امام حسین (ع) الگویی والا، ماندگار و ارزشمند برای بشریت


حجت الاسلام والمسلمین غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در دانشگاه علوم پزشکی ،

امام حسین (ع) را الگویی والا و گرانقدر برای بشریت دانست و گفت:

حضرت امام حسین علیه السلام  یک اسوه کامل و الگوی همه جانبه است و

آزادگی، مردانگی، مروت، شجاعت وظلم ستیزی را باید از این امام همام آموخت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی عنوان کرد: واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) برای مبارزه با ظلم و احیای اسلام ناب بود و این قیام شخصیت امام حسین (ع) را به خوبی تبیین می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: امام حسین (ع) اسوه آزادگی و آزادی خواهی و ایثار و ازجان گذشتگی است و جبهه حق را در مقابل باطل به صف کشید.

وی گفت: هیچگاه جبهه حق در برابر جبهه باطل تمام شدنی نیست و  باطل تنها یزید و یزدیان نیستند بلکه منظور تمام کسانی هستند که در طول تاریخ همانند یزدید و پیروان طاغوت برای مقابله با حق اجتماع کردند و خون بندگان خدا را ریختند برای اینکه ظلم و بی عدالتی و طاغوت را حاکم کنند.


حجت الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه

کسانی که در طول تاریخ در مسیر طاغوت قرار گرفتند قاتل امام حسین (ع) و یارانش هستند گفت: کسانی که در مقابل باطل ایستادند و در مقابل طاغوت ایستادند در سپاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قرار می گیرند.

وی ایستادن در برابر ظلم و فساد را منطق امام حسین (ع) دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز با این منطق در همه عرصه ها و در برابر جبهه باطل همواره پیروز و شکست ناپذیر است.

امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت:حرکت عظیم امام حسین (ع)  الگویی کامل برای همه اقشار جامعه است که بر اساس آن جهت دهی کامل به سمت یک تفکر ضد استکباری و ضد ظلم در افکار جامعه در جریان است و همین تفکر زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد شد.

وی افزود: اینکه قیام امام حسین(ع) بعد از ۱۴ قرن در سراسر دنیا بال گسترانیده نشان دهنده این است که جبهه حق به تدریج مخاطبین خود را در دنیا پیدا خواهد کرد و حق همواره پیروز و  ماندگار است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

یک بانک در مشهد مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت

۱۴۵۰۳۴۳ ۰۸ شهریور ۱۴۰۳ ۱۶:۲۰ جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از سرقت مسلحانه بانک در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد