افزایش علاقه بازیگران سازمانی به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال سازمانی خارج از بورس (OTC) در نیمه اول سال 2024 رشد قابل توجهی را تجربه کرد، به طوری که کل حجم معاملات اسپات، 95 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

بر اساس گزارش جدیدی از Finery Markets، که دو میلیون معامله اسپات انجام شده توسط موسسات را تجزیه و تحلیل کرد، علاقه برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال، در میان سرمایه‌گذاران نهادی، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. این افزایش فعالیت به دنبال تأییدیه‌های اخیر برای محصولات سرمایه‌گذاری مرتبط با رمزارزها، از جمله راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ETF بیت کوین است.

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، شاهد افزایش 32 درصدی حجم معاملات آن در نیمه اول سال 2024 نسبت به مدت مشابه در سال 2023 بود. انتظار می‌رود تایید بالقوه ETFهای اسپات اتریوم نیز باعث افزایش مشارکت سازمانی در بازار شود.

Finery Markets در این گزارش اظهار داشت: «تأیید اخیر چنین محصولاتی، مانند ETFهای اسپات، باعث افزایش علاقه سازمانی به پذیرش کریپتو در درازمدت شده است. با این حال، ما معتقدیم که تأثیر کامل ETFها بر بازار ممکن است تا شش یا نه ماه بعد به طور کامل درک نشود.»

این گزارش همچنین تغییر در الگوهای معاملاتی را نشان می‌دهد، به طوری که معاملات کریپتو به کریپتو رشد سالانه 50 درصدی را شامل شده است. در مقابل، جفت‌های کریپتو به فیات در شش ماهه اول سال 2024 تقریباً 12 درصد کاهش یافت. قابل توجه، تراکنش‌های شامل استیبل کوین‌ها در تمامی بلاک چین‌ها، به صورت سال به سال 2.6 برابر افزایش یافت.

در این بین، برخی از کارشناسان اخیراً اذعان کرده‌اند:

بدون حمایت سرمایه‌گذاران سازمانی، حجم و قیمت بیت کوین به میزان قابل توجهی افزایش نمی‌یافت و بازار ارزهای دیجیتال نمی‌توانست از 1 تریلیون دلار به 2.5 تریلیون دلار، از اکتبر 2023 تا مارس 2024، رشد کند.

علاقه به آلت کوین‌ها در حال افزایش است

در حالی که بیت کوین و اتریوم همچنان بر این فضا تسلط دارند، این گزارش نرخ رشد متفاوتی را در بین آلت کوین‌ها نشان می‌دهد. ترون (TRX) با افزایش 202 درصدی نسبت به سال گذشته، بایننس کوین (BNB) با 129 درصد و لایت کوین (LTC) با 80 درصد، بیشترین افزایش را تجربه کردند. با این حال، ریپل (XRP) با کاهش 18 درصدی روبرو شد.

در این گزارش آمده است که رشد بازار کریپتوکارنسی در سه ماهه دوم سال 2024 شتاب گرفت و به افزایش 110 درصدی نسبت به سال گذشته در حجم تراکنش‌های مشتریان رسید. اوج نرخ رشد در ماه آوریل به 158 درصد نسبت به سال گذشته، پس از افزایش 56 درصدی در ژانویه، رسید.

علی‌رغم روند مثبت کلی، مشارکت سازمانی در آلت کوین‌ها نسبتاً پایین است و پنج آلت کوین برتر تنها 5.4 درصد از کل حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

این گزارش حاکی از آن است که تغییر محیط نظارتی به سمت دارایی‌های دیجیتال مطلوب‌تر شده، که ورود موسسات مالی سنتی با یک مسیر روشن برای حضور در فضای کریپتو، با استفاده از ابزارهای مالی تثبیت شده، را فراهم می‌کند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کمبو کارت‌های امروز همستر؛ ۷ شهریور ۱۴۰۳

بازی همستر کامبت توانسته در مدت نسبتاً کوتاهی به چنان محبوبیتی برسد که حالا کمتر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد