انتقاد نماینده دولت ژاپن از بازی Assassin’s Creed Shadows

ساتوشی هامادا، نماینده مجلس و سخنگوی دولت ژاپن نسبت به تحریف تاریخ توسط بازی Assassin’s Creed Shadows اظهار نگرانی کرد. او معتقد است که بازی جدید سری اساسینز کرید، تاریخ ژاپن را تحریف کرده و باید یک بررسی جامع در مورد آن انجام شود. ژاپنی‌ها مدتی پیش یک عریضه‌ی آنلاین برای جلوگیری از انتشار بازی شادوز منتشر کردند که تعداد امضاهای آن به بیش از هشتاد هزار نفر رسید.

ساتوشی هامادا به دنبال مطرح کردن پرونده بررسی بازی جدید اساسینز کرید در قوه مقننه ملی موسوم به دایت ملی است. قانون‌گذاران ممکن است جلوی انتشار این بازی در ژاپن را بگیرند. هامادا گفته است که احتمال استفاده از هوش مصنوعی و ایجاد تصاویر اشتباه بر اساس دوره‌ی تاریخی مهم ژاپن هم وجود دارد. از آنجایی که انتقادات از بازی Shadows بالا گرفته، ایجاد یک پرونده برای آن در ژاپن برای یوبی‌سافت سنگین تمام خواهد شد.

هامادا یک سیاست‌مدار ژاپنی و رادیولوژیست است که از سال 2019 تابه‌حال در مجلس مشاوران ژاپن مشغول کار است. او در یک رشته توییت از یوبی‌سافت بابت تحریف تاریخ ژاپن و عدم اعتراف به‌اشتباه در این مورد انتقاد کرد. وی معتقد است که ساختمان‌ها، فصل‌ها و حتی رفتار انسان‌ها در این دوره تاریخی به اشتباه نمایش داده شده است. او در ادامه از احتمال استفاده از هوش مصنوعی و تولید تصاویر تاریخی اشتباه اشاره کرد که فرهنگ ژاپن را به شکل دیگری بازتاب می‌دهند.

دولت ژاپن به دنبال بررسی جدی Assassin’s Creed Shadows

سیاست‌مدار ژاپنی در ادامه نوشته است که به‌طور جدی به بررسی شخصیت یسوکه خواهد پرداخت. این مرد آفریقایی طبق شواهد ضعیف تاریخی در دوره‌ی اودا نوبوناگا زیسته است. یوبی‌سافت آن را به‌عنوان یک سامورایی آزاد نشان داده است. اسناد تاریخی قابل اعتمادی مبنی بر سامورایی بودن این شخصیت در دست نیست. افرادی که صفحه‌ی ویکی‌پدیا این کاراکتر را هم ویرایش کنند توسط مدیریت مسدود می‌شوند. این نشان می‌دهد که حساسیت زیادی روی یسوکه وجود دارد.

تعداد از ژاپنی‌ها و علاقه‌مندان به فرهنگ ژاپن معتقدند که تریلر گیم پلی Assassin’s Creed Shadows پر از اشتباهات تاریخی بوده است. برای نمونه فرم ایستادن سامورایی در این دوره به این شکل نبوده و همچنین پرچم‌هایی اشتباه استفاده شده است. بسیاری می‌گویند که یوبی‌سافت از متخصصان فرهنگ ژاپن مشاوره نگرفته و سعی کرده تا یک نسخه خیالی بسازد. هر چند کهنه‌کار کپکام در ویدیویی گفته است که تغییر تاریخ برای او اهمیتی ندارد و این بازی کاملاً تخیلی است و نباید این‌طور آن را جدی گرفت و به آن تاخت.

باید دید آیا تهدید هامادا نسبت به بررسی بازی Assassin’s Creed Shadows در مجلس ژاپن جدی است یا خیر. نظر شما چیست؟ آیا تغییری در این بازی قبل از انتشار ایجاد خواهد شد؟

منبع: Tech4Gamers


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کارگردان بازی Marathon به دلیل رفتار نامناسب اخراج شد

جیسون شرایر در جدیدترین گزارش خود ادعا می‌کند که کریس برت، کارگردان بازی Marathon از …

یک دیدگاه

  1. باید عرضه این بازی نه تنها توی ژاپن ممنوع کرد بلکه روی کنسول سونی و حتی پردازنده های AMD و غیره ساخت ژاپن هم ممنوع کرد تا درس عبرتی بشه براشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد