افزایش چشمگیر میزان بهره‌وری دانشگاه بیرجند در تولید مقالات علمی نمایه شده در پایگاه بین المللی ISC

طبق گزارش موسسه استنادی و پایش علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه بیرجند در بین ۱۳۲ دانشگاه مقایسه شده موفق به کسب رتبه ۲۶ در بهره‏‌وری تولید مقالات علمی نمایه شده در پایگاه ISC شده است.


به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه بیرجند، دکتر ابوالفضل اکبرپور، معاون پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه با اعلام اینکه طبق گزارش موسسه استنادی و پایش علوم جهان اسلام (ISC) دانشگاه بیرجند در بین ۱۳۲ دانشگاه مقایسه شده موفق به کسب رتبه ۲۶ در بهره‏‌وری تولید مقالات علمی نمایه شده در پایگاه ISC شده است، گفت: این رتبه برای دانشگاه‌های دارای قدمت بالای ۴۰ سال به رتبه ۱۷ از بین ۲۲ دانشگاه رسیده است. در این مقایسه از نظر بهره‏وری و میزان تولید مقالات علمی دانشگاه بیرجند تقریبا همسطح دانشگاه شهید با هنر کرمان است و از دانشگاه‏هایی از جمله دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه قم، دانشگاه اراک و دانشگاه کاشان پیشی گرفته است.

گزارشات موسسه استنادی و پایش علوم جهان اسلام نشان می دهد به لحاظ شاخص سرانه مقالات اعضای هیات علمی دانشگا‏ه‏های جامع بالای ۴۰ سال  رتبه ۱۲ از بین ۲۲ دانشگاه را به خود اختصاص داده که در این شاخص از دانشگاه های مطرحی از جمله دانشگاه شیراز، دانشگاه تبریز، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه رازی و دانشگاه شهید با هنر کرمان پیشی گرفته است.


کسب رتبه ۵ شاخص سرانه مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی

در شاخص سرانه مقالات دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دانشگاه بیرجند بعد از دانشگاه‏‌های تربیت مدرس، بوعلی سینا، اصفهان و شهید بهشتی، رتبه ۵ را به خود اختصاص داده است.

در شاخص تعداد مقالات Q۱ دانشگاه بیرجند در رتبه ۱۲ و در شاخص سرانه مقالات Q۱ اعضای هیات علمی رتبه ۸ را به خود اختصاص داده و پیشتاز دانشگاه های مطرحی از جمله دانشگاه تربیت مدرس، خوارزمی، شهید بهشتی و دانشگاه فردوسی مشهد بوده است.

در شاخص سرانه مقالات Q۱ دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز دانشگاه بیرجند با کسب رتبه ۷ از دانشگاه‌‏هایی از جمله دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تبریز، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه شهید چمران اهواز پیشی گرفته است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آشنایی کامل با انواع صندوق سرمایه‌ گذاری ارز دیجیتال

بازارهای مالی و دنیای سرمایه‌گذاری، همواره در حال تغییر و تحول است. ظهور ارزهای دیجیتال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *