اعلام آمادگی بلغارستان برای میانجیگیری میان اوکراین و روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گلاوچف جمعه گفت: دیروز در پارلمان بلغارستان در این باره بحث شد. به نظرم، ما باید پیشنهاد برگزاری گفت‌وگوهای صلح میان روسیه و اوکراین با میانجیگری بلغارستان را مطرح کنیم. وی که با رادیو ملی بلغارستان مصاحبه می‌کرد، افزود که برای آنکه بلغارستان به میانجی تبدیل شود باید طرفین مناقشه آن را بپذیرند.

با این حال، گلاوچف تاکید کرد که مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین باید تحت منشور سازمان ملل و مطابق حقوق بین‌الملل انجام شود. نخست وزیر بلغارستان خبر داد که کشورش در اجلاس سران ناتو در واشنگتن کمک ۸۰ میلیون خود به اوکراین را اعلام خواهد کرد. اما وی به اینکه این کمک برای هزینه در چه بخشی اختصاص خواهد یافت، اشاره نکرد.

نشست سران ناتو قرار است تا ۹ تا ۱۱ ژوئیه (۱۹ تا ۲۱ تیر ماه) برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مردم به سوءاستفاده‌ از موقعیت‌های دولتی به نفع یک نامزد خاص «نه» گفتند

غلامرضا نوری قزلجه عضو هیات موسس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی درخصوص ارزیابی خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *