انویدیا با کنار زدن مایکروسافت باارزش‌ترین شرکت جهان شد

شرکت انویدیا با پشت سر گذاشتن مایکروسافت به باارزش‌ترین شرکت جهان تبدیل شد. این جهش ناشی از تسلط انویدیا در بازار سخت‌افزار هوش مصنوعی (AI) است. قیمت سهام انویدیا با افزایش ۳.۵ درصدی به ۱۳۵.۵۸ دلار رسید و ارزش بازار آن را به رقم خیره‌کننده ۳.۳۳۵ تریلیون دلار رساند. این رقم از ارزش بازار ۳.۳۱۷ تریلیون دلاری مایکروسافت و ارزش ۳.۲۸۶ تریلیون دلاری اپل فراتر رفت. سهام انویدیا در سال جاری تقریباً سه برابر شده که نشان‌دهنده تقاضای بالای پردازنده‌های هوش مصنوعی آن است.

رشد سریع هوش مصنوعی در چند سال گذشته، عامل اصلی رشد این شرکت بوده. این جهش، بازتابی از خوش‌بینی گسترده‌ی سرمایه‌گذاران نسبت به آینده‌ی فناوری هوش مصنوعی است. با این حال، برخی از تحلیلگران هشدار می‌دهند که در صورت وجود نشانه‌هایی از کند شدن روند سرمایه‌گذاری در فناوری هوش مصنوعی، این خوش‌بینی ممکن است کاهش یابد.

تسلط انویدیا در بازار سخت‌افزار هوش مصنوعی، کلید موفقیت آن است. پردازنده‌های این شرکت نسبت به محصولات رقبای آن‌ها برتر در نظر گرفته می‌شوند، و منجر به وضعیتی شده که تقاضا به‌طور قابل توجهی از عرضه پیشی می‌گیرد. این باعث شده است تا انویدیا به پرمعامله‌ترین شرکت در وال استریت تبدیل شود و گردش مالی روزانه آن به‌طور متوسط به رقم خیره‌کننده ۵۰ میلیارد دلار برسد. قیمت سهام انویدیا اخیراً به بالاترین رقم خود رسید و بیش از ۱۱۰ میلیارد دلار به ارزش بازار آن افزود. این افزایش معادل کل ارزش لاکهید مارتین است. ارزش بازار این شرکت با رشدی انفجاری، تنها در مدت نه ماه از ۱ تریلیون دلار به ۲ تریلیون دلار و در مدت کمی بیش از سه ماه به ۳ تریلیون دلار رسیده است.

شرکت انویدیا به‌طور مداوم از انتظارات وال استریت در زمینه درآمد و سود فراتر رفته که دلیل آن تقاضای رو به افزایش برای پردازنده‌های گرافیکی آن است، چرا که شرکت‌ها در حال رقابت برای ادغام برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی در محصولات خود هستند. همچنین، این شرکت اخیراً سهام خود را به نسبت ۱۰ به ۱ تقسیم‌بندی کرده است که این موضوع می‌تواند سهام انویدیا را برای سرمایه‌گذاران فردی جذاب‌تر کند.

منبع: GizmoChina

نوشته انویدیا با کنار زدن مایکروسافت باارزش‌ترین شرکت جهان شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

وان‌پلاس نورد CE4 لایت با قیمت ۲۵۰ دلار معرفی شد

وان‌پلاس نورد CE4 لایت جدید برخی از ویژگی‌های نورد CE4 را به ارث می‌برد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *