اولین روز جلسه رای اعتماد مجلس به کابینه دولت چهاردهم

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، دومین جلسه صحن مجلس شورای اسلامی برای بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه و صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم دقایقی پیش با حضور مسعود پزشکیان رئیس جمهوری و اعضای کابینه پیشنهادی وی آغاز شد.

نمایندگان مجلس از ابتدای صبح امروز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ به بررسی خط مشی، اصول کلی و برنامه دولت چهاردهم پرداختند. ابتدا رئیس‌جمهور توضیحاتی از برنامه‌اش را ارائه کرد و سپس نمایندگان مخالف و موافق اظهارنظر کردند.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس ۵ نماینده موافق و ۵ نماینده مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه درباره برنامه‌های دولت اظهارنظر می‌کنند که از این تعداد یک نماینده موافق و یک نماینده مخالف باقی مانده که در جلسه نوبت عصر صحبت خواهند کرد سپس مجدداً رئیس‌جمهوری از مدت باقی‌مانده وقتش استفاده کرده و از کابینه خود دفاع خواهد کرد.

بعد از پایان بررسی برنامه کابینه چهاردهم، مجلس وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی به ترتیب حروف الفبای وزارتخانه‌ها می‌شود که اولین بررسی صلاحیت مربوط به علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش است.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تردید ندارم سنگ بنایی که رئیس جمهوری بنیان نهادند به سرانجام نیکو ختم می‌شود و این را ایمان دارم اما به شرط آنکه تک تک اعضای کابینه دولت علاوه بر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، به برنامه‌ها، شعارها و رویکردهای رئیس جمهوری باور داشته باشند.

اصول کلی برنامه دولت

احمد فاطمی نماینده بابل در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ در جریان بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت طی اظهاراتی به عنوان مخالف خطاب به مسعود پزشکیان که در جلسه حضور داشت گفت: آقای رئیس جمهوری جنابعالی در ایام انتخابات وعده دادید که کابینه‌ای مبتنی بر وفاق ملی تشکیل دهید و امروز وقتی به لیست پیشنهادی جنابعالی نگاه می‌کنیم، صادقانه به این وعده‌تان عمل کرده‌اید در حالی که نیک می‌دانیم که این رفتار و رویکرد شما انتقادات زیادی را در جامعه به وجود آورد.

وی افزود: نمی‌گویم همه، اما بخشی از رای دهندگان به شما که فکر می‌کردند با رای‌شان می‌توانند برخی از سیاست‌ها و رویکردها را تغییر دهند، معترض بودند اما ایمان دارم که تصمیم جنابعالی برای تشکیل کابینه وفاق و همدلی و انسجام ملی نشان از عزم جدی شماست برای اینکه با ائتلاف همه نیروها و افراد توانمند بتوانید مشکلات و چالش‌های کشور و نظام مسائل کشور را حل کنید. تردید ندارم سنگ بنایی که شما بنیان نهادید به سرانجام نیکو ختم می‌شود و این را ایمان دارم اما به شرطها و شروطها و من برای بیان این شرط و شروط به عنوان مخالف صحبت می‌کنم؛ به شرط آنکه تک تک اعضای کابینه شما علاوه بر اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، به برنامه‌ها، شعارها و رویکردهای شما باور داشته باشند، با اینکه ۵۰ درصد اعضای کابینه شما کسانی هستند که شما و آرای شما آنها را نمایندگی نمی‌کنند.

سرانجام نیکو

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سنگ بنایی که رئیس جمهوری بنیان نهاده به سرانجام نیکو ختم می‌شود به شرط آنکه جریان سیاسی مقابل رئیس جمهوری و کسانی که در ستادهای رقیب کار می‌کردند، این پیام رئیس جمهوری را اشتباه برداشت نکنند و با همراهی همدلانه پاسخی مناسب و درخور بدهند و به شرط آنکه همکاران عزیز ما در رای و قضاوت‌شان نسبت به تک تک وزرای پیشنهادی اغراض و جهتگیری‌های سیاسی را ملاک عمل قرار ندهند و در خصوص افراد معرفی شده صرفاً بر اساس منطق کارشناسی و بر مبنای برنامه‌های ارائه شده و توانمندی افراد رای بدهند و به شرط آنکه دوستان و همراهان به آینده بنگرند و در گذشته متوقف نشوند و با شخم زدن در زندگی افراد و با انواع اتهامات و اختراعات آنها را وادار به اعتراف‌گیری نکنند. در برخی از کمیسیون‌ها از سوالات برخی از همکاران خود گله داریم چراکه وادار کردن به ابراز ندامت و اعتراف گیری خلاف اخلاق و مشی عقلانیت است.

زمزمه‌ها و پچ پچ‌های سیاسی در راهروهای مجلس شنیده می‌شود که ۳ الی ۴ وزیر پیشنهادی رای نمی‌آورند در حالی که قطعاً چنین اتفاقی نمی‌افتد و ما تلاش می‌کنیم که کابینه وفاق ملی که یک پکیج و یک مجموعه است و همه جریانات و بهترین افراد در آن هستند رای بیاورد وگرنه به وفاق ملی به یک امر تهی از محتوا تبدیل خواهد شد. هیچکس منکر آن نیست که نمایندگان در رای و تصمیم‌شان آزادند و می‌توانند به هر کسی که خواستند رای بدهند اما یادمان باشد که در بزنگاه‌های تاریخی و پیچ‌های تاریخی فرصت‌ها همیشه تکرارپذیر نیستند و این یک فرصت مغتنمی است که رئیس جمهور محترم با رهنمودهای داهیانه رهبری و هوشمندی ایشان این فضا را خلق کرد که ما به آینده نگاه کنیم و به جنگ مشکلات و چالش‌ها برویم. ما ابر چالش‌ها را در پیش داریم و باید امید را تزریق کنیم و ایمان دارم که با رای به این کابینه باید امید را تزریق کرد.

اظهارات رئیس جمهور

مسعود پزشکیان در روز نخست بررسی برنامه‌های رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی در صحن مجلس، پس از شنیدن نظرات مخالفان و موافقان کابینه پیشنهادی اظهار کرد: من به مردم و به شما قول می‌دهم. در زندگی هم چنین بودم که امکان ندارد حرفی بزنم و خلاف آن عمل کنم. من همیشه از بی‌عدالتی‌ها در هر حالتی انتقاد و از حق مردم و مذاهب و قومیت‌ها دفاع کردم. آن زمان که کسی جرئت نداشت این حرف‌ها را بزند من باور داشتم و حرف زدم.

وی افزود: من گفتم که اصولی دارم و آن حق و عدالت است و برای آن اصلاحات می‌کنم و به شدت به اصلاحات معتقدم. وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن پیاده نشود بر هر مسلمانی است که قیام کند و اصلاح انجام دهد. همچنان که امام حسین (ع) این را می‌فرمایند.

پزشکیان تصریح کرد: مملکت مشکل دارد و همه شما این را می‌دانید. ما به بسیجی نیاز داریم که همه در آن باشند نه این‌که یک گروه و یک عده در آن باشند. ما موظفیم در مسیر سیاست‌های کلی حرکت کنیم و با هر سلیقه‌ای که داریم، باید پایبند به چشم‌انداز قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبری باشیم.

رئیس‌جمهور یادآور شد: ۲۰ سال است قرار است در چشم‌انداز اول شویم اما چه شد؟ مدام دعوا کردیم. ما باید به آن پیمانی پایبند باشیم که رهبری انقلاب ترسیم کرده است. من را در این مسیر بیازمایید.

لزوم تغییر رفتار و گفتار

وی تاکید کرد: ما دروغ نخواهیم گفت و با کسی غیرمنصفانه برخورد نخواهیم کرد. اگر به اصلاحات تاکید داریم به این دلیل است که حق و عدالت را پیگیری و اجرا کنیم. کسانی که مدیریت می‌دانند، متوجهند حل مشکل نیاز به بسیج همه نیروها دارد نه این‌که دنبال منافع جناح و دسته خود باشیم. این مجلس است که باید این چارچوب و مسیر را مشخص کند.

رئیس دولت چهاردهم تاکید کرد: اگر در جامعه مشکل وجود دارد از لوایح و قوانینی است که مجلس مصوب کرده است‌. مقصر خود ما هستیم دنبال کسی نگردیم. ما باید در منطقه اول شویم و برای آن باید خودمان را اصلاح کنیم و تغییر رفتار و گفتار بدهیم.

پزشکیان گفت: من اصلاً در فکر این‌که رئیس‌جمهور شوم نبودم. من از همه محرومان کشور از سیستان و بلوچستان تا دیگر استان‌های محروم حمایت کردم. توانم و علمم را در اختیار این مردم گذاشتم. نمی‌گویم آدم خوبی هستم اما باید همان مسیری که شهدای ما پیمودند را ادامه دهیم. ما نیاز به وحدت داریم. از شما می‌خواهم به همه وزرای پیشنهادی رأی دهید. عقده‌ها و مسائل گذشته را کنار بگذاریم و با جذب همه در این مسیری که رهبری انقلاب مشخص کرده است، حرکت کنیم.

وی یادآور شد: در همه مراحل انتخاب وزرا مشورت‌ها را انجام دادیم. حداقل در تمامی موارد مشورت‌ها را در سطح بالا انجام دادیم و بدون مشورت به اینجا نیامده‌ایم. ما برای ایران و برای این مملکت، آنچه را که به آن معتقد هستیم که رضایت مردم است را پیگیری می‌کنیم و نژاد و قبلیه و جناح برای ما مهم نیست.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: دلم می‌خواهد آنطور که بوده‌ام باشم. نمی‌خواهم تغییر کنم و خودم را بالاتر و برتر از کسی بدانم. من به‌عنوان دوست و برادر شما هستم و از شما می‌خواهم به عنوان دوست و برادر برخورد کنید.

اوضاع خوب تیم اقتصادی

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب وزرای پیشنهادی بدون نگاه حزبی بوده است و تیم اقتصادی رئیس‌جمهور اوضاع و احوال خوبی دارد. امروز بحث پزشکیان نیست مساله، خواسته‌های یک ملت است.

 رحیم زارع در جلسه امروز مجلس به عنوان موافق برنامه های دولت چهاردهم گفت: محدودیت منابع مولدسازی دارایی‌های دولت، پرداخت یارانه پنهان -که آخرین گزارشی که خواندیم بیش از ۵۵ میلیارد یورو در حوزه بنزین در حوزه گازوئیل و گاز صنعت بود-، ناترازی انرژی، محدودیت منابع ارزی و ارز چند نرخی، افزایش بی‌رویه مهاجران غیرقانونی به کشور، بحران برق، بحران آب، آلودگی هوا، مشکلات بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، رانت، فساد، قاچاق، بهره‌وری پایین و وضعیت اسف‌بار خودرو و مسکن، نیروی کار، معیشت مردم و فقر مطلق از جمله مشکلات امروز کشور است.

نماینده مردم آباده تاکید کرد: انتخاب وزرای پیشنهادی بدون نگاه حزبی بوده است و تیم اقتصادی رئیس‌جمهور اوضاع و احوال خوبی دارد. امروز بحث پزشکیان نیست مساله خواسته‌های یک ملت است. کابینه مطمئنا نقاط مثبت و منفی دارد ولی از نظر بنده تراز هزینه و فایده وزرا به سمت فایده سنگینی می‌کند. دلیل متقنی که بتوان بر اساس آن کابینه پیشنهادی را رد کرد، ندیدیم. یک دولت فراگیر و استفاده از نخبگان در حوزه های مختلف را شاهد هستیم. نباید در کشور دو قطبی ایجاد کنیم. محور قرار گرفتن برنامه هفتم توسعه از نقاط قوط دولت و وزرای پیشنهادی است.

وی ادامه داد: از همکاران عزیزم تمنا دارم که به کلیات برنامه‌های رئیس محترم جمهور رای موافق بدهند. از سوی دیگر مجلس دستگاه نظارتی است و هر وزیری که در آینده ناتوان بود و خلاف برنامه‌ها حرکت کرد، ما هم می‌توانیم سؤال کنیم، استیضاح کنیم، تحقیق و تفحص داشته باشیم و این بعد نظارتی در اختیار ما قرار دارد. همچنین به فرموده مقام عظمای ولایت حتماً باید مجلس دولت را همراهی کند. همچنین از جناب آقای رئیس جمهور به خاطر چنین ترکیبی و کابینه منسجم و با ساختار علمی و اجرایی قوی تشکر می‌کنم.

نماینده موافق کابینه

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای دکتر پزشکیان ثابت کردند با انتخاب کابینه فراجناحی عملاً در پی پیاده سازی قول‌ها و گفتمان انتخاباتی هستند.

مهرداد گودرزوند چگینی در جلسه امروز مجلس به عنوان موافق برنامه ها و خط مشی کابینه چهاردهم عنوان کرد: یکی از مهمترین بخش‌هایی که می‌تواند به سیاست‌های اعلامی دکتر پزشکیان در پاسخ به اعتماد مردم عمل نمایند وجود کابینه‌ای است که سیمایی از روحیات و تفکرات بنیادی رئیس جمهور باشد. در روند انتخاب اعضای کابینه و وفاق ملی اقدامات کارشناسی خوبی انجام شد و بسیاری از وزرای پیشنهادی مورد تایید مجلس قطعاً قرار خواهند گرفت. رئیس جمهور برای اولین بار شکل‌گیری دولت جدید را بعد از نظام فکری و شیوه عمل جدیدی به اجرا درآوردند و همه ما به سختی روش آگاهیم، همه می‌دانیم که اینگونه عمل کردن چقدر هزینه‌آفرین است و هم دوستان را می‌رنجاند و هم رقیبان را.

وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که راه پر پیچ و خم و سختی انتخاب شده است اما خوب می‌دانیم که این راه دشوار چگونه امید در دل مردم عزیز ما زنده کرده است. امروز در برابر کابینه‌ای قرار داریم که بایستی اجتماع نخبگان و کار آزمودگان باشد. کمتر از سه ماه از حادثه سهمگین درگذشت رئیس جمهور شهیدمان گذشت و امروز پرچم خدمت مردم صبور و وفادار ایران اسلامی در دستان شخصیتی وارسته، پاکدست انقلابی و دانشمند جناب آقای دکتر پزشکیان قرار گرفته است کابینه‌ای که ارائه شده بایستی در پی اجرایی کردن وفاق ملی و دور از درگیری‌ها و دعواهای سیاسی به دنبال جذب نیروهای کارآمد باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: آقای دکتر پزشکیان ثابت کردند با انتخاب کابینه فراجناحی عملاً در پی پیاده سازی قول‌ها و گفتمان انتخاباتی هستند و آقای پزشکیان از اینکه به دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتماد کرده‌اید، مانند آقای مهندس نوری قزلچه که سوابق درخشان کشاورزی دارند و به عنوان وزیر پیشنهادی کشاورزی است تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: همینطور وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که شخصیت بین‌المللی است و هم رئیس فدراسیون ایرانی کشور و هم به عنوان نایب رئیس کمیسیون آسیا در قایقرانی هستند. از خانواده معظم شهدا است و هم جهادگر هشت سال دفاع مقدس هست. همینطور برای انتخاب وزیر پیشنهادی کشور آقای دکتر مومنی که قادر است و بنا دارد چهره و معماری جدید را در این وزارتخانه بنا کند و به باور اینجانب انتخاب وزیر مجاهد و کاردان اطلاعات نیز موجب تقویت بنیان‌های امنیتی خواهد شد، تشکر می کنم.

پرهیز از دوقطبی سازی

نماینده قائنات در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه دوقطبی سازی به انسجام، همدلی، همبستگی و امنیت کشور ضربه وارد می‌کند و مغایر با قانون است لذا باید از آن پرهیز شود.

سلمان اسحاقی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس در اخطاری خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای پزشکیان تکلیف شما در مقابل شیعه و سنی و ملت ایران اجرای قانون اساسی است که در فصل سوم قانون اساسی به آن اشاره شده است.

وی اضافه کرد: باید در اظهارنظرها ملاحظه شود که هرگونه دوقطبی کردن به انسجام، همدلی، همبستگی و امنیت کشور صدمه و ضربه وارد می‌کند و مغایر با اصل ۶۷ قانون اساسی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر کسی که پیرو منویات مقام معظم رهبری است باید از دولت حمایت کند که قرار است سرمایه اجتماعی نظام را ارتقاء داده و مقابل زیاده‌خواهی غرب بایستد.

رئیس مجلس تذکر داد

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت عصر امروز در پاسخ به تذکر پاک‌مهر نماینده بجنورد درباره ارائه نشدن برنامه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه صبح هم یکسری از نمایندگان چنین تذکری را مطرح کردند؛ کلیت برنامه دولت بارگذاری شده و دوستان دیده‌اند و برنامه وزرای پیشنهادی هم موجود است. در نوبت صبح رئیس جمهور درباره کلیات صحبت کرد اکنون هم فرصت ۹۵ دقیقه‌ای برای صحبت در خصوص برنامه و وزرای معرفی شده دارند.

محمد پاک‌مهر نماینده بجنورد در تذکرش گفت: از صحبت‌های ارشادی رئیس جمهور مبتنی بر نهج‌البلاغه تشکر می‌کنیم از این‌که با درک درستی از شرایط کشور و ضرورت وفاق و همدلی از خرد جمعی استفاده کرده و کابینه فراجناحی را به مجلس شورای اسلامی معرفی کردند، اما با این وجود ما نگرانی درباره برنامه ایشان داریم.

وی توضیح داد: امروز ما یک برنامه منسجم و عملیاتی با اولویت حل مشکلات اقتصادی نمی‌بینیم انتظار نمایندگان ارائه برنامه جامع و عملیاتی بود مردم نگران وضعیت مسکن، نقدینگی، تورم و معیشت هستند کشاورزان از قطعی برق و واردات سوخت ابراز نگرانی می‌کنند مهم‌ترین مطالبه مردم از رئیس جمهور ارائه برنامه عملیاتی است که به چشم نمی‌خورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات داشتن برنامه‌ واقعی وعملیاتی و پرهیز از شعار و رفتن به سمت حل مشکلات است برای تحقق اهداف برنامه هفتم توسعه و چشم‌انداز باید برنامه عملیاتی داشت و در این راه وفاق و همدلی مجلس شورای اسلامی و دولت ضروری است.

تقسیم وقت رئیس جمهور بین نمایندگان

بنابر درخواست دولت فرصت باقی‌مانده رئیس جمهور برای دفاع از کابینه خود، بین تعدادی از نمایندگان تقسیم شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز بررسی کلیات برنامه پیشنهادی کابینه چهاردهم را در دستور کار قرار دادند؛ طبق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی رئیس جمهور در دفاع از برنامه و وزرای پیشنهادی دو ساعت و نیم فرصت دارد و پنج نماینده موافق و پنج نماینده مخالف هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه به اظهارنظر می‌پردازند.

در جلسه نوبت صبح و بعد از ظهر نمایندگان از فرصت ۱۵۰ دقیقه‌ای خود به عنوان مخالف و موافق استفاده کردند منتهی رئیس جمهور از فرصت دو ساعت و نیم خود استفاده نکرد و حدود یک ساعت از زمان او باقی ماند.

براین اساس طبق درخواست دولت فرصت رئیس جمهور در اختیار نمایندگان مدافع قرار گرفت؛ احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت طبق نامه دولت تعدادی از نمایندگان از فرصت رئیس جمهور استفاده می‌کنند.

در نهایت تعدادی از نمایندگان هر کدام به مدت پنج دقیقه به دفاع از برنامه‌های دولت چهاردهم پرداختند.

رئیس جمهور آماده پذیرش سخن حق است

علیرضا سلیمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز از فرصت باقی‌مانده رئیس جمهور در دفاع از کابینه‌اش استفاده کرد و به عنوان موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم به اظهارنظر پرداخت.

سلیمی اظهار کرد: در شرایط فعلی نیازمند وفاق، همدلی و هماهنگی هستیم این‌که رئیس جمهور تحت فشار برخی سهم‌خواهان قرار نگرفت و با دیدگاه خود امور را پیش برد، مهم است.

وی ادامه داد: من دیدم که یک ستاد موازی تشکیل شده تا اجازه ندهد کلیات کابینه موفق شود ستاد موازی کسانی هستند که در پشت صحنه به دنبال مقام بوده که بعضا با برخی از نمایندگان تماس گرفتند که به فلان وزیر رای ندهید چون آنها در رده دوم و سوم گزینه‌های پیشنهادی هستند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این‌که رئیس جمهور زیر بار زورگویان و تمامیت‌خواهان و کسانی که دنبال خالص‌سازی بودند، نرفته، قابل دفاع است. قطعا تحمیل با مشاوره فرق دارد برخی به دنبال تحمیل نظرات خود هستند.

سلیمی اظهار کرد: آقای رئیس جمهور به عنوان فرمانده کابینه عمل می‌کند. اکنون ما هم در مجلس شورای اسلامی درباره کلیات کابینه و نه تک تک وزرای پیشنهادی صحبت می‌کنیم. ما براساس شاخص‌های مدنظر رهبری نظرمان را درباره وزرای معرفی شده اعلام خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: ۱۶ سال با رئیس جمهور همکار بودم ایشان به راحتی حرف حق را می‌پذیرد و رویه متواضعی دارد.

بازگذاری برنامه دولت در سامانه مجلس

عبدالحسین روح‌الامینی در جلسه علنی نوبت عصر امروز از فرصت باقی‌مانده رئیس جمهور در دفاع از کابینه‌اش استفاده کرد و به عنوان موافق کلیات برنامه دولت چهاردهم به اظهارنظر پرداخت.

روح‌الامینی بیان کرد: اقای پزشکیان وعده صادق خود را در مناظره‌ها و گفت‌وگوها محقق کرد، ایشان دولت وفاق ملی را تشکیل داد که نویددهنده حکمرانی و مشوق سیاست جدید در کشور است که روندی خلاف همه دولت‌ها را در پیش گرفته ایشان به صراحت گفته بود که دولت سوم کسی نیست و دولت اول خودش را پیاده می‌کند باید این روند را قدر بدانیم تا استمرار و تداوم پیدا کند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۱۷ صفحه برنامه دولت بارگذاری شده که در آن خط مشی و اولویت‌ها آمده است منتهی از صبح در مجلس شورای اسلامی این برنامه را نقد نکرده است عزم آقای پزشکیان برای تغییر و تحول جدی است.

استفاده ار همه سلایق

اکبر رنجبرزاده، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس در موافقت با مشی کلی کابینه چهاردهم گفت: نقطه قوت دولت آقای پزشکیان استفاده از همه نخبگان کشور و سلایق چپ و راست شایسته کشور بوده است. به این نگاه ایشان احترام می‌گذاریم. ایران اسلامی نیاز دارد تا از همه پتانسیل ها استفاده شود.

وی ادامه داد: ۱۶ میلیون نفر به آقای پزشکیان رای اعتماد دادند. امروز همه برای اعتلای ایران اسلامی بسیج همگانی را تشکیل خواهند داد. آقای پزشکیان برنامه کلی خود را تحویل مجلس داده است.

رنجبرزاده در پایان گفت: دیپلماسی اقتصادی فعال، تقویت نقش ایران در زنجیره های ارزش اقتصادی منطقه‌ای و مهار تورم در دستور کار دولت قرار خواهد داشت. با رفع ناترازی انرژی و بودجه می‌توان تورم را مهار کرد.

بهبود وضعیت کشور با همسویی قوای سه گانه

هادی قوامی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای در موافقت با مشی کلی کابینه چهاردهم گفت: تامین نیازهای اساسی آحاد مردم مانند خوراک، پوشاک و آموزش و پرورش در برنامه های رییس‌جمهور محترم وجود دارد. در برنامه آقای پزشکیان دولت کارگردان است و تصدی‌گر نیست. مردم و بنگاه‌ها نقش اساسی را ایفا خواهند کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: اگر مجلس، دولت و قوه قضاییه مطابق برنامه هفتم توسعه تلاش کنند حتما بیکاری و تورم کاهش پیدا خواهد کرد. هر دستورالعملی که باعث شد هزینه های کشور افرایش پیدا کند باید متوقف شود. همچنین هر برنامه ای که باعث افزایش بهره وری شد باید ادامه پیدا کند. برای رشد اقتصادی، دولت و مجلس باید هم جهت باشند.

پزشکیان مجلس را ترک کرد

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری که از صبح امروز شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ که جهت بررسی خط مشی و اصول کردی برنامه دولت و همچنین بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه در جلسه صحن مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود دقایق پیش صحن مجلس را ترک کرد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز حین ترک صحن مجلس از سوی پزشکیان از او تقدیر و تشکر کرد.

 

ابن خبر به روز رسانی می شود……

سیاسی


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اکونیوز – نماینده کرج: کمیسیون فرهنگی برای نظارت بر حکمرانی سایبری معی… –

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از تعیین معیار برای نظارت بر حکمرانی فضای مجازی توسط کمیسیون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد