انیمیشن ماینکرافت؛ چیزی نمانده تا جهان لگوها به سینما بیاید

اقتباس‌های سینمایی از بازی‌های ویدئویی آوازه خوبی ندارند. معمولا کارها جالب از آب درنمی‌آید و طرفداران بازی حسابی ناامید می‌شوند. اما در سال‌های اخیر نمونه‌های واقعا خوب و موفقی هم دیدیم. عنوان‌هایی مثل آخرین از ما (The Last of Us)، برادران سوپر ماریو (The Super Mario Bros) و آرکین (Arcane) نشان دادند که اگر تیم خلاق و مناسبی پشت ماجرا باشد اتفاقات خیلی خوبی رخ می‌دهد و همه راضی خواهند بود.

از اولین‌بار که موجانگ و برداران وارنر اعلام کردند قرار است ۲۰۱۴ فیلمی از این بازی عرضه شود، بار‌ها و بار‌ها تیم تولید تغییر کرده. این فیلم تغییرات زیادی را پشت‌سر گذاشته و کارگردان‌های مختلفی به پروژه اضافه شدند و قبل از شروع کار از تیم جدا شدند…تا بالاخره به این‌جا رسیدیم. با وجود یک کارگردان، یک ستاره درجه یک و تاریخ اکران، به نظر می‌رسد بالاخره واقعا همه‌چیز برای فیلم ماینکرافت آماده است تا بعد از سال‌ها تعویق و بازسازی‌ها مجدد پایش به پرده نمایش برسد.

فیلم ماینکرافت کی عرضه می‌شود؟

برای اکران فیلم Minecraft چندین تاریخ مختلف در نظر گرفته و اعلام شده است. نسخه راب مک‌النی (Rob McElhenney) قرار بود ۲۴ مه ۲۰۱۹ اکران شود. اما بعد از جدایی او از پروژه و پیوستن پیتر سولت (Peter Sollett) تاریخ عرضه فیلم ۴ مارس ۲۰۲۲ تعیین شد. اما کمی بعدتر از تقویم اکران حذف شد. اخیرا برادران وارنر تاریخ جدید اکران را اعلام کرده‌اند: ۴ آوریل ۲۰۲۵. قطعا شما هم امیدوارید که این‌بار همه‌چیز خوب پیش برود و فیلم طبق برنامه اکران شود.

آیا فیلم ماین کرافت پخش سینمایی هم خواهد داشت؟

به نظر می‌رسد فعلا برنامه برادران وارنر و موجانگ عرضه سینمایی است. یعنی می‌توان گفت قطعا فیلم روی یکی از سرویس‌های استریم قرار می‌گیرد اما کمی طول می‌کشد و قبل از آن مدتی در سینماها خواهد بود. شاید این موضوع برای خیلی از ماها بی‌اهمیت باشد، چون امکان تماشای فیلم در سالن سینما را نداریم. اما نکته این‌جاست که خیلی‌ها اشتراک سرویس‌های استریم را دارند و البته پخش فیلم از این طریق یعنی نسخه با کیفیت بلوری هم خیلی زود برای دانلود در دسترس ما قرار می‌گیرد.

همین حالا هم اسم‌هایی از سرویس‌های استریم به گوش می‌رسد. اما طبق شنیده‌ها ماینکرافت به سرویس استریم مکس که اخیرا اسمش را عوض کرده است می‌رود. البته که تا اکران راه زیادی مانده و ممکن است در این مدت تغییراتی ایحاد شود. اما قسمت خوب ماجرا این است که فیلم ماینکرافت با کارگردانی هس (Hess) و بازی موموآ (Momoa) روی غلتک افتاده و به عنوان طرفدار ماین کرافت، می‌توانید مشتاقانه منتظر این فیلم باشید.

YOUR TEXTاسپین آف ماین کرافت در راه است؛ تائید انتشار Minecraft Legends در بهار ۲۰۲۳

کدام ستاره‌ها در فیلم Minecraft بازی می‌کنند؟

اسم‌های بزرگ حاضر در ماین کرافت چه کسانی هستند؟

در نوامبر ۲۰۲۳ اعلام شده که دانیل بروکس (Danielle Brooks) بازیگر نامزد اسکار فیلم رنگ بنفش (The Color Purple) و سباستین یوجین هانسن (Sebastian Eugene Hansen) بازیگر فیلم عفو منصفانه (Just Mercy) به تیم بازیگران اضافه شده‌اند. بروکس در نقش شخصیتی به اسم داون (Dawn) و هنسن در نقش هنری (Henry) ظاهر خواهند شد. در دسامبر همان سال هم اعلام شد که اما مایرز (Emma Myers) بازیگر مینی سریال وندزدی (Wednesday) به مجموعه پیوسته است.

ژانویه ۲۰۲۴ فاش شد که جک بلک (Jack Black) هم به فیلم اضافه می‌شود، و حدس بزنید برای کدام نقش؟ استیو (Steve) که شناخته‌شده‌ترین آواتار بازی است. این نقش فاصله زیادی با اولین تجربه بلک در فیلم‌های براساس بازی دارد. احتمالا یادتان باشد که او صداپیشه نقش باوزر (Bowser) در برادران سوپر ماریو بود. بعد هم نقش کلپ‌ترپ (Claptrap) را دیگر فیلمی که حسابی به تعویق افتاده یعنی سرزمین برادری (Borderlands) بازی خواهد کرد.

به‌علاوه، برنده‌های جایزه امی هم در این فیلم حضور خواهند داشت. جنیفر کولیج (Jennifer Coolidge) بازیگر نیلوفر سفید (The White Lotus) و کیت مک‌کینان (Kate McKinnon) بازیگر باربی (Barbie) هم در فیلم هستند اما نقش‌هایشان هنوز اعلام نشده است. جمین کلمنت (Jemaine Clement) بازیگر در سایه‌ها چه می‌کنیم (What We Do in the Shadows) هم از دیگر اسم‌هایی است که برای حضور در فیلم ماینکرافت ازشان نام برده شده است.

احتمالا قبلا بار‌ها اسم استیو کارل (Steve Carell) را به عنوان یکی از چهره‌های فیلم شنیده باشید. اما به نظر می‌رسد دیگر خبری از حضور او نیست. سال ۲۰۱۶ اسم او در خبر‌های زیادی که حول فیلم می‌چرخیدند دیده می‌شد. اما از آن زمان تا حالا فیلم بسیار تغییر کرده و به نظر می‌رسد که ستاره مجموعه The Office و من نفرت‌انگیز دیگر در این فیلم نخواهد بود.

فیلم ماینکرافت درباره چیست؟

فیلم ماینکرافت شبیه بازی نخواهد بود!

اطلاعات ما درباره جزئیات طرح داستانی فیلم ماین کرافت محدود است. بالاتر هم بارها اشاره کردیم که پروژه مدت‌هاست که در جریان است و در این زمان تغییرات بسیاری داشته. برای همین واقعا مشخص نیست که چقدر از جزئیات و داستانی که در نسخه‌های قبلی بوده باقی مانده و به این فیلم رسیده است. نسخه اولیه فیلم قرار بود بر این تمرکز کند که افراد کنترل سازمان بر چشم‌اندازهای دیجتال را به‌دست می‌گیرند. نسخه  دیگری هم بود که داستانش درباره دختر نوجوانی بود که همراه با گروه نامتعارف و ماجراجویش باید فراجهان (Over World) را از دست اژدهای اندر (Ender Dragon) نجات دهند. مشخص نیست آیا هنوز هم چیزی از این داستان استفاده می‌شود یا نه.

البته که مسئله خود بازی Minecraft هیچ‌وقت داستان نبوده است. در عوض، بازی ساختاری آزاد دارد. یعنی جهان باز یا Open World است. در این جهان می‌توانید به تنهایی یا با همراهی دوستانتان سازه‌های مختلف بسازید، مکانیسم‌های متفاوتی برای کارهای مختلف مثل کشاورزی پیاده کنید، ماجراجویی کنید، در مقابل حملات دشمنانی مثل زامبی‌ها و اسکلت‌ها مقاومت کنید و… . مودهای مختلف ماینکرافت به شما این امکان را می‌دهند تا روی آن ویژگی‌ای که بیشتر دوست دارید تمرکز کنید.

درست است که بازی داستان ندارد. اما مکان‌های مختلفی برای آن طراحی شده است. مثلا Nether بعدی خطرناک و جهنمی است. Thr End مجموعه‌ای از جزایر شناور است که اژدهایی خشمگین، Ender Dragon از آن محافظت می‌کند. تصور بر این است که فیلم می‌خواهد این بدنه‌های کلاسیک بازی را نگه دارد و آن‌ها را طوری به نمایش بگذارد که تفاوتشان واضح و چشم‌گیر باشد.

Yآموزش ماینکرافت موبایل؛ قدم به قدم تا ساختن یک دنیای مجازی هیجان‌انگیزOUR TEXT

چه کسی فیلم ماینکرافت را می‌سازد؟

جرد هس (Jared Hess) کارگردان فیلم‌های کمدی محبوب کالت مثل ناپلئون دینامیت (Napoleon Dynamite) و ناچو لیبره (Nacho Libre) پشت Minecraft است و کارگردانی را برعهده خواهد داشت. موموآ (Momoa)، روی لی (Roy Lee)، یان برگ (Jon Berg)، مری پارنت (Mary Parent)، کیل بویتر (Cale Boyter)، تورفی فرانس اولافسون (Torfi Frans Olafsson) وو بوی (Vu Bui) و جیل مسیک (Jill Messick) به‌عنوان تهیه‌کننده در کنار این فیلم حضور دارند.

پشت صحنه فیلم به همان اندازه بازیگران و حتی بیشتر از آن، شاهد تغییر بوده است. اول کار، قرار بود شان لوی (Shawn Levy) کارگردان فیلم پروژه آدام (The Adam Project)، شب در موزه (Night at the Museum) و آدم آزاد (Free Guy) کارگردانی ماین کرافتی را به عهده داشته باشد که فیلم‌نامه‌اش را کیرن و میکل مولرونی (Kieran and Michele Mulroney) را نوشته بودند. این دو، فیلم‌نامه شرلوک هلمز: بازی‌ سایه‌ها (Sherlock Holmes: A Game of Shadows) را هم نوشته‌اند. با این حال، هر سه نفر سال ۲۰۱۴ به‌خاطر تفاوت خلاقیتشان که خودشان می‌گفتند، راهشان را از موجانگ جدا کردند. چند هفته بعد از جدایی، لوی در مصاحبه با وال استریت ژورنال، چشم‌اندازش درمورد فیلم را این‌طور توصیف کرد: فیلمی ماجراجویی با کمی چاشنی حماقت!

نزدیک دو سال بعد اعلام شد که راب مک‌النی (Rob McElhenney) کارگردان فیلادلفیا همیشه آفتابی است (It’s Always Sunny in Philadelphia) قرار است کار ماین کرافت شروع کند. آن هم با فیلم‌نامه جیسون فوچس (Jason Fuchs) که زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman) را درکارنامه دارد. در سال ۲۰۱۶، روی لی، تهیه‌کننده در مصاحبه با Collider توضیح داد که فیلم به مفهوم سازمان بازیکنان و معنی آن در تجربه جهان آزاد دیجیتال تمرکز دارد. بعدتر مک‌النی در پادکستی با جاش هورویتز (Josh Horowitz) اعلام کرد که پروژه نزدیک پایان بود اما مدیران استودیو تغییر کردند و با این اتفاق مشخص شد که دیگر نسخه‌ او مطابق با دیدگاه استودیو نیست.

بعد از او، آدام و آرون نی، نویسندگان شهر گمشده (The Lost City) برای بازنویسی فیلم‌نامه در سال ۲۰۱۸ به پروژه اضافه شدند. چندماه بعد و در اوایل ۲۰۱۹، پیتر سولت به عنوان کارگردان فیلم معرفی شد. نسخه سولت از این فیلم قرار بود قهرمان زن داشته باشد. قهرمانی که بید با اژدها مبارزه می‌کرد. چندماه بعدتر اعلام شد که آلیسون شرودر (Allison Schroeder) فیلم‌نامه‌نویس اعداد پنهان (Hidden Figures) که نامزد اسکار هم شده بود جایگزین برادران نی شده است.

فیلم Minecraft  کی و کجا جلوی دوربین می‌رود؟

طبق گزارش Production Weekly، فیلم‌برداری ماین کرافت ابتدا قرار بود ۷ اوت ۲۰۲۳ در نیوزیلند آغاز شود. اما بنا به مسائل پیش آمده تولید متوقف شد و به ژانویه ۲۰۲۴ موکول شد. البته همچنان فیلم‌برداری قرار است در نیوزلند انجام شود. در آوریل ۲۰۲۴ جیسون موموآ در حساب اینستاگرامش افشا کرد که کار فیلم‌برداری فیلم مانکرافت به پایان رسیده است.

جمع‌بندی

اگر ماینکرافت‌باز باشید و اخبار مربوط به بازی را دنبال کنید حتما چندسالی است که منتظر فیلم سینمایی بازی هم هستید. ماجرای تولید این فیلم بیشت از ۱۰ سال است که شروع شده. اول کار قرار بود ۲۰۱۴ شاهد فیلم باشیم. اما هربار بنا به تغییرات تیم تولید یا استودیو تاریخ اتمام پروژه عقب افتاد. اما به نظر می‌رسد که این ماجرای بی‌پایان بالاخره دارد تمام می‌شود و کمتر از یک‌سال دیگر می‌توانیم فیلم ماینکرافت را ببینیم.

سوالات متداول

  • فیلم ماینکرافت چه زمانی پخش می‌شود؟ طبق آخرین اخبار فیلم قرار است آوریل ۲۰۲۵ در سینما‌ها اکران شود. بعد از آن به شبکه‌های استریم می‌آید.
  • داستان فیلم Minecraft درباره چیست؟ هنوز دقیقا مشخص نیست. می‌دانیم که قبل‌تر یکی از فیلم‌نامه‌ها درباره تجربه بازی در جهان باز بوده و دیگری هم داستان دختر نوجوانی بوده که باید به جنگ اژدها می‌رفته. اما این‌که این داستان‌ها بعد از تمام فرازونشیب‌ها به فیلم‌نامه نهایی رسیده‌اند یا نه مشخص نیست.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کازپلی انیمه Chainsaw Man شخصیت پاور را به دنیای واقعی می‌آورد

مانگا و انیمه Chainsaw Man جزو موفق‌ترین آثار چند سال اخیر بوده که به کمک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *