افشای اطلاعات حساس جنگنده‌های آمریکا از سوی یک پرسنل نیروی هوایی

«پل فریمن» 68 ساله اهل ایالت فلوریدا پنجشنبه گذشته از سوی دادگاه فدرال متهم شناخته شد. 

به گزارش منابع خبری، این افسر سابق نیروی هوایی آمریکا در موارد متعددی بین نوامبر 2020 و مارس 2021، اطلاعات محرمانه در مورد هواپیماها و تسلیحات نیروی هوایی آمریکا را در اختیار افرادی که مجاز به دسترسی به این اطلاعات نیستند، گذاشته بود. او اکنون به 10 سال زندان محکوم شده است.

دفتر تحقیقات ویژه نیروی هوایی و اداره تحقیقات فدرال اکنون در حال بررسی این پرونده هستند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام نکرده که فریمن این اطلاعات طبقه بندی شده را با چه کسانی به اشتراک گذاشته یا حتی این که آیا این افراد با با یک دولت خارجی در ارتباط بوده‌اند یا خیر.

وزارت دفاع ایالات متحده بررسی‌های امنیتی را از سال 2023 به این سو افزایش داده است. دادگاه نظامی ایالات متحده اخیرا یک ملوان مستقر در ژاپن را به اتهام تلاش برای جاسوسی مجرم شناخت.

«برایس پدیچینی» افسر ارشد نیروی دریایی ماه فوریه به دلیل ارائه اسناد به کارمند یک دولت خارجی بین نوامبر 2022 تا مه 2023 به 8 مورد مرتبط با جاسوسی متهم شد. 

پیشتر نیز، یک تحلیلگر اطلاعاتی سابق نیروی هوایی آمریکا به اتهام افشای اسرار فوق محرمانه عملیات پهپادهای ارتش آمریکا به ۴۵ ماه حبس محکوم شد.

«دانیل هیل»  اهل ایالت تنسی به دلیل افشای اطلاعات کاملا محرمانه درباره برنامه هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به یک روزنامه نگار به ۴۵ ماه زندان محکوم شد.

دانیل هیل اظهار داشت که انگیزه وی برای این افشای اطلاعات محرمانه به یک خبرنگار تحقیقی کشته شدن غیر نظامیان در افغانستان به وسلیه پهپادها بود.

قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده با اشاره به لزوم بازدارندگی دیگران از افشای اسرار دولتی گفت که دانیل هیل غیر از اشتراک اطلاعات طبقه بندی شده با این خبرنگار موارد اتهامی دیگری نیز دارد./فارس


منبع : www.fardanews.com

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تندروی نشانه ضعف است/ خودی و غیرخودی نداریم – ایلنا

انتخابات است که بخشی از مردم نشان دادند که تمایلی به اصولگرایی و اصلاح طلبی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *