اولین اطلاعات از چیپست اسنپدراگون 7s نسل 3؛ هسته‌های Cortex-A720 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز

به تازگی اولین اطلاعات از نسل جدید تراشه‌های میان‌رده کوالکام به بیرون درز کرده است. چیپست اسنپدراگون 7s نسل ۳ در میان داده‌های بنچمارک Geekbench ظاهر شده و برخی از مشخصات آن افشا گردیده است. جزئیات بیشتر درباره تراشه Snapdragon 7s Gen 3 را در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار بخوانید.

تراشه Snapdragon 7s Gen 3 در میان داده‌های بنچمارک Geekbench 6.3 ظاهر شده است. این چیپست در بخش تک هسته‌ای موفق به دریافت امتیاز ۱۱۵۷ شده و در تست چند هسته‌ای نیز امتیاز ۳۱۵۷ را به دست آورده است. در مقام مقایسه چیپست اسنپدراگون ۷ نسل ۳ در این بنچمارک امتیاز ۱۱۴۷ و ۳۱۲۹ را به دست آورده است.

مشخصات تراشه Snapdragon 7s Gen 2

بر اساس این داده‌ها می‌توان گفت که عملکرد این دو تراشه بسیار شبیه یکدیگر است. البته تراشه میان‌رده جدید کوالکام در مقایسه با نسل قبلی پیشرفت جزئی داشته است. به عبارت دیگر Snapdragon 7s Gen 2 در بخش تک هسته‌ای حدود ۱۵ درصد افزایش عملکرد داشته و در بخش چند هسته‌ای نیز شاهد بهبود ۱۲ درصدی عملکرد هستیم.

تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۳ از کانفیگ خاص با سه کلاستر بهره می‌برد. هسته اصلی دارای فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز بوده و سه هسته دیگر نیز فرکانس ۲.۴ گیگاهرتزی دارند و فرکانس چهار هسته بعدی نیز برابر ۱.۸ گیگاهرتز خواهد بود.

شایعات حاکی از آن است که چیپست بعدی کوالکام به هسته‌های Cortex-A720 مجهز شده است. همچنین باید به پردازنده گرافیکی Adreno 810 با کلاک ۴۸۰ مگاهرتز نیز اشاره کرد. بر اساس اعلام برخی منابع خبری، تراشه بعدی کوالکام عملکرد مناسبی را در گوشی‌های میان‌رده داشته اما نمی‌توان انتظار ارتقای اساسی عملکرد این چیپست را داشت.

همچنین در گزارش Gizmochina آمده که تراشه Snapdragon 7s Gen 3 با گوشی شیائومی Redmi Note 14 Pro معرفی می‌شود. پیش از این تراشه اسنپدراگون 7s نسل ۲ نیز هم‌زمان با گوشی Redmi Note 13 Pro معرفی شده بود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دو دستور کار ایمیدرو برای کاهش مصرف انرژی صنایع فولادی‌

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن پایاب مدیر تولید، بومی‌سازی و پژوهش شرکت ملی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد