اولین نشانه‌ها از نسل جدید گرافیک دسکتاپ اینتل؛ تراشه BMG-G31 با 32 هسته Xe2 رویت شد

 اینتل با عرضه کارت گرافیک‌های سری Arc Alcehmist، اولین قدم‌ها را برای ورود به بازار GPUهای گیمینگ برداشت. اکنون به نظر می‌رسد در حال نزدیک شدن به زمان معرفی دومین نسل از کارت گرافیک‌های سری Arc به نام Battlemage باشیم چراکه اولین نشانه‌ها از تراشه‌های مورد استفاده در این محصولات به بیرون درز کرده است. در ادامه با شهر سخت‌افزار همراه باشید.

به گزارش Tomshardware، تراشه BMG-G31 در صفحه ای ابزارهای طراحی اینتل قرار گرفته است. پیش از این نیز اطلاعاتی درباره دو تراشه دیگر از نسل Battlemage با کدهای G10 و G21 به بیرون درز کرده بود اما این اولین باری است که نام G31 دیده می‌شود.

صفحه‌ای که اطلاعات این تراشه در آن رویت شده، مخصوص مهندسان طراح تراشه بوده است. اسناد لو رفته مشخصاً به یک نمونه مهندسی برای ابزار آزمایش تنظیم ولتاژ (VRTT) اشاره دارد. این ابزار برای طراحی و تست سیستم توان‌رسانی و تغذیه تراشه به کار می‌رود.

در صورتی که اینتل شیوه نام‌‌گذاری Arc Alchemist را در نسل جدید نیز ادامه دهد، به احتمال زیاد G31 ضعیف‌ترین تراشه Battlemage خواهد بود. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این تراشه پایین‌رده 32 عدد هسته گرافیکی Xe2 را در خود جای خواهد داد.

طبق شایعات مطرح شده، اینتل پس از بررسی مشکلات GPUهای نسل اول Arc، توسعه مدل پرچم‌دار خود مبتنی‌ بر تراشه  BMG-G10 را متوقف کرده و تمرکز خود را بر رقابت در بازار کارت گرافیک‌ها پایین و میان‌رده گذاشته است.

معماری GPUهای اینتل در نسل جدید یک بازسازی کامل را تجربه کرده و به لطف نسل جدید هسته‌های گرافیکی Xe2 با حافظه کش و موتور هوش مصنوعی XMX AI بزرگ‌تر، در کنار موتور محاسبات بُرداری بهبود‌یافته، انتظار می‌رود شاهد افزایش 1.5 برابری عملکرد GPUهای اینتل نسبت به نسل قبل باشیم.

در همین رابطه بخوانید:

اجرای بازی F1 2024 با 60FPS و مصرف تنها 17 وات با گرافیک Xe2 اینتل

– رونمایی اینتل از نسل دوم گرافیک مجتمع Xe2؛ کارایی بالاتر و پشتیبانی از کدک جدید H.266

با روند موجود، کارت گرافیک‌های Battlemage در اواخر پاییز یا اوایل زمستان امسال برای رقابت در بازار GPUهای میان‌رده به پایین وارد بازار خواهند شد.

نظر شما درباره کارت گرافیک‌های گیمینگ اینتل چیست؟ به نظر شما ظهور رقیبی برای انویدیا و ای ام دی به نفع گیمرها خواهد بود؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

امضای قرارداد میان ترکمنستان و ایران برای سواپ گاز به عراق

میدل ایست نیوز منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *