المپیک پاریس ۲۰۲۴ از نگاه تکنولوژی؛ «دیجیتالی‌ترین» و «سبزترین» المپیک تاریخ

برنامه‌ی NBC که عمدتاً برپایه‌ی قابلیت‌های هوش‌مصنوعی طراحی شده، خلاصه‌ی بازی‌ها، اتفاقات مهم، گزارش‌های اختصاصی و قابلیت مالتی ویو یا پخش هم‌زمان چندین رقابت در یک نمایشگر را شامل می‌شود.

برای مثال علاقه‌مندان به بازی‌های المپیک می‌توانند به‌صورت روزانه، رقابت‌های مورد علاقه‌ی خود را با صدای گزارشگر افسانه‌ای آل مایکلز، به‌صورت شخصی‌سازی شده مشاهده کنند. این روال تا حدی شبیه به شنیدن صدای گزارشگران در بازی‌های ویدیویی مانند Madden است، با این تفاوت که این‌بار تماشاگران صدا را روی مسابقات واقعی می‌شنوند. درواقع ما برای اولین‌بار تجربه‌ی پوشش سفارشی‌سازی شده‌ی المپیک را شاهد خواهیم بود.

بدین منظور کاربران ابتدا نام خود را در اپلیکیشن مخصوص المپیک ثبت می‌کنند وسپس سه ورزش محبوب خود و دو نوع هایلایت (مانند مسابقه برتر یا لحظات وایرال و پرطرفدار) را انتخاب خواهند کرد. به‌گفته‌ی ان‌بی‌سی، سرویس فوق قادر است به «اکثر» بینندگان، با نام کوچک آن‌ها خوشامد بگوید. پس از آن هر روز صبح که بیدار می‌شوند، خلاصه‌ای سفارشی‌شده از المپیک را مبتنی‌بر ترجیحات خود با صدای آل مایکلز خواهند شنید.

تیم فنی ان‌بی‌سی که از مهندسان، مدیران محصول و دانشمندان علوم داده تشکیل شده، فرایندی اختصاصی را برای یکپارچه‌سازی، بهینه‌سازی و اعتبارسنجی پیشرفته‌ترین مدل زبانی بزرگ و فناوری سنتز صدا توسعه داده‌اند تا تجربه‌ی فوق‌العاده و بی‌نظیری را برای کاربران خلق کنند.

پیش‌بینی می‌شود فقط در ایالات متحده حدود ۷ میلیون کلیپ منحصربه‌فرد و سفارشی از ده‌ها ورزش که هرکدام اصطلاحات خاص خود را دارند و صف ورزشکاران متفاوتی را می‌طلبند به مشترکین ان‌بی‌سی ارائه شود.

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب برنامه‌های رسانه‌ای، مالتی ویو اکتشافی و سنتی است. در حالت مالتی ویو اکتشافی کاربران بر اساس علایق خود می‌توانند بفهمند چه زمانی ورزشکار یا تیم موردعلاقه‌ی آن‌ها وارد زمین ورزش شده، یا رقبای خاص در چه وضعیتی به سر می‌برند.

حتی اگر کاربران صوت و کپشن را روی فیدهای دیگری تنظیم کرده باشند؛ بازهم اطلاعات به‌صورت خودکار روی صفحه‌نمایش گوشی یا تبلت آن‌ها ظاهر می‌شود.

مالتی ویو سنتی برای ورزش‌هایی مانند فوتبال، کشتی و دومیدانی در نظر گرفته شده به کاربر اجازه می‌دهد هم‌زمان چهار مسابقه را روی یک نمایشگر مشاهده کند.

ترکیب تمام این فناوری‌ها، نه‌تنها اجرای روان و امن بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ را تضمین می‌کنند، بلکه احتمالا به معیاری برای رویدادهای آتی ورزشی نیز تبدیل خواهند شد.

فراموش نکنیم که هدف بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴، بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته به منظور «ارائه‌ی تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای ورزشکاران، تماشاگران و سازمان‌دهندگان» و درعین‌حال ارتقای پایداری و نوآوری است.

فناوری روزهایی پرهیجان‌تر از همیشه را برای مردم جهان رقم خواهد زد.


منبع: https://www.zoomit.ir/zoomplus/423890-paris-2024-olympics-all-technologies/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آمازون فروشگاهی برای همه چیز

 آمازون با رهبری ماکیاولیستی جف بیزوس به یک امپراوری تمام‌عیار تبدیل شد؛ شرکتی فوق‌العاده موفق، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد