۱۰ با طرح‌هایی همخوانی دارد که اخیراً از این محصول فاش شده است. این طرح‌ها نشان می‌دهند ابعاد نمایشگر نسخه‌ی بزرگ‌تر اپل واچ سری ۱۰ حدود ۲ اینچ خواهد بود که کمی بزرگ‌تر از نمایشگر ۱٫۹۳ اینچی اپل واچ اولترا است. گرمن می‌گوید اپل واچ بعدی ظریف‌تر خواهد بود؛ اما احتمالاً از‌نظر طراحی کلی تفاوت محسوسی با نسل قبل نخواهد داشت.

هر دو مدل اپل واچ سری ۱۰ و اپل واچ اولترا ۳ امسال از پردازنده‌ی قدرتمندتری بهره خواهند برد. اگرچه این موضوع می‌تواند زمینه را برای بهبودهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی در آینده فراهم کند، طبق اعلام گرمن، اپل درحال‌حاضر برنامه‌ای برای عرضه‌ی همه‌ی قابلیت‌های هوش مصنوعی خود موسوم به Apple Intelligence روی اپل واچ ندارد.

براساس گزارش‌های قبلی، اپل واچ سری ۱۰ به امکاناتی مثل پایش فشار خون و نظارت بر خواب مجهز خواهد شد. بلومبرگ می‌گوید اپل سال گذشته در مسیر توسعه‌ی این قابلیت‌ها به پیشرفت‌هایی دست یافت؛ اما از آن زمان تاکنون با موانع جدی مواجه شده است.

ظاهراً فناوری سنجش فشار خون اپل واچ در آزمایش‌ها در حد انتظارات مطمئن و دقیق نبوده است. مشکلات اشاره‌شده احتمالاً اپل را مجبور خواهد کرد تا ارائه‌ی این قابلیت‌ها را به‌تعویق بیندازد. هنگامی‌که این ویژگی دردسترس قرار گیرد، اعداد دقیق فشار خون را به کاربر نشان نخواهد داد و درعوض، مثل عملکرد اندازه‌گیری دمای بدن در اپل واچ‌های کنونی، روند تغییرات فشار خون را در طول زمان نمایش خواهد داد.

قابلیت نظارت بر خواب شایعه‌شده‌ی اپل واچ به داده‌های اشباع اکسیژن خون ارتباط دارد. درحال‌حاضر، اپل‌واچ‌هایی که در ایالات متحده فروخته می‌شوند، قابلیت پایش اکسیژن خون را ارائه نمی‌دهند. اپل باید تا سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) مشکل مذکور را حل کند یا راهی برای دورزدن آن بیابد. همچنین، امکان دارد قابلیت گفته‌شده را معرفی کند؛ اما ارائه‌ی آن را به‌تعویق بیندازد.

بلومبرگ قبلاً از برنامه‌های اپل برای معرفی نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی ساعت هوشمند اپل با نام اپل واچ X برای بزرگداشت دهمین سالگرد عرضه‌ی این محصول خبر داده بود. گرمن می‌گوید مشخص نیست اپل واچ جدید به‌عنوان نسخه‌ی مخصوص دهمین سالگرد این محصول معرفی خواهد شد یا خیر.

انتظار می‌رود اپل واچ سری ۱۰ و اپل واچ اولترا ۳ در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) درکنار سری آیفون ۱۶ معرفی شوند.


منبع: https://www.zoomit.ir/wearables/423576-apple-watch-series-10-new-design-health-features/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ عملکرد بهتری نسبت به A15 Bionic اپل خواهد داشت –

نمونه اولیه تراشه اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ توانسته با ثبت سرعت ۳.۲۰ گیگاهرتز از A15 Bionic …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *