امیدوارم بازیکنان جدید استقلال با نظر نکونام جذب شده باشند/ سرپرست استقلال باید عامل یکدلی شود نه اینکه…

شروع تمرینات پیش فصل شاگردان جواد نکونام و شرایط این روزهای باشگاه استقلال بهانه‌ای شد تا گفت‌وگویی با صمد مرفاوی مهاجم ملی پوش و سرمربی سابق استقلال داشته باشیم.

شرایط فعلی استقلال را با توجه به انتخاب اعضای هیات مدیره چگونه ارزیابی می‌کنید؟

من فکر می‌کنم شرایط مدیریتی با کار فنی متفاوت است. آنچه مشخص است اعضای جدید هیات مدیره باید سیاست‌های کلان باشگاه را دنبال کنند که از جمله مهم‌ترین آنها انجام صحیح کارهای حمایتی و پشتیبانی از تیم فنی در طول فصل است. این اتفاق برای موفقیت باشگاه می‌بایست انجام شود حالا اعضای هیات مدیره هر کسی می‌خواهد باشد. بالاخره این افراد از سوی هلدینگ خلیج فارس انتخاب شده و باید به این انتخاب حق داد.  حالا می‌خواهد در بین این افراد یک یا چند پیشکسوت حضور داشته باشند یا تمامی نفرات  خارج از مجموعه استقلال باشند. در هر صورت تصمیمی است که مالک باشگاه گرفته است و انشالله که خیر باشد و ما نیز امیدواریم کادر مدیریتی باشگاه به بهترین شکل ممکن از کادر فنی و همچنین تیم  پشتیبانی لازم را به عمل آورد چرا که تیم نیاز به ساختار و امکانات مناسب و تامین منابع مالی برای موفقیت در فصل پیش رو را دارد.

خرید های استقلال در بازار نقل و انتقالات تابستانی را چطور دیدید؟

فعلاً که دو سه خرید بیشتر نکردند. زکی پور که قبلاً در استقلال حضور داشته و در کنار او محمد حسین اسلامی که امیدوارم روزهای خوبی را در استقلال پیش رو داشته باشد. مهمترین مسئله در بازار انتقالات بستن تیمی قوی و کارآمد است. استقلال نیازمند تجدید قوا است چرا که پارسال به درستی بازیکنان مد نظر جواد نکونام جذب باشگاه نشدند اما امسال آنطور که از دور شاهد هستیم هماهنگی بین کادر فنی و مدیریت برای بستن تیمی خوب که انتظار هواداران را برای ارائه یک فوتبال زیبا برآورده می‌کند، وجود دارد. حالا که همه چیز مهیاست امیدواریم با بهترین خریدها شرایط را برای موفقیت تیم به خوبی فراهم سازند.

به هماهنگی کادر فنی و مدیریت باشگاه در بازار نقل و انتقالات اشاره داشتید اما شنیده می‌شود خرید دو بازیکن خارجی استقلال بدون هماهنگی جواد نکونام و با دخالت پسر یکی از اعضای هلدینگ انجام شده است.نظرتان در این خصوص چیست؟

حقیقت ماجرا اینکه ما از دور شاهد ماجراها هستیم و من اطلاع دقیقی از هماهنگی یا عدم هماهنگی بین کادر فنی و مدیریت در این خصوص ندارم. این ماجرا را سرمربی تیم باید تشخیص دهد که این افراد مثمر ثمر خواهند بود یا خیر. امیدوارم این خریدها با هماهنگی جواد نکونام بوده باشد.

با فرض بر احتمال صحت این ماجرا چه حرفی دارید؟

قانونا خرید بازیکن باید از مجرای صحیح آن انجام گیرد. در خصوص خرید بازیکن بدون نظر سرمربی، جواد نکونام فصل گذشته نظرات خود را گفت و الان هم باید جذب بازیکن جدید با نظر مستقیم سرمربی انجام گیرد و غیر از این درست نیست.

پیشنهاد خاصی در آستانه شروع تمرینات آبی پوشان دارید؟

 امیدوارم برنامه‌ریزی‌ها به شکلی درست پیش رود تا اهداف مورد نظر کادر فنی، هواداران و همچنین پیشکسوتان باشگاه به بهترین شکل ممکن محقق شود.

با توجه به شروع تمرینات پیش فصل، استقلال اما هنوز تکلیف  سرپرست جدید خود را مشخص نکرده است

نامهایی که در چند روز گذشته برای سرپرستی استقلال شنیده شد همگی سابقه حضور در استقلال را داشتند اما در شرایط فعلی، مهم تعامل مدیریت و کادر فنی برای انتخاب سرپرست استقلال است که ان شالله در این راستا بهترین انتخاب انجام شود. پست سرپرستی استقلال سمت مهمی است و فرد انتخاب شده باید بتواند هماهنگی لازم بین کادر فنی و مدیریت را به درستی انجام دهد و همچنین بتواند فضای همدلی و اتحاد را در تیم حکمفرما کند. نه اینکه مثل فصل گذشته شاهد سرپرست های یک طرفه باشیم.

بیشتر توضیح می‌دهید؟

خب وقتی سرپرست از سوی مدیریت انتخاب می‌شود و به هنگام اختلاف نظر کادر فنی و مدیریت مردد می‌ماند طبیعی است که به وظایف خود به درستی نمی‌تواند عمل کند. سرپرست باید فردی باشد تا بتواند خواسته‌های تیم را برآورده کرده و با مدیریت قوی خود بتواند هماهنگ کننده خوبی باشد و همچنین بتواند از در منطق امورات باشگاه را جلو ببرد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

صفحهٔ درخواستی شما یافت نشد.

احتمالاً آدرس را اشتباه تایپ کرده‌اید. شما به طور خودکار به صفحهٔ اول هدایت خواهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *