انصراف شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست از عرضه ETF اسپات اتریوم! علت چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت مدیریت دارایی آرک اینوست (Ark Invest) برنامه‌های خود برای عرضه یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم مشترک با شرکت ۲۱شیرز (21Shares) را متوقف کرد.
به گزارش بلومبرگ، این تصمیم پس از عملکرد ضعیف آرک اینوست در بخش ETF بیت کوین و علی‌رغم همکاری قبلی آن با شرکت ۲۱شیرز برای دریافت مجوز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، گرفته شده است. به این ترتیب، شرکت ۲۱شیرز به تنهایی ETF اتریوم تازه تأییدشده را مدیریت خواهد کرد.
البته لازم به ذکر است که همکاری آرک اینوست با ۲۱شیرز برای اداره صندوق ETF بیت‌کوین آنها که اوایل سال جاری راه‌اندازی شد، همچنان ادامه دارد.
آرک اینوست در بیانیه رسمی خود تاکید کرده که همچنان به پتانسیل و ارزش بلندمدت اتریوم اعتقاد دارد، اما دیگر به دنبال عرضه صندوق ETF اتریوم نیست.

با اینکه دلیل مشخصی برای این تغییر ناگهانی اعلام نشده، اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، معتقد است که «جنگ کارمزدها» در بازار دلیل اصلی این تصمیم بوده است. در همین راستا، شرکت فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton) در تاریخ ۳۱ می با ثبت سندی در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که برای ETF اسپات اتریوم آن، “کارمزد اسپانسر یا حامی مالی به صورت روزانه و با نرخ سالانه معادل ۰.۱۹ درصد از ارزش خالص دارایی صندوق محاسبه می‌شود.”
پیش از این، گزارش شده بود که ETF بیت کوین آرک اینوست در روز پنجشنبه رکورد خروج ۱۰۰ میلیون دلاری را به ثبت رساند. از طرفی، طبق گزارش‌های CNBC، صندوق‌های ETF بیت‌کوین نتوانسته‌اند آن طور که باید، نظر مشاوران مالی را جلب کنند. نگرانی در مورد زمان ورود به بازار، انطباق با قوانین و ترجیح مشتریان برای ثبات و رشد بلندمدت، از دلایل اصلی این موضوع هستند.

با وجود عدم علاقه مشاوران مالی، به نظر نمی‌رسد که اشتهای سرمایه‌گذاران برای بیت‌کوین کاهش یافته باشد. طبق داده‌ها، صندوق ETF بیت‌کوین بلک‌راک در روز جمعه شاهد ورود ۱۶۹ میلیون دلار سرمایه بود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته انصراف شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست از عرضه ETF اسپات اتریوم! علت چیست؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازگشت خریداران به بازار اتریوم؛ نهنگ‌ها انباشت ETH را از سر گرفتند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه قیمت اتریوم (ETH) با ۵ درصد رشد روزانه، از مرز ۳۵۰۰ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *