افرادی که به نیروهای فراجا در انتخابات اخیر حمله کردند، دستگیر شدند

 

 

 

 

مشروح گفت‌وگوهای محسن منصوری معاون اجرائی رئیس‌جمهور،‌ علیرضا زاکانی شهردار تهران،‌ احمد وحیدی وزیر کشور و علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حیاط دولت را می‌توانید در مطالب زیر بخوانید.

 وزیر کشور: مراسم تحلیف زودتر از ۱۵ مرداد برگزار می‌شود

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: پاسدار هستم و افتخار می‌کنم و بعد از وزارت کشور به سپاه برمی‌گردم.

وی ادامه داد: مجلس و مسئولانِ برگزاری مراسم تحلیف با یکدیگر این‌گونه توافق کرده‌اند که تا قبل از ۱۵ مرداد این مراسم برگزار شود. ظاهرا رئیس‌جمهور منتخب هم همین را گفته‌اند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه وزارت کشور برای برگزاری مراسم اربعین، گفت: فردا یا پس‌فردا به اتفاق وزیر کشور عراق از مرزهای مشترک بازدید می‌کنیم تا امسال نیز اربعین خوبی داشته باشیم.

وزیر کشور افزود: در اربعین امسال گذرنامه‌های عادی و زیارتی هر دو قابل قبول است.

وی امنیت مرزها با طرف عراقی را «بسیار خوب» توصیف کرد و خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از افرادی که به نیروهای فراجا در انتخابات اخیر حمله کردند، دستگیر شدند. دستگاههای نظامی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی به خوبی مسلط هستند و با افراد ناامن‌کننده برخورد می‌کنند، قرارگاه حمزه نیز اخیرا به جمع این دستگاه اضافه شده و مسئولیت‌هایش را در حوزه برقراری امنیت انجام می‌دهد.

 معاون اجرائی رئیس‌جمهور:

 از فردای روز انتخابات در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اجرائی بودم

محسن منصوری، معاون اجرائی رئیس‌جمهور نیز درباره زمان بازگشت خود به نهاد ریاست جمهوری، گفت: از فردای روز انتخابات در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اجرائی بودم و تا زمانی که مسئولیت بر عهده ما باشد، کار را ادامه می‌دهم. مطلبی که در فضای مجازی مطرح شده بود، صحت نداشت.

 شهردار تهران: 

واکنش زاکانی به کمپین جمع‌آوری امضاء برای برکناری شهردار تهران

علیرضا زاکانی، شهردار تهران هم در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره جمع‌آوری تعدادی امضاء برای برکناری شهردار تهران، گفت: متنی که من دیدم سراسر تهمت بود و من تعجب کردم. از طرفی رویه نیز رویه نادرستی است و این مثل آن می‌ماند که کسی رای آورده باشد و عده‌ای بیایند و از طریق جمع‌آوری تعدادی امضاء بخواهند رای آن شخص را در انتخابات پس بگیرند.

وی ادامه داد: این اقدام از لحاظ حقوقی جایگاهی ندارد و به لحاظ افکار عمومی مضر است؛ چه بخواهد برای شهرداری باشد، چه دولت و چه هرکس دیگر. ما به ازای این اقدامات القای یک تکانه و بی‌ثباتی به جامعه است. این کار نادرست است.

 سخنگوی دولت:

 با لایحه نظام ساماندهی پرداخت کارکنان دولت موافقت شد

 علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک مرحله دیگر وعده رئیس‌جمهور شهید برای عادلانه‌سازی پرداخت  کارمندان دولت برداشته شد. دولت این هفته با تصویب لایحه نظام ساماندهی پرداخت کارکنان دولت موافقت کرد تا نظارت بیشتری بر پرداخت‌های خارج از چارچوب انجام شود و پرداخت‌ها عادلانه باشد.

وی ادامه داد: در جلسه هیئت دولت مواردی که باید برای عضویت در سازمان‌های بین‌المللی پرداخت می‌شد، به تصویب رسید.

سخنگوی دولت همچنین خاطرنشان کرد: مصوبه دیگر، آیین‌نامه‌ای بود که برای ارتقاء مشارکت در حفظ محیط زیست به تصویب رسید که به تقویت مدیریتی این حوزه کمک کرده و مشارکت مردم را در زمینه محیط زیست جذب می‌کند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

جزئیات جدید از انتقال تخفیف‌ بیمه شخص‌ ثالث اعلام شد

تخفیفات بیمه‌نامه شخص‌ثالث فقط به خودرو‌های مشابه قابل‌انتقال است. پلاک وسیله نقلیه نیز باید به‌نام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد