اولین کارت گرافیک RTX 4090 Super دنیا ساخته شد!

یک گروه کوچک از مهندسان teclab اخیراً دست به کار شده و با ترکیب پردازنده RTX 4090، مدار چاپی یک کارت گرافیک نسل قبل و تراشه‌های حافظه پرسرعت GDDR6X (ZC)، اولین کارت گرافیک RTX 4090 Super جهان را ایجاد کرده‌اند. این محصول نسبت به نسخه مرجع ساخت انویدیا تا 16 درصد عملکرد بهتری ارائه می‌کند.

گروه Teclab که به دست‌کاری و مادینگ دیوانه‌وار پردازنده‌های گرافیکی GeForce انویدیا شهرت دارد، در آخرین تلاش خود موفق شده اولین کارت گرافیک GeForce RTX 4090 SUPER جهان را بسازد.

از نظر فنی انویدیا تا به امروز چیزی به نام GeForce RTX 4090 SUPER را معرفی نکرده است، با این حال به نظر می‌رسد که تیم Teclab تصمیم گرفته دست به کار شده و نسخه سفارشی RTX 4090 را با کمک حافظه‌های بسیار سریع GDDR6X و استفاده از PCB یک کارت گرافیک RTX 3090 Ti HOF OC از برند GALAX ساخته است.

 گرچه این کارت گرافیک RTX 4090 SUPER نام‌گذاری شده، اما بیشتر با یک محصول فرانکشتاین گونه سروکار داریم که شامل ترکیبی از قطعات RTX 4090 و RTX 3090 Ti است که می‌تواند عملکردی بالاتر از پرچمدار انویدیا در اختیار ما قرار دهد.

ترکیبی از قدرتمندترین‌ها که به RTX 4090 Super ختم شد

همان‌طور که گفته شد، این کارت گرافیک از مدار چاپی GALAX GeForce RTX 3090 Ti HOF OC بهره‌مند شده که یک محصول رده بالا با 28 فاز برق بوده و به دو کانکتور 16 پین مجهز شده است. نکته جالب آن است که PCB مورد بحث کانکتورهای NVLINK را به همراه دارد، هرچند که RTX 4090 از آن‌ها پشتیبانی نکرده و عملاً بلااستفاده هستند.

به گزارش wccftech، کارت گرافیک اصلاح‌شده مورد بحث پردازنده AD102-300-A1 را به همراه داشته و به جای تراشه‌های حافظه 21 گیگابیت بر ثانیه GDDR6X (ZC)، تراشه‌های 24 گیگابیتی (GDDR6X ZF) را به همراه دارد.

البته همه چیز آن‌قدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیست و تنها با جایگزین کردن تراشه‌های حافظه نمی‌توان یک کارت گرافیک قدرتمندتر در اختیار داشت. این گروه در ویدئوی بلند 1 ساعته‌ای که در رابطه با RTX 4090 Super منتشر کرده‌اند، مدعی هستند که برای رسیدن به موفقیت تغییرات گسترده‌ای شامل تنظیمات Strap، بایوس و تغییر پروژه منبع تغذیه از 1.8 ولت به 1.2 ولت (خارجی) انجام داده‌اند.

در همین رابطه بخوانید:

تصاویر کارت گرافیک غول‌پیکر RTX 4090 Ti با کولر چهار اسلات افشا شد

– عاقبت خرید کارت گرافیک RTX 4090 از کنار خیابان! [تماشا کنید]

در نهایت برای سیستم‌ خنک‌کننده این کارت گرافیک جدید هم از یک بلاک آب رده بالا استفاده شده است.

به گفته تیم Teclab، استفاده از تراشه‌های حافظه پرسرعت باعث شده تا RTX 4090 بتواند نسبت به نسخه معمولی تا 13 درصد سریع‌تر در رزولوشن 8K عمل کند. زمانی که این کارت گرافیک اورکلاک شده و فرکانس آن به 3 گیگاهرتز برسد، عملکرد آن نسبت به مدل مرجع 16 درصد بهبود می‌یابد.

نظر شما در مورد اولین RTX 4090 Super دنیا چیست؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آموزش راحت سیب زمینی پنیری ویژه خانگی + فیلم

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *