اقتباس رسمی از بتمن بن افلک؛ بازگشت نه به فیلم‌ها بلکه به کمیک‌های دی‌سی!

حالا که جیمز گان (James Gunn) کار را در مسیر دی‌سی مشخص می‌کند، قرار است بتمن بن افلک (Ben Affleck) برای ماجراجویی نهایی بازگردد… آن هم در کمیک‌های دی‌سی. جدیدترین معرفی کمیک‌های دی‌سی برای ماه اوت انجام شده و در جدیدترین آن‌ها نسخه ۱۵۱ بتمن برای سالگرد ۸۵ سالگی این اثر به چشم می‌خورد. طرح روی جلد این نسخه اثر گابریل دل‌اوتو (Gabriele Dell’Otto) است که ادای احترامی به یکی از آثار هنری این مجموعه به شمار می‌رود. البته تغییر قابل توجهی هم در آن رخ داده. این‌بار خیلی واضح می‌بینیم که بتمنی که بر فراز گاتهام ایستاده همانیست که در سری لایو اکشن‌های زک اسنایدر (Zack Snyder) دیدیم.

اگر برایتان سوال است که بتمن کی متولد شد که امسال ۸۵ ساله می‌شود، بیاید گذرا به تاریخش نگاهی بیندازیم. این شخصیت اولین با در شماره ۲۷ کتاب‌های مصور کاراگاهی (Detective Comics) ظاهر شد. این شماره سال ۱۹۳۹ چاپ و عرضه شده بود. حالا دی‌سی طبق سنت جشن سالگرد، کاور‌های ویژه‌ای برای این کمیک منتشر می‌کند.

اثر دل‌اوتو که صحبتش را کردیم، به اثر کلاسیک جیم لی (Jim Lee) اشاره دارد که از داستان تاثیرگذار هاش (Hush) که سال ۲۰۰۲ از مجموعه بتمن منتشر شد. در این داستان، شرور جدیدی به ماجرا اضافه می‌شود و بروس وین هم هویت خودش را برای کت‌وو‌من فاش می‌کند و حتی به متروپلیس هم می‌رود.

این کاور فوق‌العاده این حس را به طرفدار‌های بتمن می‌دهد که چه می‌شد اگر DCEU کمی موفق‌تر می‌بود! در این طراحی بتمن را با لباسی خفاشی‌ای می‌بینیم که بن افلک در لیگ عدالت اسنایدر و… می‌پوشید.

از مجموعه کاور‌های ۱۵۱ام

در بتمن: ساکت (Hush) که توسط جف لوب (Jeph Loeb) و لی (Lee) در سال ۲۰۰۲ آماده شده بود، خط داستانی بلندی وجود داشت. شرور جدیدی به‌نام هاش وارد گاتهام می‌شود که خیلی چیز‌ها درمورد بروس وین و نقطه ضعف‌های بتمن می‌داند. موجی از جرم و جنایت در شهر شکل گرفته که به‌نظر می‌رسد همه‌اش زیر سر هاش باشد. او مجرمان شهر را سمت خودش کشیده و آن‌ها را وادار به سرقت می‌کند. این سرقت‌ها با شیوه معمول این مجرمان هم‌خوانی ندارند و همین هم باعث آشوب بیشتر در شهر شده است. هاش کار عجیب دیگری هم می‌کند. بعد از آن‌که جوکر جیسون تاد (Jason Todd) را به قتل می‌رساند، تاد به نوعی او را به زندگی برمی‌گرداند.

اول، داستان روی این ایده مانور می‌دهد که کلی‌فیس (Clayface) است که در لباس رابین (Robin) می‌بینم. اما بعدتر، در داستان مصور دیگری به نام بتمن زیر کلاه قرمز (Batman: Under the Red Hood) اثر جاد وینیک (Judd Winick) و داگ ماهنکه (Doug Mahnke) می‌بینیم که جیسون واقعا زنده شده است.

هرآنچه که باید در مورد فیلم بتمن ۲ بدانید

برخلاف دی‌سی، جهان کمیک به بتمن افک اجازه درخشش می‌دهد!

فیلم‌های لایو اکشن دی‌سی هرگز اجازه ندادند بن افلک در فیلمی اختصاصی برای بتمن بدرخشد. البته مشکل جای دیگری است. اگر جهان سینمایی اصلی دی‌سی موفق‌تر عمل می‌کرد، احتمالا شاهد اقتباسی از هاش در قالب لایواکشن می‌بودیم. تنها اقتباس سینمایی‌ای که از این داستان وجود دارد، انیمیشنی است که سال ۲۰۱۹ تولید شد. در این انیکیشن جیسون اُمارا (Jason O’Mara) صداپیشگی نقش اصلی را برعهده داشت.

بتمن بن افلک تا حدی از بازگشت شوالیه تاریکی (The Dark Knight Returns) اثر فرانک میلر (Frank Miller) الهام گرفته بود. به همین خاطر جذاب بود اگر می‌توانستیم ترکیب آن نسخه از بتمن را با گاتهام و شرور‌هایی که لی و لوب طراحی کرده بودند ببینیم. اما حالا فقط کاورهای کمیک هستند که ببینید و حسرتش را بخورید!

در کنار شوالیه‌ شنل‌پوش از کاور‌های دیگری هم رونمایی می‌شود

ادای احترام دل‌اوتو به لی و افلک تنها نمای جذاب از کاور‌هایی که تابستان امسال رونمایی می‌شوند نیست. علاوه بر این‌ها، بتمن ۱۵۱ شاهد اکشن فیگور‌های قدرت برتر (Super Power) با طراحی کاور جیسون گریر (Jason Geyer) و الکس ساویک (Alex Saviuk) خواهد بود. بتمن بدون پیراهن و شمشیر به‌دست به تصویر کشیده شده است که به دوئل‌های راس‌الغول (Ra’s al Ghul) و بتمن اشاره دارد. دوئل‌هایی که هم در کمیک و هم در سریال انیمیشنی بتمن دیده‌اید.

در شماره ۱۵۱، مجموعه کاور‌های شناخته‌شده دی‌سی با تم لباس شنا هم وجود دارند. در این مجموعه‌ها بروس وین را با مایو خفاشی و کنار استخر خفاشی می‌بینید!

جدای از این‌که کدام کاور را ترجیح می‌دهید، این ماجرا با رویداد Absolute Power دی‌سی ارتباط تنگاتنگی دارد و طرفدار بتمن نمی‌توانند از دستش بدهند.

منبع: Screen Rant


بهترین بازی‌های Play Station One


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آیا مانگا Goodbye Eri تبدیل به انیمه خواهد شد؟

مانگا Goodbye Eri یکی از مشهور‌ترین آثار این صنعت در دهه گذشته است. بسیاری از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *