انتقام هول انگیز برای زنان الهول

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام» داعش تلاش می‌کند راهبرد کارآمدتری را در رویارویی با نیروهای دمکراتیک سوریه اتخاذ کند.

عناصر داعش در اسفندماه سال گذشته ۱۵ عملیات را علیه نیروهای دمکراتیک سوریه انجام داده بودند که یکی از این عملیات‌ها در حسکه و یکی در رقه و ۱۳ عملیات دیگر در دیرالزور انجام شده بودند.

این عناصر در فروردین ماه سال جاری ۲۲ عملیات را در دیرالزور و هشت عملیات در حسکه و یک عملیات در حلب به انجام رساندند که اکثر قریب به اتفاق این عملیات‌ها علیه نیروهای سوریه دمکراتیک انجام شدند.

عملیات‌های داعش علیه نیروهای دمکراتیک سوریه در اردیبهشت ماه کاهش چشمگیری نشان می‌دهد. در این ماه داعش تنها ۱۲ عملیات در دیرالزور و یک عملیات نیز در حسکه به انجام رساند. در نیمه اول خرداد ماه هم داعش فقط ۱۰ عملیات را در دیرالزور علیه نیروهای دمکراتیک سوریه به انجام رساند.

اینفوگرافیک عملیات‌های داعش در دهه دوم فروردین ماه علیه نیروهای دمکراتیک سوریه

اوج عملیات‌های داعش علیه نیروهای دمکراتیک سوریه به دهه دوم فروردین ماه بر می‌گردد. در این دوره زمانی داعش ۲۱ عملیات را در استان‌های دیرالزور، حسکه و حلب علیه نیروهای دمکراتیک سوریه به انجام رساند که طی آن ۳۹ تن از عناصر نیروهای دمکراتیک سوریه کشته و زخمی شدند. عناصر داعش در این عملیات‌ها معمولا به ایست بازرسی‌ها و یا گشتی‌ها و یا خودروهای نیروهای دمکراتیک سوریه حمله می‌کردند و یا به ترور نیروهای دمکراتیک سوریه مبادرت می‌ورزیدند. در مهمترین عملیات‌های داعش در این دوره زمانی چهار تن از عناصر نیروهای دمکراتیک سوریه کشته شده بودند. باید گفت که بسیاری از عملیات‌های داعش علیه نیروهای دمکراتیک سوریه در ماه‌های قبل تنها منجر به زخمی شدن یک یا دو تن می‌شدند.

داعش در یک ماه گذشته از یک طرف عملیات‌های کمتری را علیه نیروهای دمکراتیک سوریه به انجام رسانده و از طرف دیگر تلاش کرده تا با استفاده از خودروهای انتحاری در همین عملیات‌های کم تعداد تلفات بیشتری از نیروهای دمکراتیک سوریه بگیرد.

عناصر داعش در دوره جدید مواجهه خود با نیروهای دمکراتیک سوریه تلاش می‌کنند با رصد دقیق زمان حرکت گشتی‌ها و عناصر این نیروها در زمان و مکان مناسب عملیات انتحاری خود را علیه نیروهای دمکراتیک سوریه به انجام رسانند.

اینفوگرافیک مربوط به نتایج عملیات انتحاری عنصر داعشی علیه مقر نیروهای دمکراتیک سوریه

اینگونه بود که یک عنصر داعش با نام ابو ابراهیم الانصاری در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه پس از رصد دقیق زمان حرکت نیروها، در زمان مناسب و در وقتی که ۳۰ نفر از نیروهای دمکراتیک سوریه در کنار در ورودی مقر این گروه در الشحیل واقع در منطقه البصیره در استان دیرالزور سوریه حضور داشتند خود را به در ورودی مقر رسانده و پس از انفجار خودرو نزدیک به ۲۳ تن را کشته و زخمی کرد. البته طبق روایت نیروهای دمکراتیک سوریه، عنصر داعش چون امکان ورود به مقر را پیدا نکرده بود خودروی خود را در کنار دروازه مقر منفجر ساخت. در روایت نیروهای دمکراتیک سوریه تنها سه تن از این گروه کشته و هفت تن دیگر زخمی شده بودند.

رصد موقعیت عملیات در الشحیل پیش از حمله انتحاری

یک عنصر دیگر داعش با نام ابو عبدالرحمن الانصاری نیز در روز دوشنبه ۱۴ خرداد ماه با خودروی بمب گذاری شده خود از دروازه پادگان آموزشی نیروهای سوریه دمکراتیک در روستای «العطاله» در ناحیه «البصیره» گذشته و خودروی خود را در خلال تمرین نیروها منفجر کرد.

این در حالی است که نیروهای دمکراتیک سوریه انجام هرگونه حمله به پادگان خود را نفی و صدای انفجار را ناشی از آموزش نیروهای خود تلقی کرده بودند.

تصویری از عملیات انتحاری الشحیل علیه مقر نیروهای دمکراتیک سوریه

یکی دیگر از تفاوت‌های دور جدید درگیری داعش با نیروهای دمکراتیک سوریه، بار ایدئولوژیک و انگیزشی عملیات‌‍‌های اخیر است که با تعبیر «لاثأر للهول بغیر الأهوال» و با انگیزه انتقام برای زنان اسیر در اردوگاه الهول در حسکه که زیر نظر نیروهای دمکراتیک سوریه اداره می‌شود انجام می‌گیرد. مسئله‌ای که در بیانیه صوتی ابو حذیفه الانصاری سخنگوی داعش در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه مطرح شده بود. به نظر می‌رسد عناصر داعش در دور جدید با چنین انگیزه‌ای دست به عملیات انتحاری علیه نیروهای دمکراتیک سوریه می‌زنند.

لازم به ذکر است که چنین ایده‌هایی که می‌توان از آن‌ها تحت عنوان انگیزه‌های ناموسی یاد کرد، می‌توانند افراد متعددی را برای انجام عملیات انتحاری آماده کنند.

پوستر مؤسسه العادیات بر اینکه دو عملیات انتحاری الشحیل و العطاله در انتقام برای زنان اسیر در اردوگاه الهول انجام شده تأکید می‌کند.

منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نحوه دریافت وام فوری چگونه است؟ – ساناپرس

به گزارش . ساناپرس، بسیاری از متقاضیان تسهیلات بانکی برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *